Tampereen alueen Vapaa Valinnat muuttuivat Tokmanneiksi

Tokmanni-konserni yhdistää vuoden 2015 loppuun mennessä kaikki nyt seitsemän eri nimen alla toimivaa myymälää 113 paikkakunnalla yhden brändin, Tokmannin, alle. Ketjunimen muutos aloitettiin Tampereen alueen seitsemästä Vapaa Valinta -myymälästä, jotka avattiin täysin uudistettuina torstaina 19.9.2013.

Uudistetut Tokmanni-myymälät sijaitsevat Ikaalisissa, Lempäälässä, Pirkkalassa, Ylöjärvellä sekä Tampereen Tammelassa, Tullintorin kauppakeskuksessa ja Keskustorin välittömässä läheisyydessä.

Tokmanni-konsernin mukaan yksi valtakunnallinen halpakauppaketju antaa uusia mahdollisuuksia kehittää asiakaskokemusta sekä mahdollistaa selkeämmän myymäläketjun kehittämisen. Seitsemän myymäläketjun yhdistäminen yhden Tokmanni-ketjun alle auttaa asiakasta tunnistamaan valtakunnallisesti toimivan myymäläketjun laajuuden käyttötavarakaupassa suurten hypermarkettien rinnalla.

– Tampereen alueen seitsemän myymälän brändin vaihtaminen sekä myymäläilmeen ja valikoiman uudistaminen ovat sujuneet joutuisasti. Olemme tehneet myymälöissämme lukuisia uudistuksia. Tokmanni-myymälöiden myötä voimme tarjota asiakkaillemme aiempaa houkuttelevamman tuotevalikoiman ja viihtyisämmän ostoskokemuksen, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Väänäsen mukaan Tokmanni-konsernin tavoitteena on, että asiakkaat voivat tunnistaa ja kokea myymäläverkoston yhtenäisenä sekä palvelun tasalaatuisena, missä ikinä liikkuvatkaan.

– Suomi on iso ja harvaan asuttu maa. Viestimme asiakkaillemme on Yksi ja yhteinen Tokmanni, edullinen koko perheen käyttötavaran ostospaikka, jolla on 147 myymälää 113 paikkakunnalla.

– Muutos auttaa meitä erottumaan entistä paremmin muista alan toimijoista. Yhden myymäläketjun alla pystymme tarjoamaan vieläkin edullisemmat hinnat sekä ajankohtaisemman valikoiman kodin käyttötavaravalikoimassa sekä kehittämään markkinointia, Väänänen kertoo.

Kaupan kehitys on ollut hyvää Tampereella

Tokmanni-konsernin myymälöitä on uudistettu aktiivisesti eri puolilla Suomea. Tampereen alueella yksi merkittävimmistä uudistuksista toteutettiin konsernin Koskikeskuksen kauppakeskuksen myymälässä noin vuosi sitten, jolloin myymälän valikoimaa laajennettiin ja tiloja kunnostettiin. Samalla Vapaa Valintana aiemmin tutuksi tulleen myymälän ketjunimi vaihdettiin City Tokmanniksi.

Tokmanni-konsernin myymälöiden uudistustyöt ovat osoittautuneet onnistuneiksi, sillä esimerkiksi Tampereen alueen myymälöiden myynti kasvoi tämän vuoden tammi-elokuussa noin kahdeksan prosenttia vuodentakaisesta. Jo olemassa olevien myymälöiden uudistamisen ohella Tokmanni-konsernin tavoitteena on avata myymälöitä uusille paikkakunnille. Myös nykyisille myymälöille etsitään jatkossakin uusia, liikenneyhteyksiltään parempia sekä valikoimiltaan suurempia ja sitä kautta paikkakuntien asukkaita entistä monipuolisemmin palvelevia tiloja.

– Tarkoituksenamme on edelleen kasvattaa myyntipinta-alaamme Suomessa noin 10 000 neliömetrillä vuodessa. Tampereen seudulla meillä on suunnitelmia myös lähivuosille, Väänänen sanoo.

LISÄTIETOJA:

Heikki Väänänen