Robinhood - myymälän avajaiset Lahdessa 26.8.2009

Lahden Launeella uusi Robinhood aloittaa uuden aikakauden 26.8.2009.

Tokmanni-konsernin uusin Robinhood-myymälä sijaitsee Lahdessa aivan Laune-keskuksen välittömässä läheisyydessä. Uusittu myymälä työllistää 23 henkilöä, jotka työskentelivät aiemmin Tarjoustalon palveluksessa.

- ”Robinhood on Lahdessa tunnettu alueellinen brändi. Se on osoittanut toimivuutensa koko Lahden seudulla. Siksi päätimme myymälän remontoimisen ja uudistetun ilmeen mukana vaihtaa aiemmin Tarjoustalona tunnetun myymälämme Robinhoodiksi,” kertoo Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen.

Robinhoodin valikoimaa käsittää perinteisten kulutustavaroiden lisäksi kattavamman kodin sisustamisen ja remontoimisen tarvikkeet. Tällä hetkellä Lahdessa ja sen lähiympäristössä on 5 myymälää.

Toimitusjohtaja Väänänen näkee halpakaupan pärjänneen tämänhetkisessä taloudellisessa tilanteessa varsin hyvin.

- Alkuvuosi on sujunut hyvin. Myynti on kasvanut viime vuoteen verrattuna ja uskomme tämän hyvän vireen jatkuvan syksylläkin. Tämä kertoo hyvin siitä, että olemme onnistuneet tarjoamaan ihmisille juuri heidän tämänhetkiseen elämäntilanteeseensa sopivia ja oikean hintaisia tuotteita.

- Kun onnistumme vastaamaan ihmisten kysyntään oikealla hinnoittelulla ja paikkakunta-kohtaista kysyntää vastaavalla valikoimalla, saamme myös uusia asiakkaita. He ovat niitä ihmisiä, jotka haluavat ostaa elämän perushyödykkeitä edullisemmin.

Väänänen jatkaa, että Tokmannin koko Suomen kattava myymäläverkosto on aluepolitiikkaa parhaimmillaan. Toimimalla haja-asutusseudulla ja pienemmissä taajamissa sekä kaupungeissa konserni palvelee suurta osaa suomalaisia.

- On kaikkien etu, jos kaupan palvelut ovat siellä, missä asiakkaatkin. Ihmiset tarvitsevat – ja ansaitsevat - perushyödykkeensä kilpailukykyiseen hintaan ja kotinsa lähistöllä, mieluiten polkupyörämatkan etäisyydellä.

Tähän Tokmanni-konsernin 7 myymäläketjua pystyvät varsin hyvin vastaamaan. Mäntsälän uudesta logistiikkakeskuksesta lähtee 140 myymälään tavaraa 109 paikkakunnalle päivittäin. Noin 40 miljoonaa ostavaa asiakasta käy Tokmanni-konsernin myymälöissä vuosittain. Tämän mahdollistaa keskitetty kilpailukykyinen tavaroiden osto ja jakelulogistiikka Suomessa.

Tokmanni-konserni, toimitusjohtaja Heikki Väänänen, p. 020 728 6044
www. tokmanni-konserni.fi