Heinolan ja Orimattilan Robinhoodeista Tokmanneja

Pohjoismaiden suurin halpakauppakonserni Tokmanni avaa uudistetut myymälät Tokmanni-ketjunimellä Heinolassa ja Orimattilassa torstaina 5.2.2015 klo 9.00. Myymälät ovat konsernin entisiä Robinhood-ketjumyymälöitä, joissa on tehty brändimuutos ja uudistuksia asiakaskokemuksen parantamiseksi.

Uudistetut myymälät palvelevat asiakkaitaan tutuissa liiketiloissa, Heinolan Tokmanni osoitteessa Työmiehentie 31 18200 Heinola ja Orimattilan Tokmanni osoitteessa Lahdentie 109 16300 Orimattila.

Heinolan ja Orimattilan Tokmannit tarjoavat runsaan valikoiman kodin käyttötavaroita, kuten taloustavaroita, kodintekstiilejä, vaatteita ja asusteita, kuivaelintarvikkeita, työkaluja, nestekaasua sekä vapaa-ajan, teknokemian ja kodintekniikan ja viihteen tuotteita. Molemmissa myymälöissä on RAY:n pelikone, Taxfree-palvelut ja Veikkauksen pelipalvelut sekä Tokmannin verkkokaupan noutopiste.

Tokmanni-brändiin muuttamisen myötä uudistettujen myymälöiden asiakasviihtyvyyttä ja myymäläilmettä on parannettu esimerkiksi uusimalla opasteita ja sijoittelemalla tuotteita ja tuoteryhmiä niin, että asiakkaat löytävät etsimänsä tuotteet sekä muun muassa ajankohtaiset tarjous- ja sesonkituotteet aiempaa vaivattomammin.

– Uudistetuissa myymälöissämme olemme kehittäneet erityisesti asiointikokemusta. Heinolan ja Orimattilan Tokmannit tarjoavat monipuolisen valikoiman asiakkaidemme toiveet täyttäviä tuotteita erittäin edullisesti, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Heinolan Tokmanni on kooltaan noin 5 900 neliömetriä, josta myyntipinta-alaa on noin 5 050 neliömetriä. Orimattilan Tokmanni on kooltaan noin 4 250 neliömetriä, josta myyntipinta-alaa on noin 3 600 neliömetriä. Heinolan myymälän yhteydessä on lisäksi noin 600 ja Orimattilan myymälän yhteydessä noin 400 neliömetrin kokoinen puutarhamyymälä.

Asiakkaitaan Tokmanni palvelee molemmilla paikkakunnilla arkisin klo 9–20, lauantaisin klo 9–18 ja sunnuntaisin klo 12–18.

Avajaistorstaista sunnuntaihin uudistetut Tokmannit ovat täynnä houkuttelevia avajaistarjouksia. Tokmanni-konsernin myymäläavajaisista tuttuun tapaan nopeimmille asiakkaille jaetaan lisäksi tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä ilmaiseksi. Heinolan ja Orimattilan Tokmanneissa avajaisämpäreitä jaetaan 1 000 kappaletta myymälää kohden. Kahdessa ämpärissä on tuotelahjojen lisäksi 100 euron lahjakortti Tokmanni-konsernin myymälöihin.

Uusimpien brändimuutosten myötä Tokmanni on yhdistänyt Yksi yhtenäinen Tokmanni -strategiansa mukaisesti Tokmanni-myymäläketjuun jo yli 40 myymälää. Heinolan ja Orimattilan Tokmannit ovat ensimmäisiä Robinhoodista Tokmanneiksi muuttuvia myymälöitä. Samaan aikaan Heinolan ja Orimattilan Tokmannien myymäläavausten kanssa torstaina 5.2.2015 klo 9.00 Tokmanni muuttaa kaksi Tarjoustalo-ketjumyymäläänsä Tokmanneiksi kauppakeskus Arabiassa ja Itiksessä Helsingissä.Yhteensä Tokmanni-ketjumyymälöitä on jo noin 120 kaikista konsernin 149 myymälästä. Kaikki loput konserniin kuuluvat Tarjoustalot, Robinhoodit ja Maxi-Kodintukut muutetaan Tokmanni-ketjumyymälöiksi kuluvan vuoden aikana. Viime vuonna Tokmanni luopui Säästöpörssi-, Vapaa Valinta- ja Maxi-Makasiini-ketjunimien käytöstä. Lisäksi tammikuussa 2015 Tokmanni avasi uudistetun ja yhtenäistetyn verkkopalvelunsa ja luopui TokNet-nimen käytöstä verkkokauppansa yhteydessä. Tokmanni-konsernin verkkokauppa palvelee nyt osoitteessa www.tokmanni.fi.

Brändimuutosten ohella Tokmanni-konserni pyrkii laajentamaan myymäläverkostoaan yli 10 000 neliömetrillä vuodessa. Strategiansa mukaisesti konsernin tavoitteena on avata vuosittain kolmesta viiteen uutta myymälää sekä tarvittaessa etsiä nykyisille myymälöilleen uusia, liikenneyhteyksiltään parempia sekä valikoimiltaan suurempia ja sitä kautta paikkakuntien asukkaita aiempaa monipuolisemmin palvelevia liiketiloja.Uusien Tokmannien avajaisia vietetään keväällä esimerkiksi Loviisassa ja Orivedellä ja syksyllä Jämsässä ja Kemissä.

TOKMANNI OY

Heikki Väänänen