Suomussalmen Maxi-Makasiinista Tokmanni

Pohjoismaiden suurin halpakauppakonserni Tokmanni avaa uudistetun myymälän Tokmanni-ketjunimellä Suomussalmella torstaina 4.9.2014 klo 9.00. Myymälä on entinen Maxi-Makasiini-ketjumyymälä, jossa on tehty brändimuutoksen yhteydessä lukuisia uudistuksia asiakkaan ostokokemuksen kehittämiseksi.

Suomussalmen myymäläavaus on osa Tokmanni-konsernin strategiaa, jonka mukaisesti se yhdistää kaikki myymäläketjunsa yhden Tokmanni-brändin alle vuoden 2015 loppuun mennessä.

Viitostien välittömässä läheisyydessä osoitteessa Risteentie 12 sijaitsevassa Tokmanni-myymälässä on brändimuutoksen yhteydessä uudistettu muun muassa myymälän yleisilmettä ja tuoteryhmien sijoittelua. Myymälän valikoimista löytyvät muun muassa taloustavarat, tekstiilit ja kengät, lelut, kodintekstiilit, kuivaelintarvikkeet, teknokemian tuotteet, sesonki- ja pienelektroniikkatuotteet, työkalut, vapaa-ajan välineet sekä nestekaasut. Myymälän yhteydessä toimii puutarhasesonkeina lisäksi erillinen puutarhamyymälä. Myymälän palveluvalikoimiin kuuluvat myös RAY:n pelikone, Veikkauksen pelipalvelut sekä Tax Free. Myymälä palvelee lisäksi konsernin TokNet-verkkokaupan tilausten noutopisteenä.

– Uudistusten ansiosta Suomusalmen myymälässämme asioivan asiakkaamme on jatkossa aiempaa helpompaa löytää haluamiaan tuotteita. Myös modernin myymäläilmeen ansiosta asiointi myymälässämme on jatkossa aiempaa viihtyisämpää, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Suomussalmen Tokmanni palvelee asiakkaitaan pitkin aukioloajoin; arkisin klo 8–20, lauantaisin klo 8–18 ja sunnuntaisin klo 12–18. Myymäläpäällikkönä toimii Heli Moilanen.

Tokmannille tuttuun tyyliin Suomusalmen myymäläavausta juhlitaan houkuttelevien avajaistarjousten sekä erittäin suosittujen yllätysämpäreiden kera. Suomussalmella erilaisia tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä jaetaan ilmaiseksi 1 000 ensimmäiselle asiakkaalle. Ämpäreistä kahdessa on lisäksi 100 euron lahjakortti Tokmannille.

Osana Yksi yhtenäinen Tokmanni -strategiaa Tokmanni-konserni uudistaa myymälöitään aktiivisesti eri puolilla Suomea. Konsernin tavoitteena on yhdistää kaikki myymäläketjunsa Tokmanni-ketjunimen alle vuoden 2015 loppuun mennessä. Suomussalmen Tokmannin kanssa samaan aikaan 4.9.2014 konserni avaa entisen Säästöpörssi-ketjumyymälän Tokmanni-ketjunimellä Karkkilassa. Tällä hetkellä kaikista konsernin 147 myymälästä jo lähes 100 on Tokmanni-myymälöitä.

Brändimuutosten ja nykyisten myymälöiden aktiivisen uudistamisen ohella konserni etsii nykyisille myymälöille uusia, liikenneyhteyksiltään parempia sekä valikoimiltaan suurempia ja sitä kautta paikkakuntien asukkaita monipuolisemmin palvelevia tiloja. Osana Tokmannin kasvustrategiaa yhtiön tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 10 000 neliömetrillä vuodessa. Tokmanni pyrkii avaamaan vuosittain kolmesta viiteen uutta myymälää. Huhtikuussa avattiin uusi myymälä Saarijärvellä ja toukokuussa Rovaniemellä. Elokuun lopussa Tokmanni avasi uuden myymälän lokakuussa suljettavan Tokmanni-myymälän tilalle Pirkkalan Partolassa. Vielä kuluvan vuoden aikana Tokmanni avaa uuden myymälän Oulun Ritaharjussa, Siilinjärvellä ja Vaasassa.

TOKMANNI OY

Heikki Väänänen

etunimi.sukunimi@tokmanni.fi

Tiedotteen valokuvat ovat kuvituskuvia Tokmanni-konsernin aiemmista myymäläavajaisista. Median käyttöön tarkoitettuja valokuvia löytyy osoitteesta http://www2.emmi.fi/tokmanni/media.