Paola Suhonen ja Tokmanni loivat neljän suosikkikuosin vaatemalliston – Nordic Tricot by Ivana Helsinki tarjoaa 15 kevään uutuusvaatetta naisille ja leikki-ikäisille lapsille

Tokmanni     Uutinen     3.2.2021 klo 14.20

Mustavalkoista Nordic Tricot by Ivana Helsinki -tyyliä on tarjolla sekä naisille että leikki-ikäisille lapsille. Kuvassa ovat uutuusmalliston Lokki-kuosin Anja-paita ja Siina- ja Lina-legginsit sekä Paulakukka-kuosin Tilla-trikootunika.

Suomalaisen huippusuunnittelijan Paola Suhosen ja Tokmannin vuonna 2017 aloittama designeryhteistyö jatkuu vuoden 2021 ensimmäisellä Nordic Tricot by Ivana Helsinki -vaatemallistolla. Juuri myyntiin saapunut uutuusmallisto sisältää 15 Suomessa suunniteltua ja mitoitettua vaatetta sekä kangaskassin. Suosittuja Ivana Helsinki -kuoseja uutuuksissa nähdään neljä erilaista. Mallistossa korostuvat herkkä vaaleanpunainen pastelliväri ja mustavalkoinen graafisuus.

Nordic Tricot by Ivana Helsingin uusimmassa mallistossa on vaatteita tuttuun tapaan sekä naisille että leikki-ikäisille lapsille. Naisten malleja ovat kaksi paitaa, kaksi t-paitaa, mekko, neuletakki, trikootunika, housut ja kahdet leggingsit. Mallistokokonaisuutta täydentävät leikki-ikäisten lasten mekko, trikootunika ja kolmet leggingsit. Tarjolla on myös luomupuuvillainen kangaskassi.

Uutuusmallistossa nähdään esimerkiksi Nordic Tricot by Ivana Helsingille uusi kuosi, herkullisten yksityiskohtien Camping herkän vaaleanpunaisessa pastellivärissä.

Camping-kuosissa yhdistyy Ivana Helsingille tyypillinen vapaudenkaipuinen maantieromantiikka ja luonnossa liikkumisen kauneus. Kuvaelmissa on mukana lämpöä ja nostalgista camping-elämäntyyliä. Kuosin klassinen tapa esittää ihmisiä ja eläimiä erilaisten puuhien parissa muistuttaa hieman sellaista tyyliä, mitä on nähty eleganteissa eurooppalaisissa sisustustuotteissa ja posliiniastiastojen maalauksissa, Paola Suhonen tunnelmoi.

Campingin ohella uutuusmallistossa nähdään brändin aiemmista mallistoista tutut Lokki-, Tiira- ja Paulakukka-kuosit, mutta tällä kertaa mustavalkoisina versioina. Lisäksi mallistokokonaisuuteen kuuluu kokomustat housut.

Lokissa on lapsuudesta tuttu kaarilintu, jollaisia piirtelin kouluvihkojen kuvituksiksi. Muodossa on jotain kaikille tuttua, kesäpäivien huolettomuutta ja merilintujen vapautta. Muoto on samalla esittävä, mutta kauniin graafinen, Suhonen kertoo.

Tiira jatkaa samoilla luontoaiheisilla teemoilla, jotka ovat tulleet tunnetuiksi Ivana Helsingin muotokielessä. Tässä kuosissa lintuaihe, tiira, muodostuu graafisten pisteiden ja pallojen muodostelmista.

– Graafisista palloista koostuva, helminauhamaisen kuvion muodostama Paulakukka-kuosi on ilahduttanut Nordic Tricot by Ivana Helsingin ystäviä useissa eri sävyissä. Nyt näemme tämän erittäin suositun klassikkokuosin upeana mustavalkoisena versiona.

Camping-kuosissa yhdistyvät vapaudenkaipuinen maantieromantiikka ja luonnossa liikkumisen kauneus, Paola Suhonen kertoo. Paulakukan ja Tiiran tavoin Camping-kuosin vaatteita on saatavilla sekä naisille että leikki-ikäisille lapsille. Kuvassa ovat Biondo-paita (vasemmalla), Hilpa-mekko (oikealla) sekä kokomustat Rayan-housut.

Suomessa suunnitelluissa vaatteissa harkittuja yksityiskohtia

Erityisesti hyvän istuvuuden varmistamiseksi Nordic Tricot by Ivana Helsingin vaatteet on suunniteltu ja mitoitettu Suomessa. Naisten vaatteita on tarjolla ko’oissa S–XL ja leikki-ikäisten vaatteita ko’oissa 90–130 cm.

