Kotimaiselle avustusjärjestö Hurstinapu ry:lle tavoitteena ennätyksellinen tuki Tokmannilta ja Unilever Finlandilta – Osapuolten lahjoitukset ovat tuoneet konkreettista apua jo 570 000 euron edestä

Tokmanni     Lehdistötiedote     2.10.2023 klo 8.45

Tokmanni ja Unilever Finland jatkavat pitkäjänteistä yhteistyötään järjestämällä jo kolmannentoista hyväntekeväisyyskampanjan avustusjärjestö Hurstinapu ry:n toiminnan tukemiseksi. Kampanjan keräystavoitteena on 150 000 euron arvoinen tuotelahjoitus. Tavoitesumma on tänä vuonna ennätyssuuri – ja lahjoittajien mielestä myös poikkeuksellisen merkityksellinen.

Tänä vuonna Tokmannin ja Unilever Finlandin tavoitteena on lahjoittaa toiminnanjohtaja Sini Hurstin ja hänen isänsä, varatoiminnanjohtaja Heikki Hurstin johtamalle Hurstinapu ry:lle 150 000 euron arvosta erilaisia arjen välttämättömyyksiä, kuten elintarvikkeita ja hygieniatuotteita.

Lahjoitus määritellään kaikkien Tokmanni-myymälöistä ja -verkkokaupasta 2.10.–5.11.2023 ostettujen Pepsodent-, Rexona-, TRESemmé-, Omo-, Comfort-, Bio Luvil- ja Knorr-tuotteiden myynnin perusteella.

Konkreettista tukea jo 12 kertaa ja 570 000 euron arvosta
– Tuen jatkuminen koetaan nyt erityisen tärkeäksi

Tokmanni ja Unilever Finland järjestivät hyväntekeväisyyskampanjan Hurstinapu ry:n tueksi ensimmäisen kerran jo vuonna 2011. Kerran vuodessa järjestettyjen kampanjoiden myötä osapuolet ovat auttaneet avustusjärjestöä jakamaan erilaisia tuotteita avuntarvitsijoille jo 570 000 euron arvosta.

Tokmanni ja Unilever Finland ovat totutusti erittäin mielellään mukana auttamassa avustusjärjestö Hurstinapu ry:tä auttamaan.

– On tärkeää voida olla mukana tukemassa toiminnanjohtaja Sini Hurstin ja hänen isänsä Heikin sekä muiden Hurstinapu ry:n toiminnassa mukana olevien ansiokasta työtä vähävaraisten ihmisen auttamiseksi Suomessa, Tokmannin brändistä vastaava markkinointipäällikkö Niina Karhu kertoo.

Sekä Tokmannin asiakkaat että Tokmannin ja Unilever Finlandin työntekijät ovat toistuvasti kiitelleet mahdollisuudesta osallistua Hurstinapu ry:n toiminnan tukemiseen. Samalla he ovat kertoneet pitävänsä pitkäjänteistä ja konkreettista tukea erittäin tarpeellisena.

– Rahojen riittävyys on aito huolenaihe monessa kotitaloudessa ja etenkin tässä ajassa. Koemme, että tämä näkyy paitsi avun tarpeen myös auttamishalun kasvuna, Karhu kertoo.

– Hurstiapu ry:n avustustoiminnan olemassaolo on tällaisessa yleisessä taloustilanteessa erityisen tärkeää. Mielestämme nyt jos koskaan on oikea aika kolminkertaistaa tukemme ja tavoitella viime vuoden 50 000 euron sijaan peräti 150 000 euron arvoista tuotelahjoitusta. Seuraammekin mielenkiinnolla kampanjamme onnistumista, hän lisää.

Tutustu hyväntekeväisyyskampanjan tuotteisiin Tokmanni-myymälöissä ja -verkkokaupassa osoitteessa tokmanni.fi/hursti.

Hurstinapu ry on suomalainen avustusjärjestö. Järjestö aloitti toimintansa 1960-luvulla, ja sen perusti sosiaalineuvos Veikko Hursti. Hurstinapu ry toimii jakamalla vaate- ja ruoka-avustuksia ympäri vuoden niitä tarvitseville sekä järjestämällä erilaisia tapahtumia, joista näkyvimmiksi ovat muodostuneet vähävaraisille ja syrjäytyneille suunnatut perinteiset juhlat, Köyhien Linnanjuhla Hakaniemen torilla itsenäisyyspäivänä ja Joulujuhla Helsingin Messukeskuksessa jouluaattona. Yhdistys toimii yhteistyössä useiden Suomen paikkakuntien ruuanjakeluyhdistysten kanssa.

Unilever on maailman johtavia elintarvikkeiden, kodin ja henkilökohtaisen hygienian tuotteiden toimija, jonka tuotteita myydään yli 190 maassa. Suomessa Unileverillä on myynti- ja markkinointiorganisaatio.

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Noin 5 400 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 360:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.