Tokmanni avaa neljä uutta myymälää – Myymäläavajaisia on luvassa Helsinkiin, Iittiin, Lahteen ja Jyväskylään

Tokmanni     Lehdistötiedote     8.12.2020 klo 14.15

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni on tehnyt sopimukset neljän uuden myymälän avaamisesta. Sopimusten myötä Tokmannin myymäläverkosto tulee laajenemaan Helsingin Kannelmäkeen ja Iitin Kausalaan. Lisäksi Tokmanni tulee siirtymään uusiin, entistä suurempiin liiketiloihin kauppakeskusten sisällä Lahden ja Jyväskylän ydinkeskustoissa.

Helsingin Kannelmäessä Tokmanni tulee avaamaan myymälän kauppakeskus Kaareen, joka sijaitsee Suomen vilkkaimmin liikennöityjen tieosuuksien, Kehä I:n ja Hämeenlinnanväylän risteyskohdassa. Kokonaispinta-alaltaan noin 2 000 neliömetrin laajuinen myymälä tulee sijoittumaan kauppakeskuksen toiseen kerrokseen. Myymälään ja sen yhteyteen avattavaan noin 500 neliömetrin laajuiseen puutarhamyymälään tulee olemaan erittäin hyvät kulkuyhteydet sekä kauppakeskuksen katutasolta että toisen kerroksen pysäköintitasolta. Kauppakeskus Kaaren Tokmanni pyritään avaamaan asiakkaille ensi vuoden touko-kesäkuussa. Myymälä tulee täydentämään Tokmannin myymäläverkostoa läntisessä Helsingissä. Nykyisellään Tokmannilla on Helsingissä yhdeksän myymälää.

Kausalassa, Iitin kuntakeskuksessa, Tokmanni tulee sijoittumaan keskeiselle liikepaikalle Kymenrannantielle, valtatie 12:n varrelle Kausalan liikenneympyrän läheisyyteen rakennettavaan uuteen liikerakennukseen. Kokonaispinta-alaa myymälässä tulee olemaan noin 2 500 neliömetriä. Myymälään on tulossa esimerkiksi aurinkopaneeleista koostuva aurinkovoimala, joka tulee tuottamaan uusiutuvaa sähköä myymälän käyttöön. Avajaisia Kausalan Tokmannilla on suunniteltu ensi kesäksi.

Lahdessa Tokmanni tulee muuttamaan kauppakeskus Trion ja Jyväskylässä kauppakeskus Forumin sisällä entistä suurempiin ja sijainniltaan keskeisimpiin liiketiloihin. Samalla myymälöiden tuotevalikoimat kasvavat merkittävästi nykyisistä. Myymäläavajaisia tullaan viettämään kauppakeskus Triossa ensi keväänä ja Forumissa ensi syksynä. Molemmat kauppakeskukset palvelevat asiakkaitaan kaupunkien ydinkeskustoissa. Lahdessa Tokmannilla on kolme ja Jyväskylässä kaksi myymälää.

– Tokmannin tavoitteena on avata vuosittain noin viisi uutta tai laajennettua myymälää. Nyt julkaistut myymäläavaukset tulevat täydentämään erinomaisesti Tokmannin myymäläverkostoa, johon kuuluu tällä hetkellä 192 myymälää ja verkkokauppa. Viimeisimmät uudet Tokmannit avasimme Pietarsaareen marras- ja Helsingin kauppakeskus REDIin lokakuussa, Tokmannin kauppapaikka- ja konseptijohtaja Harri Koponen kertoo.

Monipuolinen tuotevalikoima, miellyttävä asiointikokemus sekä fiksuja energiaratkaisuja

Tokmanni tarjoaa asiakkailleen laajan ja mielenkiintoisen valikoiman erityisesti kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, sisustukseen, siivoukseen, pukeutumiseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita sekä kuivaelintarvikkeita erittäin halvoin hinnoin.

Uudet ja uudistettavat myymälät suunnitellaan Tokmannin uusimman, helppoa ostamista korostavan myymäläkonseptin mukaisesti. Konseptissa esimerkiksi myymälöiden kulkureitit ovat avaria, opasteet kattavia ja tuotteet sijoitettu selkeisiin osastokokonaisuuksiin.

Tokmanni kiinnittää runsaasti huomiota myös fiksuihin energiaratkaisuihin. Tokmannin myymälöissä on tyypillisesti esimerkiksi sähköelektroniikkaromun kierrätyspiste, energiatehokas led-valaistus sekä mahdollisuuksien mukaan etävalvottava kiinteistön talotekniikka. Kaikki Tokmannin ostama sähkö on uusiutuvaa sähköä, ja lisäksi esimerkiksi oma aurinkovoimala löytyy jo lähes 40 Tokmanni-myymälästä. Tulevaisuudessa uusista Tokmanni-myymälöistä tulee löytymään mahdollisuuksien mukaan myös esimerkiksi sähkö- ja ladattavien hybridiautojen latauspisteitä.

Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2020 ja lähitulevaisuuden jo julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puheluhinnat: 020 7-alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %).

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 700 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2019 Tokmannin liikevaihto oli 944,3 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.