Titanium Oyj: ERIKOISSIJOITUSRAHASTO TITANIUM HOIVAKIINTEISTÖ MYI OSAPORTFOLION PARETO SECURITIESIN PERUSTAMALLE YHTIÖLLE

Titanium Oyj | Yhtiötiedote 25.10.2018 kello 13.57

Titanium Oyj:n kokonaan omistaman tytäryhtiön Titanium Rahastoyhtiö Oy:n hallinnoima Erikoissijoitusrahasto Titanium Hoivakiinteistö on tänään myynyt osaportfolion pohjoismaisen investointipankin Pareto Securitiesin perustamalle hoivakiinteistöihin sijoittavalle yhtiölle Origa Care AB:lle.

Osaportfolio koostuu 13 hoivakiinteistöstä eri puolilla Suomea ja kaupan arvo on 48 miljoonaa euroa.  Myytävien hoivakiinteistöjen vuokrasopimusten keskipituus on noin 11,3 vuotta, kun Titanium Hoivakiinteistön koko vuokrasopimuskannan keskipituus syyskuun lopussa oli noin 14,0 vuotta.

Tommi Santanen, toimitusjohtaja Titanium Oyj: "Titanium Hoivakiinteistön kasvu ja tuottokehitys ovat jatkuneet myönteisenä vuoden 2018 aikana.  Syyskuun 2018 lopussa rahasto omisti jo 130 hoivakiinteistöä. Osana aktiivista hoivakiinteistöportfolion hoitoa rahastomme on tänään myynyt 13 hoivakiinteistöä. Koska rahasto ei ole aikaisemmin myynyt omistamiaan kohteita, on toteutunut kauppa meille tärkeä osoitus hoivakiinteistömarkkinan kysynnästä sekä kohteiden arvostuksesta. Jatkamme rahaston aktiivista kehittämistä sen tavoitteiden mukaisesti."

Erikoissijoitusrahasto Titanium Hoivakiinteistö kirjaa myyntivoittoa verrattuna osaportfolion hankintahintaan ja kohteiden arvoon rahaston edellisessä arvonlaskennassa. Saatavat varat pyritään käyttämään erikoissijoitusrahaston sääntöjen ja tavoitteiden mukaisesti hoivakiinteistöportfolion kehittämiseen. Kaupalla on noin 1,3 miljoonan euron kertaluonteinen vaikutus Titanium Oyj:n vuoden 2018 liikevaihtoon ja noin 0,9 miljoonan euron kertaluonteinen positiivinen vaikutus liiketulokseen.

Titanium on suomalainen, pankkiryhmistä riippumaton hoivakiinteistöihin ja asuntoihin sijoittaviin erikoissijoitusrahastoihin sekä omaisuudenhoitopalveluihin keskittyvä kasvuyhtiö. Titanium on perustettu vuonna 2009, ja sen liikevaihto vuonna 2017 oli 10,2 miljoonaa euroa ja liikevoitto ilman konserniliikearvon poistoja oli 6,1 miljoonaa euroa. Titanium osti elokuussa 2018 Investium-yhtiöt, joiden liiketoimintaan kuuluvat Investium-rahastot, arvopaperinvälitys, sijoitusneuvonta, vakuutusasiamiestoiminta, henki- ja vahinkovakuutusmeklaritoiminta sekä lakiasiaintoimisto. www.titanium.fi