Kajaanin ja Kuopion Maxi-Makasiineista Tokmanneja

Pohjoismaiden suurin halpakauppakonserni Tokmanni avaa uudistetut myymälät Tokmanni-ketjunimellä Kajaanissa ja Kuopiossa torstaina 9.10.2014 klo 9.00. Myymälät ovat entisiä Maxi-Makasiini-ketjumyymälöitä, joissa on tehty brändimuutoksen yhteydessä lukuisia uudistuksia asiakaskokemuksen parantamiseksi.

Uudistettujen myymälöiden monipuolisiin valikoimiin lukeutuvat muun muassa taloustavarat, kodintekstiilit, lelut, vapaa-ajan välineet, kuivaelintarvikkeet sekä pukeutumisen, sesonkien ja teknokemian tuotteet. Kajaanin Tokmannilla on myynnissä lisäksi muun muassa tuore-elintarvikkeita ja nestekaasua sekä Kuopion myymälässä laaja valikoima erilaisia työkaluja. Myymälöistä löytyvät myös Tax Free -palvelut ja konsernin TokNet-verkkokaupan noutopiste. Kajaanin myymälässä on myynnissä lisäksi Veikkauksen pelipalveluja.

Tokmannilla uskotaan myymälöiden vastaavan uudistusten myötä erinomaisesti asiakkaiden odotuksiin ja kulutustottumuksiin.

– Uudistetuissa myymälöissämme asiakkaidemme on aiempaa viihtyisämpää tehdä ostoksia, sillä olemme panostaneet aiempaa enemmän esimerkiksi moderniin myymäläilmeeseen ja tuotteiden sijoitteluun. Uudistusten myötä asiakkaamme löytävät esimerkiksi sesonki- ja tarjoustuotteemme aiempaa helpommin, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Avajaistorstaista sunnuntaihin myymälät ovat täynnä houkuttelevia avajaistarjouksia. Tokmanni-konsernin myymäläavajaisista tuttuun tapaan nopeimmille asiakkaille jaetaan lisäksi tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä ilmaiseksi. Nyt avattavissa myymälöissä avajaisämpäreitä jaetaan 1 000 kappaletta myymälää kohden. Kahdessa ämpärissä on tuotelahjojen lisäksi 100 euron lahjakortti Tokmanni-konsernin myymälöihin.

Tokmanni-konserni on yhdistänyt Yksi yhtenäinen Tokmanni -strategiansa mukaisesti Tokmanni-brändin alle loppukesän ja alkusyksyn aikana jo seitsemän myymälää. Kajaanin ja Kuopion myymälöiden kanssa samaan aikaan konserni yhdistää Tokmanni-ketjuun entiset Säästöpörssi-ketjumyymälät Kirkkonummella ja Tammisaaressa. Vielä kuluvan vuoden aikana Tokmanni yhdistää lähes kymmenen myymäläänsä Tokmanni-brändin alle. Tällä hetkellä Tokmanni-brändin alle yhdistettyjä myymälöitä on jo yli 30. Kaikista konsernin 147 myymälästä Tokmanneja on torstain myymäläavausten myötä jo noin 100 kappaletta.

Tokmanni-konserni laajentaa ja uudistaa myymäläverkostoaan aktiivisesti eri puolilla Suomea. Yhtiön tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 10 000 neliömetrillä vuodessa. Yksi yhtenäinen Tokmanni -strategiaan sisältyvien brändimuutosten ohella konserni pyrkii etsimään nykyisille myymälöilleen uusia liiketiloja sekä avaamaan vuosittain kolmesta viiteen uutta myymälää. Viimeisintä uuden myymälän avausta vietettiin elokuussa, kun Tokmanni avasi myymälän uusissa liiketiloissa Pirkkalassa. Tätä ennen Tokmanni laajeni täysin uudelle paikkakunnalle toukokuussa Rovaniemellä ja huhtikuussa Saarijärvellä. Vielä kuluvan vuoden aikana upouusi Tokmanni-myymälä avataan Siilinjärvellä, Vaasassa ja Oulun Ritaharjussa. Lisäksi konsernin myymälät muuttavat uusiin liiketiloihin Hyvinkäällä ja Harjavallassa. Ensi kevään aikana Tokmanni pyrkii avaamaan uuden myymälän muun muassa Loviisassa ja Orivedellä.

TOKMANNI OY

Heikki Väänänen

etunimi.sukunimi@tokmanni.fi

Tiedotteen valokuvat ovat kuvituskuvia Tokmanni-konsernin aiemmista myymäläavajaisista. Median käyttöön tarkoitettuja valokuvia löytyy osoitteesta http://www2.emmi.fi/tokmanni/media