Titaniumin rahastoissa hyvä tuottokehitys alkuvuoden aikana

10.7.2020 klo 9.00

Titaniumin rahastoissa hyvä tuottokehitys alkuvuoden aikana

Titanium Rahastoyhtiön hallinnoimissa rahastoissa oli hyvä tuottokehitys 2020 ensimmäisen puolivuosijakson aikana haastavasta ympäristöstä huolimatta. Erikoissijoitusrahasto Titanium Hoivakiinteistön ensimmäisen kuuden kuukauden tuotto oli +3,55 % ja Erikoissijoitusrahasto Titanium Asunnon +2,08 %. Sijoitusrahasto Titanium Kasvuosingon tuotto oli -3,20 %, kun kansainvälinen STOXX Global TMI NR EUR -osakeindeksin tuotto oli samalla aikavälillä -7,63 %.

Titanium Hoivakiinteistön oma pääoma kasvoi hieman ensimmäisen puolivuosijakson aikana

Titanium Hoivakiinteistön kesäkuun arvonlaskentaan kohdistui keskimääräistä enemmän lunastuksia, jotka oli vastaanotettu maaliskuun loppuun mennessä haastavasta ympäristöstä johtuen. Rahaston oma pääoma kehittyi kuitenkin positiivisesti ensimmäisen puolivuosijakson aikana. Vastaavasti rahaston seuraavaan lunastusajankohtaan syyskuun loppuun vastaanotettiin keskimääräistä vähemmän lunastuksia.

Kaksi päiväkotikohdetta siirtyy Pilke päiväkodit Oy:lle

Touhula-päiväkotiketjussa käynnistyi yrityssaneeraus toukokuussa. Ketjuun kuuluvat yhtiöt ovat Titanium Hoivakiinteistön vuokralaisena 11 päiväkotikohteessa. Kesäkuussa rahasto vastaanotti Touhula-päiväkotiketjulta yrityssaneerausmenettelyn mukaisen irtisanomisilmoituksen kahdesta kohteesta, jotka sijaitsevat Espoossa ja Jyväskylässä. Kohteista on solmittu uudet vuokrasopimukset ja ne siirtyvät Pilke päiväkodit Oy:n käyttöön 1.8.2020 alkaen.