Toivo Group Oyj on ostanut kiinteistön Helsingistä ja aloittaa hankkeen ennakkomarkkinoinnin

Lehdistötiedote, 21.06.2022 klo 10:55

Toivo Group Oyj -konserni (”Toivo” tai ”Yhtiö”) on solminut kiinteistökaupan Helsingin Ramsinrannassa sijaitsevasta kiinteistöstä, jolla on lainvoimainen asemakaava. Kiinteistölle on määrä rakentaa noin 3700 huoneistoneliömetrin laajuinen kerrostalohanke, joka käsittää yli 80 huoneistoa.

Toivo toteuttaa hankkeessa kuluttajille myytäviä ja omaan omistukseensa jääviä asuntoja. Toivo on ollut toteuttamassa alueen asemakaavakehitystä. Hanke on määrä toteuttaa A energialuokkaan ja asuntojen lämmitysmuotona toimii ympäristöystävällinen maalämpö.

Hanke toteutetaan Hotelli Rantapuiston välittömään läheisyyteen ja uudet asukkaan pääsevät hyödyntämään ikonisen hotellin laajenevaa palvelutarjoamaa arjen sujuvoittamiseksi. Alueen asukasmäärän ja hotellivieraiden määrän ennakoidaan kasvavan lähivuosina merkittävästi.

Kuluttajille myytävien asuntojen ennakkomarkkinoinnin on määrä alkaa lähiviikkoina Bo LKV:n toimesta. ”Kohde on todella uniikki luonnonläheisessä ympäristössä ja ennakoin kovaa kysyntää asunnoille. Osasta asunnoista näkee merelle ja tällaisessa ympäristössä olisi toki itsekin viihtyisää asua” Anne Ramsay Bo LKV:sta kommentoi.

Toivon tavoitteena on saattaa hanke valmiiksi vuosien 2023 ja 2024 vaihteeseen mennessä.

Toivolle on ollut kunnia päästä kehittämään Ramsinrannan kaupunkikuvaa. Alueella on selkeää kysyntää uniikeista korkeatasoisista asunnoista. Asuntorakentamisen on määrä tapahtua samanaikaisesti muun muassa hotellin kehitysinvestointien kanssa ja uudet asukkaat pääsevät muuttamaan kehittyneeseen miljööseen. Yhteistyö Helsingin asemakaavoitustiimin kanssa on ollut sujuvaa ja yhteistyöllä on aikaansaatu onnistunut kokonaisuus. ” Toivon hankekehitysjohtaja Tuomas Hemmilä toteaa.

Tutustu Bo LKV:n ennakkovideoesittelyyn: www.visualbusiness.fi/kuvat/Furuvik/Ennakko+esitys.mp4