TNS Finland teki vahvan tuloksen 2004

Report this content

TNS Finland saavutti yhden viime vuosiensa parhaimmista operatiivisen toiminnan tuloksista vuonna 2004. Operatiivisen toiminnan tulos ennen organisaation järjestelykuluja parani edelliseen vuoteen nähden lähes neljänneksen verran 1,5 miljoonaan euroon. Myös TNS Finlandin Venäjän ja Baltian yksiköt tekivät ennätyksellisen tuloksen: edellisvuoteen verrattuna Venäjällä tulos parani 15 prosenttia ja Baltiassa tulos kaksinkertaistui. TNS Finlandin liikevaihto oli 24,7 miljoonaa euroa ja laski hieman edellisvuodesta. Myös emokonserni Taylor Nelson Sofres plc. on vahvassa tuloskunnossa. Koko konsernin liikevaihto vuonna 2004 oli 1,359 miljardia euroa ja kasvua edelliseen vuoteen nähden oli 17,4 prosenttia. Operatiivisen toiminnan tulos oli 146,6 miljoonaa euroa ja nousua edellisestä vuodesta 28 prosenttia. Konsernin näkemysten mukaan kansainväliset markkinat tulevat kasvamaan noin neljän prosentin vauhtia ja TNS:n kasvu tulee olemaan vielä nopeampaa. TNS Finlandin Suomen toiminnoista vastaavan TNS Gallup Oy:n toimitusjohtaja Reijo Mesimäki uskoo, että alan kehitys jatkuu myönteisenä: ”Odotamme vuoden 2005 olevan meille hyvin positiivinen perustuen tuoteuudistuksiimme, mediamainonnan määrän voimakkaaseen kasvuun ja alan yleisiin näkymiin.” TNS Gallup Oy uskoo pystyvänsä hyödyntämään globaalin konsernin tuomia mahdollisuuksia etenkin tuotetarjonnassaan. Alkuvuodesta markkinoille tuodulta TNS Atlas -tuotteelta odotetaan paljon ja se on saanut erittäin myönteisen vastaanoton asiakkailta. TNS Atlas palvelee brändimarkkinoinnin suunnittelua ja viestinnän kohderyhmien kartoitusta sekä strategisen tason mediasuunnittelua. ”TNS Atlas on kehitetty paikallisesti kansainvälistä osaamista hyödyntäen. Uskomme, että TNS Atlas tulee olemaan brändi- ja mediasuunnittelun merkittävin tutkimusväline, joka tuo kokonaan uudella tavalla yhteen brändin, kuluttajan ja median”, Mesimäki sanoo. TNS osti Suomen Gallup -ryhmän 2001 ja kauppaan liittynyt johdon sitouttamisohjelma on nyt tullut päätökseensä. TNS Gallupin uusi johtoryhmä on: toimitusjohtaja Reijo Mesimäki, toimialajohtajat Lisa Forss ja Päivi Kauppinen, tuotantojohtaja Hannu Kekäläinen, henkilöstöjohtaja Eila Onniselkä, talousjohtaja Kim Palmroos ja Marketing Radar Oy:n toimitusjohtaja Andrew Cannon. Lisätietoja: toimitusjohtaja Reijo Mesimäki puh. (09) 61 350 555 TNS Gallup Oy on täyden palvelun tutkimusyritys, jonka strategiset lähtökohdat ovat tutkimusosaaminen, asiakkaiden toimialasektoreiden tuntemus ja testatut, kansainväliset tutkimusratkaisut. Vuodesta 2001 TNS Gallup on ollut osa kansainvälistä TNS-konsernia, joka on maailman suurin kyselytutkimuksiin perustuvan markkinainformaation tuottaja, suurin Euroopassa sekä Pohjoismaissa. TNS:llä on toimintaa yli 110 maassa ja yli 13 000 työntekijää. Suomessa henkilöstön lukumäärä on n. 200.