Luottomies luottaa herra Tokmanniin – ”Mä tunnen ton mr. Tokmannin, mä soitan sille”

Tokmanni     Lehdistötiedote     6.2.2024 klo 13.20

”Mä tunnen ton mr. Tokmannin, mä soitan sille.” Tokmannin mainosfilmien erikoisjulkaisussa herra Tokmanni saapuu pelastamaan Luottomies-sarjasta ja -elokuvasta tutun Tommi Mäkinen-Renwallin, joka on ajautunut pulaan mönkään menneen lakritsitilauksen myötä.

Herra Tokmanni on nähty lukuisissa mainoselokuvissa rehtinä ja hyväkäytöksisenä, Suomen ja Tokmannin asiakkaiden etuja sinnikkäästi ajavana hintaneuvottelijana. Tällä kertaa näemme herra Tokmannin auttavan pulmallisen tilanteen eteen joutunutta perheenisää, Luottomies-sarjasta ja -elokuvasta tuttua Tommi Mäkinen-Renwallia.

Helmikuussa 2024 nähdään Tokmannin mainosfilmien erikoisjulkaisu, Luottomies-teemainen Herra Tokmanni, Luottomies ja pari nollaa liikaa -tarina. Juoneen liittyvät oleellisesti Kouvolan Lakritsin herkullinen laku sekä Yle Areenalla esitetyn Luottomies-sarjan mainiot hahmot, Antti Luusuaniemen ja Kari Ketosen näyttelemät naapurukset Tommi ja Juhis. Tarina on viihdyttävä ja sen kutkuttavan hauskat käänteet ovat taattua laatua kaikille Luottomies-sarjan vannoutuneille faneille.

Ystävykset ovat sarjasta tuttuun tapaan joutuneet hankalan tilanteen eteen, kun lasten urheiluseuralle varattujen lakujen tilaukseen on tullut ”pari nollaa liikaa”. Juhiksella on asiaan ratkaisuehdotus tälläkin kertaa, ja paikalle kutsutaan herra Tokmanni.

Tokmannin Luottomies-sometarina juhlistaa 16.2. elokuvateattereissa ensi-iltansa saavaa Luottomies-elokuva: All in -elokuvaa. Luottomies-sarjan kolme kautta ovat tavoittaneet suuret katsojamäärät Yle Areenassa.

”Mitä jos laitetaan sun naamas siihen lakupussin kylkeen ja siihen ’Mr. Tokmanni, erikoislaku', tiätsä 'rajoitettu erä', jotain tämmöst. Mitä sanot?" Juhis ehdottaa. Herra Tokmannilla on kuitenkin mielessään parempi idea.

Uusi some-tarina jatkaa Tokmannin kiiteltyjen mainosfilmien aloittamaa tarinaa

Tokmanni on esitellyt viimeisen vuoden sisällä useamman mainosfilmin. Vuonna 2023 herra Tokmanni vieraili Kouvolan Lakritsin lakutehtaalla Kouvolassa, Hartwallin juomatehtaalla Lahdessa, Novitan käsityölankatehtaalla Kouvolan Korialla ja Hau-Hau Championin Nokian Nappulatehtaalla Nokialla. Vuoden 2024 alussa ilmestyneissä mainoselokuvissa herra Tokmanni on ratkaissut ongelmia Orthexin säilytyslaatikkotehtaalla ja -varastolla Lohjalla sekä Norjan vuonoilla kapteeni Möllerin luona.

Tarinat herra Tokmannin ostosmatkoista ovat osoittautuneet vetovoimaisiksi, sillä mainosfilmeistä Tokmannille kantautunut palaute on ollut lähes yksinomaan erittäin myönteistä.

​​​​​​

”Siis te haluatte markkinoida mun naamalla tätä lakua?” herra Tokmanni pohtii. ”Mul on jätkät itse asiassa parempi idea.”

Tokmanni on suomalaisten makeiskauppa

Kaikki Tokmannin mainosfilmit tehdään aidosti yhteistyössä eri valmistajien ja tavarantoimittajien kanssa. Uusimman sometarinan taustalla on tiivis yhteistyö suomalaisten suosikkimakeisia valmistavan Kouvolan Lakritsin kanssa.

– Yhteistyömme Kouvolan Lakritsin kanssa on tuonut molemminpuolisia loistavia onnistumisia. Keväällä 2023 julkaistu mainoselokuvamme Herra Tokmanni ja 500 000 lakupussia sai suuren suosion ja toi asiakkaitamme lakuostoksille myymälöihimme jopa aiempaa useammin, Tokmannin markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Veli-Pekka Ääri kertoo.

– Tällaisten onnistumisten päälle on ollut mieluisaa rakentaa aivan uudenlaista yhteistä tekemistä. Tällä kertaa Kouvolan Lakritsi toi yhteistyöhön mukaan myös Antti Luusuaniemen ja Kari Ketosen tuotantoyhtiöineen.

Uusi Herra Tokmanni -erikoisjulkaisu on selkeästi pidempi kuin televisiossakin nähdyt Herra Tokmanni -mainoselokuvat.

– Uusi Herra Tokmanni, Luottomies ja pari nollaa liikaa -tarina näyttää sen, että karismaattisten hahmojen kuljettama juoni toimii erinomaisesti tässäkin formaatissa. Sosiaalinen media tarjoaa mainiot puitteet kertoa herra Tokmannin oivaltavasta kaupanteosta uudella tavalla.

Tokmannin palkittu markkinointikonsepti lyhyesti:

Tokmannin mainosfilmeissä esiintyvän herra Tokmannin on tavattu ajavan Suomen ja Tokmannin asiakkaiden etuja paitsi sinnikkäästi myös rehdisti ja kohteliaasti.

Veli-Pekka Ääri
johtaja, markkinointi ja viestintä
Tokmanni

veli-pekka.aari(at)tokmanni.fi

Tokmanni

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Noin 6 600 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 370:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.