Osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdotus Toivo Group Oyj:n hallituksen kokoonpanoksi ja palkkioiksi

Yhtiötiedote, 28.1.2022 klo 12:30

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta ehdottaa Toivo Group Oyj:n (”yhtiö”) varsinaiselle yhtiökokoukselle, että hallituksen jäsenten lukumäärä pysyy ennallaan ja olisi siten neljä (4).

Nimitystoimikunta ehdottaa, että yhtiön hallituksen varsinaisiksi jäseniksi valitaan uudelleen Asko Myllymäki, Harri Tahkola, Petri Kärkkäinen ja Tomi Koivukoski.

Kaikki ehdokkaat ovat antaneet suostumuksensa tehtäviin. Ehdokkaiden hallitustyöskentelyn kannalta olennaiset tiedot ovat yhtiön internet sivulla osoitteessa sijoittajille.toivo.fi.

Ehdolla olevista henkilöistä Harri Tahkola ja Petri Kärkkäinen ovat riippumattomia yhtiöstä ja sen merkittävistä osakkeenomistajista. Asko Myllymäki ja Tomi Koivukoski ovat riippumattomia yhtiöstä, mutta riippuvaisia sen merkittävästä osakkeenomistajasta.

Nimitystoimikunta tulee ehdottamaan varsinaisen yhtiökokouksen jälkeen kokoontuvalle hallituksen järjestäytymiskokoukselle, että hallituksen puheenjohtajana jatkaa Asko Myllymäki.

Hallituksen jäsenten palkkiot

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta ehdottaa, että hallituksen jäsenten palkkioina maksetaan seuraavaa:

• Hallituksen puheenjohtajalle ja hallituksen jäsenille kullekin 1 600 euroa kuukaudessa

Hallituksen jäsenten vuosipalkkio maksetaan rahana.

Asko Myllymäki ja Tomi Koivukoski ovat kumpikin ilmoittaneet osakkeenomistajien nimitystoimikunnalle, että mikäli varsinainen yhtiökokous valitsee heidät hallituksen jäsenen tehtävään, he tulevat luopumaan heille maksettavista hallituspalkkiosta.

Nimitystoimikunnan kokoonpano

Nimitystoimikuntaan kuuluvat Raatihuone Oy:n nimeämänä edustajana Asko Myllymäki, Heuke Oy:n ja Urho Myllymäen nimeämänä edustajana Urho Myllymäki ja M.H. Korporaatio Oy:n ja Tuomas Hemmilän nimeämänä edustajana Tuomas Hemmilä. Tuomas Hemmilä toimii nimitystoimikunnan puheenjohtajana.

Hyväksytty neuvonantaja: Danske Bank A/S, Suomen sivuliike, +358 50 575 4422

Toivon strategiana on kehittää Toivo-konseptin mukaisia kiinteistöjä, joiden tavoitteena on vahva kehitysmarginaali sekä vakaa ja houkutteleva tuotto, ja jotka mahdollistavat näin kiinteistöjen pitkäaikaisen omistajuuden sekä korkeamman lisäarvon tuottamisen Toivon asiakkaille. Toivolla on taustallaan osaava ja kokenut asiantuntijajoukko, jolla on vahvat ansiot kiinteistötoimialalla. Toivon tiimin jäsenet ovat olleet mukana kehittämässä ja rakentamassa yhteensä yli 12 000 asuntoa, ja heillä on keskimäärin kymmenen vuoden kokemus kiinteistöalalta.

Toivon liikevaihto vuonna 2020 oli 4,3 miljoonaa euroa ja liikevoitto 7,2 miljoonaa euroa.