Tulosvaroitus: Toivo Group Oyj laskee ohjeistustaan markkinoiden tuottovaatimusten muutoksen johdosta

Yhtiötiedote, sisäpiiritieto, 25.11.2022 klo 19:20

Toivo Group Oyj -konserni (”Toivo” tai ”Yhtiö”) laskee ohjeistustaan vuodelle 2022.

Markkinakorkojen nousun vuoksi Toivon ulkopuolinen arvioitsija arvioi asuntojen tuottovaatimusten nousevan ennen vuodenvaihdetta toteutettavassa käyvänarvon tarkastelussa. Vastaavasti esimerkiksi asuntojen vuokrien korotukset vuodenvaihteessa tukevat asuntojen arvostustasoja. Yhtiön operatiiviset prosessit ovat toteutuneet tilikaudella 2022 taloudellisesti lähes suunnitellusti.

Arvioidulla arvomuutoksella ei ole Yhtiölle kassavirtavaikutusta. Ennakkotietojen perusteella mahdollinen kiinteistövarallisuuden arvonmuutos ei vaikuta Yhtiön rahoitusasemaan, eikä Yhtiö tule rikkomaan rahoituslaitoksille antamiaan kovenanttiehtoja.

Yhtiö arvioi käynnistävänsä valitut uudet kiinteistöhankkeet vuoden 2023 aikana.

Aikaisempi julkaistu ohjeistus vuodelle 2022

Yhtiö arvioi liikevoiton olevan 22–28 miljoonaa euroa tilikaudella 1.1. – 31.12.2022.

Yhtiö arvioi sijoituskiinteistöjen käyvän arvon olevan vuoden 2022 lopussa noin 175 (12/2021: 97,6) miljoonaa euroa.

Uusi ohjeistus vuodelle 2022

Yhtiö arvioi liikevoiton olevan 10–18 miljoonaa euroa tilikaudella 1.1. – 31.12.2022.

Yhtiö arvioi sijoituskiinteistöjen käyvän arvon olevan vuoden 2022 lopussa 160-170 (12/2021: 97,6) miljoonaa euroa.

Hyväksytty neuvonantaja: Danske Bank A/S, Suomen sivuliike, +358 (0)50 575 4422