• Tokmanni Group Oyj/

Tokmanni avaa myymälänsä laajennettuna ja uudistettuna Ikaalisissa – Kauppakeskus Kompissa palvelevalta Tokmannilta löytyy entistäkin enemmän ostettavaa

Tokmanni     Lehdistötiedote     20.9.2022 klo 17.45

Runsaasti lisää halpoja hintoja ja uutta ostettavaa löytyy Ikaalisten kauppakeskus Kompista, jossa palvelevaa myymäläänsä Tokmanni on sekä uudistanut että laajentanut viimeisten viikkojen ajan. Vilkkaan Valtatie 3:n varressa palvelevaa myymälää juhlistetaan Tokmannille totutusti runsaiden avajaistarjousten ja tuotelahjoja sisältävien yllätysämpäreiden kera torstaina 22.9.2022 klo 8 alkaen.

Ikaalisten kauppakeskus Kompissa vuodesta 2014 palvellutta Tokmannia on laajennettu noin 500 neliömetrillä, noin 2 900 neliömetristä noin 3 400 neliömetrin kokoiseksi. Laajennuksen ja uudistusten myötä myymälä on saanut valikoimiinsa lisää myytävää esimerkiksi vapaa-ajan sekä kodin kunnostuksen ja sisustuksen tuoteryhmiin. Lisäksi myymälän yhteydessä palveleva puutarhamyymälä on saanut yli 100 neliömetriä lisätilaa myytävien tuotteiden esittelemiseen.

Täysin uutta Ikaalisten Tokmannilla on myös halpakauppaketjun helmikuussa lanseeraaman Miny-lifestylebrändin noin 80 neliömetrin kokoinen shop-in-shop-osasto. Tokmannin värimaailmasta ja ilmeestä selvästi erottuva Miny tarjoaa sloganinsa mukaisesti ”kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista” – eli esimerkiksi erilaisia kauneudenhoito-, hyvinvointi- ja sisustustuotteita sekä muuta yllätyksellistä ja mielenkiintoista ostettavaa. Tällaisia Minyn shop-in-shop-osastoja löytyy jo 12 Tokmanni-myymälästä.

Ikaalisten Tokmannilta löytyy jatkossa myös Tokmannin alkuvuodesta lanseeraaman Miny-lifestylebrändin shop-in-shop-osasto, jossa myydään esimerkiksi erilaisia kauneudenhoito-, hyvinvointi- ja sisustustuotteita. Oheinen kuva on Vantaan Tikkurilan Tokmannilta, jonne Minyn shop-in-shop-osasto avattiin helmikuussa.

Ikaalisten Tokmanni edustaa halpakauppaketjun uusinta myymäläkonseptia

Myymäläpäällikkö Carita Hellstenin luotsaama, noin 15 kaupan alan ammattilaista työllistävä Ikaalisten Tokmanni on saanut kasvaneen tuotetarjonnan ohella uusia opasteita ja uuden hyllyjärjestyksen. Jatkossa tuotevalikoimat – esimerkiksi kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, sisustukseen, siivoukseen, pukeutumiseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyvät tuotteet sekä kuivaelintarvikkeet – löytyvät selkeistä osastokokonaisuuksista.

Tokmannin uusimman, helppoa ja nopeaa ostamista korostavan myymäläkonseptin mukaisten uudistusten taustalla on halu palvella asiakkaita entistäkin paremmin, halpakauppaketjun myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

– On helppo sanoa, että Ikaalisten Tokmanni on jatkossa entistäkin parempi ostopaikka. Uudistusten ansiosta asiakkaidemme on aiempaa mukavampi käydä ostoksilla, ja laajennuksen myötä tarjolla on entistäkin enemmän ostettavaa. Entistä viihtyisimmissä ja palvelevimmissa tiloissa myös myymälän arki sujuu aiempaa jouhevammin.

Muiden Tokmanni-myymälöiden tavoin Ikaalisten Tokmannilla voi tehdä ostoksia myös Tokmannin yritysasiakkaana ja Tokmanni Klubi -kanta-asiakasohjelman jäsenenä. Lisäksi myymälästä voi noutaa Tokmannin verkkokaupassa tehtyjä tilauksia ja nostaa käteistä rahaa ostosten maksamisen yhteydessä.

Jatkossa Ikaalisten Tokmannin asiakkaiden käytössä on myös kätevä kierrätyspiste pienelektroniikkaromuille ja käytetyille paristoille. Energiatehokkuudesta myymälässä huolehditaan lisäksi esimerkiksi modernilla led-valaistuksella.

Hävikkiä Tokmanni pyrkii vähentämään muun muassa tuotteiden tilausmääriä ja toimituksia optimoimalla. Lisäksi ketjun myymälöistä voi ostaa vanhenemassa olevia elintarvikkeita puoleen hintaan kaksi tuntia ennen myymälöiden sulkeutumista.

Avajaistarjouksia, yllätysämpäreitä ja laajoja aukioloaikoja

Tokmanni juhlistaa laajennetun ja uudistetun myymälänsä avajaisia monipuolisilla, avajaistorstaista viikon loppuun saakka voimassa olevilla avajaistarjouksilla. Lisäksi Tokmanni jakaa maankuuluja, erilaisia tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä. Ikaalisten Tokmannilla yllätysämpäreitä on tarjolla avajaispäivän 500 ensimmäiselle asiakkaalle. Yllätysämpäreistä kahdesta löytyy myös 50 euron arvoinen lahjakortti Tokmannille.

Ikaalisten Tokmanni palvelee asiakkaitaan osoitteessa Karhoistentie 3, 39500 Ikaalinen laajoin aukioloajoin: arkisin klo 8–21, lauantaisin kello 8–20 ja sunnuntaisin klo 11–18. Myymälä on ollut avoinna myös laajennus- ja uudistustöiden ajan.

Tokmannin myymäläverkosto kasvaa ja uudistuu

Tokmanni on tehnyt sopimukset uusien Tokmanni-myymälöiden avaamisesta Helsingin Kontulaan, Jyväskylän Keljon alueelle ja Sipoon Söderkullaan. Uusien myymälöidensä ohella Tokmanni on sopinut laajentavansa myymälöitään Tampereen kauppakeskus Koskikeskuksessa ja Vantaan Tammistossa.

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 myymälän laajuiseksi Suomessa. Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2022 ja lähitulevaisuuden julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.