Herra Tokmanni kiertää nyt Suomea, mainosfilmien uusin sarja käynnistyy lakritsitehtaalta Kymijoen varrelta – ”Tokmannilla on paljon kotimaisia yhteistyökumppaneita”

Tokmanni     Lehdistötiedote     13.2.2023 klo 14.30

Maailman parasta lakritsia maailman parhaalle ostajalle. Lakritsin tuotannossa tapahtuneesta yllättävästä tilanteesta selvitään, kun herra Tokmanni ostaa Kouvolan Lakritsilta peräti 500 000 lakupussia.

Tokmanni näyttää tänä vuonna herra Tokmannin, ”maailman parhaan ostajan”, kiertävän punaisella rekallaan myös maamme rajojen sisäpuolella. Pidettyjen mainosfilmien uusin, Suomeen keskittyvä sarja muistuttaa Tokmannilla olevan vuosikymmenten mittaiset perinteet kaupanteosta suomalaisten tavarantoimittajien kanssa. Sarjan ensimmäinen osa vie vierailulle lakritsistaan tuttuun Kouvolaan.

Ensiesityksensä juuri saaneessa Herra Tokmanni ja 500 000 lakupussia -mainosfilmissä Tokmannin Maailman paras ostaja -markkinointikonseptin päähahmo saapuu Kymijoen varrelle hieromaan kauppoja suomalaisten suosiman ja peräti kolmesti maailman parhaanakin palkitun* lakritsinvalmistajan, Kouvolan Lakritsin, kanssa.

Ulkomailta tuttujen tiukkojen hintaneuvotteluiden sijaan Tokmannin tunnettu ostaja päätyy uusimmassa tarinassa ennen kaikkea auttamaan vuonna 1906 perustettua suomalaista yhteistyökumppaniaan selviytymään yllättävästä tilanteesta lakritsitehtaalla.

Herra Tokmanni on Suomen puolella

Punaisen Tokmanni-rekan parkkeeraaminen suositun kymenlaaksolaisen tavarantoimittajan lastauslaiturille sopii hyvin tähän hetkeen, jossa monet haluavat nähdä myös herra Tokmannin olevan samalla puolella – Suomen puolella.

– Asiakkaamme ovat toivoneet herra Tokmannin reissaavan myös Suomessa. Tokmannilla on jo vuosikymmenien ajan ollut paljon tärkeitä kotimaisia yhteistyökumppaneita, ja myös me tokmannilaiset haluamme nostaa esille paikallisen kaupankäynnin merkitystä ja muistuttaa hienosta yhteistyöstämme kotimaisten tavarantoimittajiemme kanssa, Tokmannin markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Veli-Pekka Ääri kertoo.

– Ostamme valtaosan tuotteistamme kotimaisilta tavarantoimittajilta ja tuemme näin kotimaista työllisyyttä. Osa tuotteistamme, kuten uusimmassa mainosfilmissämme nähtävät Kouvolan Lakritsin palkitut herkut, myös valmistetaan Suomessa. Herra Tokmanni on siis vahvasti Suomen puolella, hän lisää.

Punaisen Tokmanni-rekan parkkeeraaminen maailman parhaana lakritsinvalmistajana palkitun Kouvolan Lakritsin tehtaalle osoittaa herra Tokmannin olevan Suomen puolella.

Matka Suomessa jatkuu

Yhteistyössä Kouvolan Lakritsin kanssa kuvattu mainosfilmi ei tule jäämään herra Tokmannin ja punaisen rekan viimeiseksi näyttäytymiseksi Suomessa, Ääri lupaa.

– Haluamme jatkossakin tehdä Suomen parasta tarjousmainontaa. Jatkammekin erittäin mielellämme hyvin sujunutta yhteistyötämme suomalaisten tavarantoimittajien kanssa myös mainosfilmeillämme. Ainakin neljä uutta tarinaa on luvassa, ja seuraavan filmimme kuvaukset käynnistyvät piakkoin, hän paljastaa.

Tokmannin asiakkaat ovat toivoneet halpakauppaketjun mainosfilmeillä näkyvän myös kotimaisia tuotteita. Nyt toive toteutuu, ja Suomeen keskittyvän sarjan ensimmäinen osa vie kouvolalaiselle lakutehtaalle.

Tokmannin palkittu markkinointikonsepti lyhyesti:

* Brittiläinen LUXlife-aikakauslehti on valinnut Kouvolan Lakritsin parhaaksi lakritsinvalmistajaksi kolmena peräkkäisenä vuotena (2022, 2021, 2020). LUXlife-lehden kilpailussa voittajat valitsee puolueeton sisäinen paneeli. Paneeliin kuuluu jäseniä esimerkiksi liike-elämän, talouden, politiikan ja median aloilta.

Veli-Pekka Ääri
johtaja, markkinointi- ja viestintä

veli-pekka.aari(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2022 Tokmannin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.