Sini ja Heikki Hurstin johtamalle Hurstinapu ry:lle jälleen 50 000 euron arvoinen lahjoitus – Tokmanni ja Unilever Finland ovat tukeneet avustusjärjestöä jo 12 kertaa ja 570 000 euron arvosta

Tokmanni     Lehdistötiedote     7.12.2022 klo 18.50

Hurstinapu ry:n toiminnanjohtaja Sini Hursti (kuvassa toinen oikealta) ja varatoiminnanjohtaja Heikki Hursti (toinen vasemmalta) vastaanottivat 50 000 euron arvoisen tuotelahjoituksen Tokmannilta ja Unilever Finlandilta. Lahjoituksen luovuttivat Unilever Finlandin toimitusjohtaja Jonas Idström (vas.) ja Tokmannin toimitusjohtaja Mika Rautiainen (oik.) Tokmannin hallinto- ja logistiikkakeskuksessa Mäntsälässä keskiviikkona 7.12.2022.

Perinteikäs kotimainen avustusjärjestö Hurstinapu ry on saanut jälleen 50 000 euron arvoisen tuotelahjoituksen Tokmannilta ja elintarvike- ja päivittäistavaratuotteistaan tutulta Unilever Finlandilta.

Hurstinapu ry:n vastaanottama lahjoitus on jatkumoa Tokmannin ja Unilever Finlandin jo vuonna 2011 aloittamalle hyväntekeväisyysyhteistyölle. Tänä vuonna 12:tta kertaa järjestetyn yhteistyökampanjan myötä lahjoittajaosapuolet ovat tukeneet Hurstinapu ry:n toimintaa erilaisin arjessa tarvittavin hygieniatuottein ja elintarvikkein yhteensä peräti 570 000 euron arvosta.

– Hurstinapu ry:n toiminnanjohtaja Sini Hursti, hänen isänsä Heikki ja muut yhdistyksen toimintaan osallistuvat tekevät erittäin merkityksellistä työtä vähävaraisten ihmisten auttamiseksi meillä täällä Suomessa. On sanomattakin selvää, että olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme jatkaa tätä jo upeaksi perinteeksi muodostunutta yhteistyötämme tärkeällä lahjoituksella myös tänä vuonna, Tokmannin toimitusjohtaja Mika Rautiainen kertoo.

– Kiitämme jälleen suuresti asiakkaitamme ja henkilökuntaamme onnistuneesta hyväntekeväisyystyöstä. On hienoa nähdä, että ihmiset kokevat Hurstinapu ry:n tukemisen tärkeäksi ja haluavat vuosi toisensa jälkeen osallistua lahjoituspottien kerryttämiseen, hän lisää.

– Merkityksellisyys on meillä Unileverillä kaiken keskiössä ja olemme erittäin kiitollisia tästä jo pitkään jatkuneesta hienosta yhteistyöstä Tokmannin ja Hurstinapu ry:n kanssa. Tämä on loistava mahdollisuus olla mukana tukemassa tärkeää työtä, Unilever Finlandin toimitusjohtaja Jonas Idström kertoo.

Myös Hurstinapu ry:ssä iloitaan pitkäaikaisesta yhteistyöstä ja viimeisimmästä lahjoituksesta.

– On jälleen aika kiittää lahjoituksesta. Joulu on todella kivaa aikaa, ja toivommekin kaikille äärettömän rakastavaa, rauhallista ja riemullista joulua. Kiitokset kaikille lahjoituksen mahdollistaneille, Heikki Hursti kertoo.

Hurstinapu ry:lle tänä vuonna luovutetun 50 000 arvoisen tuotelahjoituksen taustalla on Tokmannin ja Unilever Finlandin 10.10.–13.11.2022 järjestämä kampanja, jossa jokainen asiakkaiden Tokmannilta kampanja-aikana ostama Comfortin, Omon, Bio Luvilin, Doven, Rexonan, Pepsodentin ja Knorrin tuote kasvatti lahjoituspottia.

Hurstinapu ry on suomalainen avustusjärjestö. Järjestö aloitti toimintansa 1960-luvulla, ja sen perusti sosiaalineuvos Veikko Hursti. Hurstinapu ry toimii jakamalla vaate- ja ruoka-avustuksia ympäri vuoden niitä tarvitseville sekä järjestämällä erilaisia tapahtumia, joista näkyvimmiksi ovat muodostuneet vähävaraisille ja syrjäytyneille suunnatut perinteiset juhlat, Köyhien Linnanjuhla Hakaniemen torilla itsenäisyyspäivänä ja Joulujuhla Helsingin Messukeskuksessa jouluaattona. Yhdistys toimii yhteistyössä useiden Suomen paikkakuntien ruuanjakeluyhdistysten kanssa.

Unilever on maailman johtavia elintarvikkeiden, kodin ja henkilökohtaisen hygienian tuotteiden toimija, jonka tuotteita myydään yli 190 maassa. Suomessa Unileverillä on myynti- ja markkinointiorganisaatio.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.