Kotimaiselle avustusjärjestö Hurstinapu ry:lle ennätyssuuri 150 000 euron arvoinen lahjoitus – Tokmanni ja Unilever Finland ovat tukeneet avustusjärjestöä jo 13 kertaa ja 720 000 euron edestä

Tokmanni     Lehdistötiedote     1.12.2023 klo 17.15

Hurstinapu ry:n toiminnanjohtaja Sini Hursti (kuvassa toinen vasemmalta) ja hänen isänsä, varatoiminnanjohtaja Heikki Hursti (toinen oikealta) vastaanottivat peräti 150 000 euron arvoisen tuotelahjoituksen Tokmannilta ja Unilever Finlandilta. Lahjoituksen luovuttivat Unilever Finlandin toimitusjohtaja Jonas Idström (vasemmalla) ja Tokmannin toimitusjohtaja Mika Rautiainen (oikealla) Tokmannin hallinto- ja logistiikkakeskuksessa Mäntsälässä torstaina 30.11.2023.

Tokmanni ja elintarvike- ja päivittäistavaratuotteistaan tuttu Unilever Finland ovat jatkaneet pitkäjänteistä yhteistyötään järjestämällä loka-marraskuussa jo kolmannentoista hyväntekeväisyyskampanjan avustusjärjestö Hurstinapu ry:n toiminnan tukemiseksi. Tänä vuonna perinteikäs kotimainen avustusjärjestö sai ennätyssuuren, peräti 150 000 euron arvoisen tuotelahjoituksen erilaisia arjen välttämättömyyksiä, kuten elintarvikkeita ja hygieniatuotteita.

Hurstinapu ry:n vastaanottama lahjoitus on jatkumoa Tokmannin ja Unilever Finlandin jo vuonna 2011 aloittamalle hyväntekeväisyysyhteistyölle. Kerran vuodessa järjestettyjen kampanjoiden myötä osapuolet ovat auttaneet toiminnanjohtaja Sini Hurstin ja hänen isänsä, varatoiminnanjohtaja Heikki Hurstin luotsaamaa avustusjärjestöä jakamaan erilaisia tuotteita avuntarvitsijoille jo 13 kertaa ja yhteensä 720 000 euron arvosta.

Sekä Tokmannin asiakkaat että Tokmannin ja Unilever Finlandin työntekijät ovat kiitelleet mahdollisuuksista osallistua Hurstinapu ry:n toiminnan tukemiseen. Samalla he ovat kertoneet pitävänsä pitkäjänteistä ja konkreettista tukea erittäin tarpeellisena, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Mika Rautiainen kertoo.

– Hurstiapu ry:n avustustoiminnan olemassaolo on etenkin tällaisessa yleisessä taloustilanteessa erityisen tärkeää. Asiakkaidemme ja henkilökuntamme aidon auttamishalun ansiosta olemme voineet tukea avustusjärjestöä merkittävällä lahjoituksella myös tänä vuonna.

– Haluamme välittää asiakkaidemme, henkilökuntamme ja yhtiöidemme kiitokset ja kannustukset Hurstien perheen johtamalle Hurstinapu ry:lle siitä merkityksellisestä työstä, jota avustusjärjestö tekee vähävaraisten ihmisten auttamiseksi Suomessa, Rautiainen lisää.

– Olemme erittäin ylpeitä meidän pitkästä yhteistyöstämme Tokmannin ja Hurstinapu ry:n kanssa. Ottaen huomioon taloudellisesti haastavat ajat, olemme erittäin iloisia siitä, että me pystyimme juuri tänä vuonna tekemään ylivoimaisesti suurimman tuotelahjoituksen ja tällä tavalla tukemaan Hurstinapu ry:tä heidän tärkeässä työssään, Unilever Finlandin toimitusjohtaja Jonas Idström kertoo.

Myös Hurstinapu ry:ssä iloitaan pitkäaikaisesta yhteistyöstä ja tuesta.

Olemme kokeneet, että tämä yhteistyö tulee teiltä sydämestä, ja siitä olemme kiitollisia. Kaunis kiitos Hurstinapu ry:n puolesta, Heikki Hursti kertoo.

Hurstinapu ry:lle tänä vuonna luovutetun 150 000 arvoisen tuotelahjoituksen taustalla on Tokmannin ja Unilever Finlandin 2.10.–5.11.2023 järjestämä kampanja, jossa jokainen asiakkaiden Tokmannilta kampanja-aikana ostama Pepsodent-, Rexona-, TRESemmé-, Omo-, Comfort-, Bio Luvil- ja Knorr-tuote kasvatti lahjoituspottia.

Hurstinapu ry on suomalainen avustusjärjestö. Järjestö aloitti toimintansa 1960-luvulla, ja sen perusti sosiaalineuvos Veikko Hursti. Hurstinapu ry toimii jakamalla vaate- ja ruoka-avustuksia ympäri vuoden niitä tarvitseville sekä järjestämällä erilaisia tapahtumia, joista näkyvimmiksi ovat muodostuneet vähävaraisille ja syrjäytyneille suunnatut perinteiset juhlat, Köyhien Linnanjuhla Hakaniemen torilla itsenäisyyspäivänä ja Joulujuhla Helsingin Messukeskuksessa jouluaattona. Yhdistys toimii yhteistyössä useiden Suomen paikkakuntien ruuanjakeluyhdistysten kanssa.

Unilever on maailman johtavia elintarvikkeiden, kodin ja henkilökohtaisen hygienian tuotteiden toimija, jonka tuotteita myydään yli 190 maassa. Suomessa Unileverillä on myynti- ja markkinointiorganisaatio.

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Noin 5 400 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 360:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.