Tokmanni avaa jälleen kaksi uutta myymälää, toisen Kuopioon ja toisen Lempäälään

Kauppaketju Tokmanni avaa uudet myymälät Kuopiossa ja Lempäälässä avajaistarjousten ja yllätysämpäreiden kera perjantaina 2.12.2016 klo 8.00. Myymäläavausten myötä Tokmanni on avannut tänä vuonna jo kahdeksan uutta myymälää eri puolille Suomea.

Kuopiossa uusi Tokmanni sijaitsee liikekeskus Vihtorissa kaupungin ydinkeskustassa kauppatorin vieressä (Puijonkatu 19, 70100 Kuopio) ja Lempäälässä uudessa RealPark-liikekeskittymässä (Realparkinkatu 3, 37570 Lempäälä).

Kuopiossa Tokmanni palvelee uuden myymälän lisäksi Volttikadulla ja kauppakeskus Kolmisopessa. Lempäälässä uusi Tokmanni korvaa kauppakeskus Ideaparkissa joulukuun puolivälissä suljettavan myymälän, mutta Tampereentiellä sijaitseva Tokmanni jatkaa toimintaansa normaalisti.

Uudet myymälät on suunniteltu Tokmannin uusimman, viihtyisää ja helppoa asiointikokemusta korostavan myymäläkonseptin mukaisesti. Myymälöissä on tarjolla monipuolinen valikoima vaatteita ja asusteita, kuivia elintarvikkeita sekä kodin käyttötavaroita, kuten taloustavaroita, kodintekstiilejä, työkaluja sekä vapaa-ajan, teknokemian ja kodintekniikan ja viihteen tuotteita.

– Uudet myymälät ennättävät vielä mukaan vilkkaaseen joulukauppaan. Kuopiossa uusi myymälämme sijaitsee aivan kauppatorin vieressä, joten vastaamme jatkossa myös keskustassa ostoksilla liikkuvien tarpeisiin. Lempäälässä halusimme muuttaa uuteen RealParkiin, sillä kaipasimme lisätilaa tuotevalikoiman laajentamiseksi. ReaParkiin saamme myyntiin esimerkiksi aiempaa enemmän työkaluja ja muita kookkaampia tuotteita. Lempäälään uuden myymälän yhteyteen saamme samalla tilavan puutarhamyymälän esimerkiksi puutarhakoneiden, lumenluontivälineiden ja muiden ajankohtaisten sesonkituotteiden esittelyyn ja myyntiin, Tokmannin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Molemmissa myymälöissä on taxfree-palvelut sekä sähköelektroniikkaromun kierrätys- ja Tokmannin verkkokaupan noutopisteet. Tilaa Lempäälän RealParkin Tokmannissa on noin 2 500 ja Kuopion keskustan myymälässä noin 1 400 neliömetriä.

Asiakkaita uusissa myymälöissä palvellaan arkisin ja lauantaisin klo 8–20 sekä sunnuntaisin klo
11–18. Kuopion keskustassa myymäläpäällikkönä toimii Piia Kuha ja Lempäälän RealParkissa Tomi Lindgren. Kuopion keskustan Tokmanni työllistää 12 ja Lempäälän RealParkin myymälä 11 henkilöä.

Kuopion Tokmannin avajaisissa perjantaiaamuna kauppaketjua edustaa aluepäällikkö Nina Laukkanen ja Kuopion kaupunkia palvelualuejohtaja Jarmo Pirhonen. Lempäälän RealParkin Tokmannin avajaistilaisuudessa tervehdykset tuovat Tokmannin aluepäällikkö Jukka Loponen ja Lempäälän Kehitys Oy:n toimitusjohtaja Kari Löytty.

Avajaisviikon perjantaista sunnuntaihin uudet Tokmannit ovat täynnä avajaistarjouksia. Tokmannille tuttuun tapaan nopeimmille asiakkaille jaetaan tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä ilmaiseksi. Kuopion uudessa myymälässä yllätysämpäreitä jaetaan 500 kappaletta, joista kahdessa on 50 euron lahjakortti Tokmannille. Lempäälän RealParkissa yllätysämpäreitä on jaossa 1 000 kappaletta, joista Tokmannin 100 euron lahjakortteja on kahdessa yllätysämpärissä.

Uusien myymälöiden avaaminen on yksi Tokmannin tärkeimmistä markkinaosuuksien, liikevaihdon sekä tuloksen ajureista. Tänä vuonna uuden Tokmannin myymäläavajaisia vietetään vielä kahdesti, Oulussa ja Imatralla joulukuussa. Kasvu jatkuu myös ensi vuonna, sillä Tokmanni on kertonut avaavansa vuoden 2017 aikana jo peräti kymmenen uutta myymälää eri puolille Suomea.1) Viimeisimmät uudet myymälät Tokmanni avasi Raisioon toukokuussa, Helsingin Ruoholahteen elokuussa, Kirkkonummelle syyskuussa sekä Kouvolaan, Savonlinnaan ja Lohjalle marraskuussa. Kuopion, Lempäälän ja Oulun myymäläavajaisten myötä Tokmannin tulee avaamaan vuonna kymmenen uutta myymälää.

1) www.tokmanni.fi/uudetmyymalat

Heikki Väänänen