Karjaan Tarjoustaloista Tokmanneja

Pohjoismaiden suurin halpakauppakonserni Tokmanni avaa uudistetut myymälät Tokmanni-ketjunimellä Iisalmessa, Kiuruvedellä ja Lapinlahdessa torstaina 27.11.2014 klo 9.00. Myymälät ovat konsernin entisiä Maxi-Makasiini-ketjumyymälöitä, joissa on tehty brändimuutos ja sen yhteydessä paljon uudistuksia asiakaskokemuksen parantamiseksi. Myymäläavausten myötä Tokmanni-konserni luopuu Maxi-Makasiini-ketjunimen käytöstä.

Uudistetut myymälät palvelevat asiakkaitaan tutuissa liiketiloissa, esimerkiksi taloustavaroita, kodintekstiilejä, vaatteita ja asusteita, kuivaelintarvikkeita sekä vapaa-ajan, teknokemian ja kodintekniikan ja viihteen tuotteita tarjoava päämyymälä osoitteessa Ensikuja 5–9 10300 Karjaa ja esimerkiksi erilaisia työkaluja, nestekaasua ja puutarhaan liittyviä tuotteita tarjoava Extra-myymälä päämyymälän naapurissa osoitteessa Ensikuja 11 10300 Karjaa. Myymälät ovat avoinna arkisin klo 8–20, lauantaisin klo 8–18 sekä sunnuntaisin klo 12–17.

Brändimuutoksen yhteydessä myymälöissä on uudistettu myymälöiden ilmettä Tokmannin Yksi yhtenäinen Tokmanni -strategian mukaisesti.

– Uudistusten myötä myymälät tarjoavat aiempaa viihtyisämmän ostokokemuksen. Osana Tokmanni-brändiin yhdistämistä olemme sijoittaneet myymälöissämme esillä olevia tuoteryhmiä uudelleen niin, että asiakkaat löytävät etsimänsä tuotteet sekä ajankohtaiset sesonki- ja tarjoustuotteet aiempaa helpommin.Samalla olemme parantaneet myymälöidemme tuotevalikoimia vastaamaan paremmin asiakkaidemme toiveita, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Avajaistorstaista sunnuntaihin myymälät ovat täynnä houkuttelevia avajaistarjouksia. Tokmanni-konsernin myymäläavajaisista tuttuun tapaan nopeimmille asiakkaille jaetaan lisäksi tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä ilmaiseksi. Karjaan myymälöissä avajaisämpäreitä jaetaan 1 000 kappaletta myymälää kohden. Kahdessa ämpärissä on tuotelahjojen lisäksi 100 euron lahjakortti Tokmanni-konsernin myymälöihin.

Karjaan myymäläavausten kanssa samaan aikaan torstaina 27.11. Tokmanni yhdistää Iisalmen, Kiuruveden ja Lapinlahden Maxi-Makasiinit Tokmanni-myymäläketjuun ja luopuu tällä tavalla Maxi-Makasiini-ketjunimen käytöstä. Marraskuun brändimuutosten myötä Tokmanni on yhdistänyt vuonna 2013 julkaisemansa Yksi yhtenäinen Tokmanni -strategian mukaisesti Tokmanni-myymäläketjuun jo yli 40 myymälää. Aiemmin tänä vuonna Tokmanni luopui Säästöpörssi- ja Vapaa Valinta -ketjunimen käytöstä. Yhteensä Tokmanni-ketjumyymälöitä on jo noin 110 kaikista konsernin lähes 150 myymälästä. Jäljellä olevat Tarjoustalo-, Robinhood- ja Maxi-Kodintukku-myymäläketjut jäävät halpakaupan historiaan ensi vuoden aikana.

Brändimuutosten ohella Tokmanni-konserni pyrkii laajentamaan myymäläverkostoaan yli 10 000 neliömetrillä vuodessa. Strategiansa mukaisesti konsernin tavoitteena on avata vuosittain kolmesta viiteen uutta myymälää sekä etsiä nykyisille myymälöilleen uusia, liikenneyhteyksiltään parempia sekä valikoimiltaan suurempia ja sitä kautta paikkakuntien asukkaita aiempaa monipuolisemmin palvelevia liiketiloja. Osana strategiansa toteuttamista Tokmanni avaa uuden Tokmanni-myymälän Harjavallassa ja Vaasassa brändimuutosten kanssa samana päivänä torstaina 27.11.2014. Tämän myötä Tokmanni on avannut tänä vuonna jo yhdeksän uutta myymälää. Kasvu jatkuu voimakkaana myös ensi vuonna, sillä Tokmanni on julkistanut avaavansa uuden myymälän Loviisassa ja Orivedellä ensi kevään ja Jämsässä ja Kemissä ensi syksyn aikana.

Tokmanni Oy

Heikki Väänänen

etunimi.sukunimi@tokmanni.fi

Tiedotteen valokuva on kuvituskuva Tokmanni-konsernin myymälästä. Median käyttöön tarkoitettuja valokuvia löytyy osoitteesta http://www2.emmi.fi/tokmanni/media.