Tokmanni alentaa yli 600:n tuotteen hintaa pysyvästi

Tokmanni alentaa yli 600:n tuotteen hintaa pysyvästi. Hinnanalennukset toteutetaan kolmessa erässä, joista ensimmäisessä erässä alennetaan 6.2.2017 yli 200 tuotetta. Ennen halpa, nyt halvempi -viestillään Tokmanni muistuttaa kuluttajia, että erityisesti hyvistä tarjouksistaan tunnettu ketju pyrkii pitämään myös normaalihintaiset tuotteensa erittäin edullisina.

Viimeisten vuosien aikana asiakkaista on tullut entistä tarkempia kulutuksen suhteen. Samalla he eivät halua tinkiä tuotteiden laadusta. Alentamalla hintojaan Tokmanni pyrkii vastaamaan entistäkin paremmin maailmalla yleistyneen, fiksua ostamista korostavan smart shopping -trendin voimistumiseen.

– Viimeisten kuukausien aikana olemme markkinointiviestinnässämme kertoneet, mitä Tokmannin slogan Fiksun ostamisen puolesta tarkoittaa. Kerromme suoralla ja helposti ymmärrettävällä tavalla sen, että koska Tokmanni ostaa tuotteita fiksusti itse ilman turhia välikäsiä ja hoitaa oman jakelutiensä kautta tuotteet suoraan kauppoihin, myös sen asiakkaat voivat ostaa laatua fiksusti. Hintojen alentaminen on osa toimenpiteitä, joilla pyrimme tekemään Tokmannista paikan, jossa jokainen haluaa tehdä fiksuja ostoksia, Tokmannin markkinointijohtaja Tomi Hakanpää kertoo.

Tokmannin hinnanalennukset eivät koske vain yksittäisten tuoteryhmien tai -merkkien tuotteita, vaan joukossa on sekä kaupan omien että tunnettujen kansainvälisten merkkien tuotteita. 6.2.2017 alkaen alennetaan esimerkiksi elintarvikkeita, vaatteita, kodin pienkoneita, työkaluja, pesuaineita ja siivoustuotteita sekä henkilökohtaisen hygienian tuotteita.

– Nostamme alennettuja tuotteita esille markkinoinnissamme. Esimerkiksi Tarjoussanomat-suorajakelumainokseemme olemme helmikuun toisella viikolla nostaneet esille noin 40 tuotetta, joiden hintoja olemme tässä yhteydessä alentaneet, Hakanpää kertoo.

Tokmannin asiakkaat tunnistavat alennetut tuotteet helposti esimerkiksi myymälöissä, sillä tuotteiden yhteyteen on kiinnitetty alennuksesta kertovia Ennen halpa, nyt halvempi -merkintöjä.

– Asiakkaat ovat erittäin hintatietoisia. Alentamalla pysyvästi yli 600 tuotteen hintaa osoitamme asiakkaillemme, etteivät puheemme fiksusta ostamisesta ole pelkkää mainospuhetta, vaan kustannustehokas toimintatapamme ja hyvä yhteistyö tavarantoimittajiemme kanssa todella mahdollistavat edulliset hinnat asiakkaillemme, Tokmannin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Esimerkkejä 6. helmikuuta 2017 alennettavista tuotteista:

• Energy+ Super 9 V -alkaliparisto: hinta ennen 2,79 €, hinta jälkeen 1,89 €
  • Kiilto Laminaattipesu tai Parkettipesu 500 ml: hinta ennen 2,49 € (4,98 €/l), hinta jälkeen 2,15 € (4,30 €/l)
  • Iisi 4-osainen moppisetti: hinta ennen 12,95 €, hinta jälkeen 9,99 €
  • Iisi Mikrokuitupölypussi 2 kpl/pkt: hinta ennen 3,99 € (2,00 €/kpl), hinta jälkeen 3,79 € (1,90 €/kpl)
  • Valio Polar 15 % -juusto 350 g: hinta ennen 4,49 € (12,83 €/kg), hinta jälkeen 3,95 € (11,29 €/kg)
  • Kotikulta Paistinpannu 26 cm non-stick: hinta ennen 14,95 €, hinta jälkeen 11,95 €
  • Turun Sinappia mieto, väkevä tai makea 490 g: hinta ennen 2,69 € (5,49 €/kg), hinta jälkeen 2,49 € (5,08 €/kg)
  • Kraft Monitoimitikas 4 x 3 askelmaa: hinta ennen 89,90 €, hinta jälkeen 69,90 €
  • Fiskars X11 -halkaisukirves: hinta ennen 44,90 €, hinta jälkeen 39,90 €
  • CAT Work -työsukat 3 pr/pkt: hinta ennen 9,99 €, hinta jälkeen 8,49 €