Tällaisen kosmetiikkatarjonnan ei monien mielestä pitänyt olla edes mahdollista – Tokmanni paljastaa nyt, millaiset maailmankuulujen brändien kosmetiikkatuotteet ihastuttavat Suomessa

Tokmanni     Lehdistötiedote     15.10.2024 klo 12.05

Tokmanni teki loppuvuodesta 2020 monia suomalaisia kohahduttaneen avauksen kosmetiikkamarkkinoilla, kun se laajensi valikoimiaan verkossa lukuisten erittäin arvostettujen bränditalojen hajuvesillä sekä kampaamo- ja muilla kosmetiikkatuotteilla. Tuolloin osa suomalaisista uskoi tarjonnan jäävän lyhytaikaiseksi. Kuitenkin lähes neljä vuotta myöhemmin Tokmanni jatkaa kosmetiikkatuotteiden myymistä ja paljastaa myyntitilastoistaan, millaisia maailmankuulujen bränditalojen kosmetiikkatuotteita Suomessa erityisesti suositaan.

Vielä ennen Tokmannin valikoimalaajennusta erittäin arvostettujen bränditalojen kosmetiikkatuotteita ei osattu yhdistää suomalaiseen päivittäistavarakauppaan eikä etenkään halpakauppaan.

Kuitenkin nyt – lähes neljä vuotta myöhemmin – asiat ovat toisin.

– Olemme alusta saakka halunneet vakuuttaa asiakkaamme siitä, että meillä voi tehdä ostoksia turvallisin mielin. Myyntilukumme ja asiakkaidemme kiitokset osoittavat, että me tokmannilaiset olemme onnistuneet kertomaan uteliaille kosmetiikan ystäville kosmetiikkatuotteidemme laadusta, turvallisuudesta ja erittäin kilpailukykyisistä hinnoista, Ulla Adler kertoo. Hän työskentelee tuoteryhmäpäällikkönä ja vastaa kauneuden, terveyden ja hyvinvoinnin tuotekokonaisuuksista Tokmannilla.

Yli tuhat erilaista myytyä kosmetiikkatuotetta erittäin arvostetuilta bränditaloilta pelkästään tänä vuonna
– ”Me suomalaiset olemme aiempaa uteliaampia kokeilemaan erilaisia tuoksuja

Tälläkin hetkellä Tokmanni lienee yksi mielenkiintoisimmista kosmetiikan jälleenmyyjistä Suomessa. Siitä kertoo osaltaan se tosiasia, että asiakkaat ovat tänä vuonna ostaneet Tokmannin verkkokaupasta jo reilusti yli tuhatta erilaista erittäin arvostettujen bränditalojen kosmetiikkatuotetta.

– Tokmanni-verkkokauppamme tänä vuonna myymien kosmetiikkatuotteiden joukossa on erityisesti naisten ja miesten tuoksuja, mutta myös meikkejä sekä hius- ja kasvojen ihonhoitotuotteita, Adler kertoo.

Yksittäisistä brändeistä Tokmannin verkkokauppa-asiakkaita ovat perinteisempien markettibrändien ohella kiinnostaneet tänä vuonna etenkin Paco Rabanne, Elizabeth Arden (E. Arden), Calvin Klein, Escada, Ralph Lauren ja Hugo Boss.

– Me suomalaiset olemme aiempaa uteliaampia kokeilemaan erilaisia tuoksuja. Vaikka monella meistä on omia luottotuoksujamme, kaipaamme myös vaihtelua ja hankimme niiden rinnalle yhä useammin vaihtoehtoja myös muilta brändeiltä, Adler arvioi.

Juuri nyt Tokmannin verkkokaupan valikoimissa on lähes 1 600 erilaista kosmetiikkatuotetta erittäin arvostetuilta bränditaloilta. Näitä tuotteita asiakkaille toimittaa Tokmannin eurooppalainen yhteistyökumppani arviolta noin kymmenessä arkipäivässä tilauksen tekemisestä.

Loppuvuoden 2024 kosmetiikkavalikoimistaan Tokmanni uskoo myyvänsä runsaasti etenkin tummien tuoksumaailmojen tuotteita. Niiden suosio kasvaa aina talvikautta lähestyttäessä, Adler kertoo.

– Tämän hetken ykköstrendeihin lukeutuvat erilaiset hajuvesiä hieman miedommat vartalosuihkeet. Niistä mainitsemisen arvoisia hittejä ovat etenkin Ariana Granden Moonlight ja Sweet Like Candy, hän vinkkaa.

Tutustu Tokmannin verkkokaupan monipuoliseen kosmetiikkatarjontaan esimerkiksi osoitteissa tokmanni.fi/kauneus-terveys-ja-hyvinvointi ja tokmanni.fi/brandikosmetiikka.

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Yli 6 000 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 370:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2023 Tokmanni-konsernin liikevaihto oli 1 393 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 99 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.