Yksityiskohdat ovat istuvuuden lisäksi tärkeässä roolissa Nordic Tricot by Ivana Helsingin vaatteissa.

– Esimerkiksi malliston naisten Alma-mekossa ja Anja-paidassa on uusi, ryhdikäs Ponte-neuloslaatu, joka korostaa tuotteiden laatikkomaista mitoitusta. Lisäksi mustavalkoinen graafisuus tulee esille muun muassa Mio-neuletakin Tiira-kuosissa, joka on skaalattu voimakkaasti, Tokmannin pukeutumisen Design Manager Lilli Hietala kertoo.

– Leikki-ikäisten lasten vaatteissa nostamme esille erityisesti Hilpa-mekon. Siinä on tyttömäiset röyhelöt olalla ja pehmeän pussimaiset hihat, jotka korostavat Camping-kuosin herkkyyttä, hän lisää.

Ivana Helsingin klassikkokuoseihin lukeutuva Tiira esiintyy voimakkaasti skaalattuna vuoden 2021 ensimmäisen Nordic Tricot by Ivana Helsinki -vaatemalliston Mio-neuletakissa. Uutuusmallistossa nähdään myös esimerkiksi Lokki-kuosin Anja-paita ja kokomustat Rayan-housut.

Saatavilla Tokmannilta ympäri Suomea

Nordic Tricot by Ivana Helsingin tuotteita on saatavilla yksinoikeudella Tokmannilta. Vuoden 2021 ensimmäisen vaatemalliston naisten malleja on myynnissä noin 80 ja lasten malleja noin 90 Tokmanni-myymälässä. Lisäksi kangaskassi on myynnissä noin sadassa Tokmanni-myymälässä. Edellisten mallistojen tavoin osa tuotteista on myynnissä myös Tokmannin verkkokaupassa osoitteessa www.tokmanni.fi/nordictricot.

Vuoden 2021 ensimmäinen Nordic Tricot by Ivana Helsinki -mallisto:

Valikoima ja materiaalit:
- 15 vaatetta, joista kymmenen on suunniteltu naisille ja viisi leikki-ikäisille lapsille. Lisäksi kangaskassi.
- Neljä kuosia: Camping, Lokki, Tiira ja Paulakukka

- Handout tuotteiden tarkemmista tiedoista on saatavilla liitteenä.

Hinnat:
- Naisten mallit 16,95–39,95 €/kpl, leikki-ikäisten lasten mallit 9,99–19,95 €/kpl
- Kangaskassi 9,99 €/kpl

Koot:
- Naisten vaatteita on saatavilla ko’oissa S–XL, leikki-ikäisten lasten vaatteita ko’oissa 90–130 cm.

Saatavuus:
- Malliston tuotteet saapuivat myyntiin helmikuun alussa.
- Malliston
naisten malleja on myynnissä noin 80 ja lasten malleja noin 90 Tokmanni-myymälässä. Lisäksi kangaskassi on myynnissä noin sadassa Tokmanni-myymälässä. Osa tuotteista on myynnissä myös Tokmannin verkkokaupassa osoitteessa
www.tokmanni.fi/nordictricot.
- Tuotteet ovat yksinmyynnissä Tokmannilla.

Tiedustelut ja painolaatuiset kuvat:
www.tokmanni.fi/asiakaspalveluasiakaspalvelu@tokmanni.fi, puh. 020 33 1415 (ark. klo 10–18. Puhelun hinta 02033-alkuiseen palvelunumeroon soitettaessa 0,084 €/min. [sis. alv 24%].)

Nordic Tricot by Ivana Helsinki:
Tokmanni tekee designeryhteistyötä Suomen tunnetuimpiin muotisuunnittelijoihin kuuluvan Paola Suhosen kanssa. Osapuolten yhdessä luomien Nordic Tricot by Ivana Helsinki -mallistojen tuotteet ovat saatavilla yksinoikeudella Tokmannilta. Brändin vaatteet ovat monikäyttöisiä ja helposti asusteilla muunneltavia, materiaalit helppohoitoisia ja kauniisti laskeutuvia. Nordic Tricot by Ivana Helsinki -vaatemallisto on suunniteltu rohkealle, osaavalle ja itsenäiselle suomalaiselle naiselle – suunnittelijanaan rohkea, osaava ja itsenäinen suomalainen nainen. Brändin vaatteita on saatavana myös leikki-ikäisille lapsille. Mallistoista riippuen tarjolla voi olla myös esimerkiksi jalkineita ja asusteita.

Lilli Hietala
Design Manager, pukeutuminen

lilli.hietala(at)tokmanni.fi

Puheluhinnat: 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %).

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 700 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2019 Tokmannin liikevaihto oli 944,3 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.