Titanium Oyj on päättänyt suunnatuista maksuttomista osakeanneista

23.10.2019 Kello 13:00

Titanium Oyj:n (“Titanium” tai “Yhtiö”) hallitus on päättänyt 23.10.2019 maksuttomasta suunnatusta osakeannista, jossa voidaan antaa yhteensä enintään 155.381 kappaletta yhtiön uusia osakkeita. Maksuton osakeanti liittyy Yhtiön listautumisantiin, johon kuuluneessa henkilöstöannissa osakkeita merkinneet ovat oikeutettuja yhteen (1) maksuttomaan Yhtiön osakkeeseen kutakin henkilöstöannissa merkitsemäänsä Yhtiön osaketta kohden siltä osin kuin he eivät ole luovuttaneet henkilöstöannissa merkitsemiään osakkeita kahden (2) vuoden kuluessa 9.10.2017 toteutuneesta listautumisesta ja edellyttäen, että he ovat edelleen Yhtiön tai sen konserniyhtiön palveluksessa, Yhtiön tai sen konserniyhtiön hallituksen jäsenenä tai back office -toiminnon tuottavan alihankkijan palveluksessa. Suunnatussa maksuttomassa osakeannissa annettavat osakkeet on merkittävä viimeistään 25.10.2019. Suunnatulle maksuttomalle osakeannille on Yhtiön kannalta, ja sen kaikkien osakkeenomistajien etu huomioon ottaen, erityisen painava taloudellinen syy, koska maksuttomat osakkeet on tarkoitettu osaksi edellä olevien henkilöiden kannustin- ja sitouttamisjärjestelmää. Yhtiön osakkeiden lukumäärä voi suunnattuun maksuttomaan osakeantiin liittyvien osakemerkintöjen seurauksena nousta enintään 155.381 osakkeella, mikäli kaikki tarjottavat osakkeet merkitään. Suunnatun maksuttoman osakeannin perusteella merkittävät osakkeet vastaavat tiedotteen päivämäärällä yhteensä enintään noin 1,5 prosenttia Yhtiön kaikista osakkeista ja äänistä mahdollisen osakemerkinnän jälkeen.

Yhtiön hallitus päätti 23.10.2019 lisäksi yhteensä 57.000 osakkeen maksuttomasta osakeannista yhtiölle itselleen. Osakeanti liittyy hallituksen 10.7.2018 päättämään ja tuolloin tiedotettuun henkilöstön optio-ohjelmaan. Ohjelman perusteella Yhtiön henkilöstölle on annettu yhteensä 57.000 optio-oikeutta, jotka kukin oikeuttavat merkitsemään yhden (1) Yhtiön uuden tai sen hallussa olevan osakkeen 6,15 euron merkintähintaan. Optio-oikeuksilla merkittävien osakkeiden merkintäaika on 10.10.2019-8.10.2021. Ehtojen mukaan hallituksella on oikeus päättää kaikista osakemerkintään liittyvistä toimenpiteistä. Osakeanti suunnataan Yhtiölle itselleen mahdollisiin optio-ohjelman mukaisiin merkintöihin liittyvien kaupparekisteri-, listalleotto- sekä muiden käytännön järjestelyjen yksinkertaistamiseksi. Henkilöstön optio-ohjelman mukaisille mahdollisille osakkeiden merkitsijöille annetaan merkintähinnan maksua vastaan näitä Yhtiön hallussa olevia osakkeita.

Edellä olevat päätökset perustuvat Yhtiön osakkeenomistajien 23.8.2017 antamaan valtuutukseen osakeannista ja osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:n tarkoittamien optio- ja muiden osakkeeseen oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta.

Edellä mainittujen osakeantien jälkeen yhtiössä on yhteensä 10.221.028 osaketta, joista 57.000 osaketta on yhtiön itsensä hallussa.

Helsingissä 23.10.2019

Titanium Oyj:n hallitus

Puhelin: +358 (0)9 8866 4084

Titanium on suomalainen, pankkiryhmistä riippumaton konserni, joka keskittyy rahastoihin, sijoitus- ja omaisuudenhoitopalveluihin sekä vakuutusedustukseen. Titanium-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 16,7 miljoonaa euroa ja liikevoitto ilman konserniliikearvon poistoja 10,0 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa työskentelee yli 70 asiantuntijaa, jotka palvelevat noin 11 300 yksityis-, yhteisö- ja instituutioasiakasta kahdeksalla paikkakunnalla. Palveluiden kohteena oleva varallisuus vuoden 2018 lopussa oli 1,1 miljardia euroa.