Iisalmen, Kiuruveden ja Lapinlahden Maxi-Makasiineista Tokmanneja

Pohjoismaiden suurin halpakauppakonserni Tokmanni avaa uudistetut myymälät Tokmanni-ketjunimellä Iisalmessa, Kiuruvedellä ja Lapinlahdessa torstaina 27.11.2014 klo 9.00. Myymälät ovat konsernin entisiä Maxi-Makasiini-ketjumyymälöitä, joissa on tehty brändimuutos ja sen yhteydessä paljon uudistuksia asiakaskokemuksen parantamiseksi. Myymäläavausten myötä Tokmanni-konserni luopuu Maxi-Makasiini-ketjunimen käytöstä.

Uudistetut Tokmanni-myymälät palvelevat asiakkaitaan entisissä liiketiloissa, Iisalmen myymälä osoitteessa Meijerikatu 3 74100 Iisalmi, Kiuruveden myymälä osoitteessa Tulotie 10 74700 Kiuruvesi ja Lapinlahden myymälä osoitteessa Juhani Ahontie 13 73100 Lapinlahti.

Myymälöiden monipuolisiin valikoimiin kuuluvat esimerkiksi taloustavarat, kodintekstiilit, lelut, vapaa-ajan välineet, nestekaasut, kuivaelintarvikkeet sekä kodintekniikan ja viihteen, pukeutumisen, sesonkien ja teknokemian tuotteet. Kaikkien myymälöiden yhteydessä toimii puutarhasesonkeina myös erillinen puutarhamyymälä. Myymälöistä löytyvät myös RAY:n pelikoneet, Tax Free -palvelut ja konsernin TokNet-verkkokaupan noutopiste. Iisalmen ja Kiuruveden myymälöissä on myynnissä lisäksi tuore-elintarvikkeita, paljon erilaisia työkaluja ja Veikkauksen pelejä.

Uudistetuissa myymälöissä on Tokmanni-brändiin siirtymisen yhteydessä kiinnitetty huomiota muun muassa asiakaskokemuksen parantamiseen konsernin vuonna 2013 julkaiseman Yksi yhtenäinen Tokmanni -strategian mukaisesti.

– Osana Tokmanni-brändiin yhdistämistä myötä olemme sijoittaneet myymälöissä esillä olevia tuoteryhmiä uudelleen niin, että asiakkaat löytävät etsimänsä tuotteet sekä ajankohtaiset sesonki- ja tarjoustuotteet aiempaa helpommin. Samassa yhteydessä olemme uudistaneet myymälöidemme yleisilmettä aiempaa viihtyisämmäksi ja raikkaammaksi sekä parantaneet myymälöiden tuotevalikoimia, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Avajaistorstaista sunnuntaihin uudistetut myymälät ovat täynnä houkuttelevia avajaistarjouksia. Tokmanni-konsernin myymäläavajaisista tuttuun tapaan nopeimmille asiakkaille jaetaan lisäksi tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä ilmaiseksi. Iisalmessa, Kiuruvedellä ja Lapinlahdessa avajaisämpäreitä jaetaan 1 000 kappaletta myymälää kohden. Kahdessa ämpärissä on tuotelahjojen lisäksi 100 euron lahjakortti Tokmanni-konsernin myymälöihin.

Iisalmen, Kiuruveden ja Lapinlahden myymäläavausten kanssa samaan aikaan torstaina 27.11. Tokmanni muuttaa Tarjoustalon ja muun muassa työkaluja myyvän Tarjoustalo Extran Tokmanneiksi Karjaalla. Marraskuun brändimuutosten myötä Tokmanni on yhdistänyt Yksi yhtenäinen Tokmanni -strategian mukaisesti Tokmanneiksi jo yli 40 konsernin eri myymäläketjuihin kuulunutta myymälää. Yhteensä Tokmanni-ketjumyymälöitä on jo noin 110 kaikista konsernin lähes 150 myymälästä. Iisalmen, Kiuruveden ja Lapinlahden brändimuutosten myötä Tokmanni-konserni luopuu Maxi-Makasiini-ketjunimen käytöstä. Aiemmin tänä vuonna Tokmanni luopui Säästöpörssi- ja Vapaa Valinta -ketjunimen käytöstä. Jäljellä olevat Tarjoustalo-, Robinhood- ja Maxi-Kodintukku-myymäläketjut jäävät halpakauppaketjun historiaan ensi vuoden aikana.

Brändimuutosten ohella Tokmanni-konserni pyrkii laajentamaan myymäläverkostoaan yli 10 000 neliömetrillä vuodessa. Strategiansa mukaisesti konsernin tavoitteena on avata vuosittain kolmesta viiteen uutta myymälää sekä etsiä nykyisille myymälöilleen uusia, liikenneyhteyksiltään parempia sekä valikoimiltaan suurempia ja sitä kautta paikkakuntien asukkaita aiempaa monipuolisemmin palvelevia liiketiloja. Osana strategiansa toteuttamista Tokmanni avaa uuden Tokmanni-myymälän Harjavallassa ja Vaasassa brändimuutosten kanssa samana päivänä torstaina 27.11.2014. Tämän myötä Tokmanni on avannut tänä vuonna jo yhdeksän uutta myymälää. Kasvu jatkuu voimakkaana myös ensi vuonna, sillä Tokmanni on julkistanut avaavansa uuden myymälän Loviisassa ja Orivedellä ensi kevään ja Jämsässä ja Kemissä ensi syksyn aikana.

Tokmanni Oy

Heikki Väänänen

etunimi.sukunimi@tokmanni.fi

Tiedotteen valokuva on kuvituskuva Tokmanni-konsernin myymälästä. Median käyttöön tarkoitettuja valokuvia löytyy osoitteesta http://www2.emmi.fi/tokmanni/media.