Tokmanni avaa uuden myymälän Kouvolaan

Tokmanni        Lehdistötiedote        24.7.2023 klo 16.00

Tokmanni on ostanut Kouvolasta noin 4 000 neliömetrin kokoisen liiketilan laajoine pysäköintialueineen. Uutta Tokmanni-myymälää varten ostettu kiinteistö sijaitsee liikenteellisesti erittäin keskeisellä kaupallisella alueella Valtatie 6:n ja Kuusaantien risteysalueelle osoitteessa Tommolankatu 7, 45130 Kouvola.

Tokmannin tavoitteena on kunnostaa kiinteistöä siten, että se mahdollistaa Tokmanni-myymälän pitkäaikaisen toiminnan kiinteistössä. Lisäksi Tokmannin suunnitelmissa on rakennuttaa liiketilan yhteyteen noin 500 neliömetrin kokoinen puutarhamyymälä.

–  Uusi tilava Tokmanni-myymälä ja sen yhteyteen tuleva puutarhamyymälämme tulevat tarjoamaan erittäin monipuolisen tuotevalikoiman Kouvolan alueen asukkaille ja muille kauppakeskittymässä asioiville, Tokmannin myymäläverkostosta ja konseptista vastaava johtaja Harri Koponen kertoo.

– Tavoitteemme on käynnistää myymälän kunnostustyöt elokuussa ja avata uusi myymälä Kouvolaan vielä tämän vuoden puolella, Koponen lisää.

Tommolankadulle avattava Tokmanni-myymälä tulee työllistämään Kouvolassa arviolta noin 20 kaupan alan ammattilaista.

Uudesta myymälästä on tulossa Tokmannin neljäs myymälä noin 80 000 asukkaan Kouvolassa. Kaupungin kolme muuta Tokmanni-myymälää palvelevat asiakkaitaan Torninmäessä, Inkeroisissa ja Kuusankoskella. Lisäksi Kouvolan naapurinkunnan Iitin Tokmanni-myymälä sijaitsee noin parinkymmenen kilometrin päässä uudesta myymälästä.

Tokmannin myymäläverkosto kasvaa ja uudistuu

Tokmanni on solminut sopimuksia uusien Tokmanni-myymälöiden avaamisesta Rovaniemen keskustan kauppakeskus RevontuleenHämeenlinnan TiiriöönPälkäneelle, Eurajoelle ja Sipooseen. Lisäksi Tokmanni-myymälä laajenee merkittävästiHelsingin Ruoholahden kauppakeskus RuoholahdessaRovaniemellä ja Hämeenlinnassa uudet myymälät tulevat korvaamaan Rovaniemen keskustassa ja Hämeenlinnan Tiiriössä tällä hetkellä palvelevat Tokmanni-myymälät.

Rovaniemellä uutta Tokmannia on tarkoitus juhlistaa kuluvan vuoden syyskuun alussa ja Hämeenlinnan Tiiriössä kuluvan vuoden marraskuussa. Pälkäneellä Tokmannin tavoitteena on käynnistää uuden myymälärakennuksen rakentaminen välittömästi rakennusluvan saamisen jälkeen. Eurajoella Tokmanni-myymälän rakentamisen on tarkoitus käynnistyä ensi vuoden puolella ja avajaisia on suunniteltu vietettävän vuoden 2024 syksyllä. Sipoossa Tokmanni-myymälän rakentaminen käynnistyy loppukesän aikana, ja avajaisia on kaavailtu keväälle 2024. Helsingin Ruoholahdessa Tokmanni pyrkii toteuttamaan myymälänsä laajennustyöt kuluvan vuoden elokuun loppuun mennessä.

Viimeisimpiä myymäläavajaisiaan Tokmanni juhlisti toukokuussa avaamalla uuden Tokmanni-myymälän Helsingin Konalaan. Toukokuussa avautuivat myös Tokmannin viime vuonna lanseeraaman Miny-lifestylebrändin nimikkomyymälät Lahden ydinkeskustan kauppakeskus Triossa ja Tampereen Keskustorin välittömässä läheisyydessä sekä Click Shoes -myymälä Kotkan ydinkeskustan kauppakeskus Pasaatissa. Lisäksi aiemmin tänä vuonna Tokmanni muun muassa laajensi myymäläänsä Pihtiputaalla sekä osti Jyskän Varastomyymälä Oy:n liiketoiminnan Jyväskylän Jyskästä ja liitti myymälän osaksi Tokmanni-ketjua.

Tällä hetkellä Tokmannilla on 200 Tokmanni-, kuusi Miny-, 28 Click Shoes- ja kaksi Shoe House -myymälää eri puolilla Suomea.

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 Tokmanni-myymälän laajuiseksi Suomessa vuoden 2025 loppuun mennessä. Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2023 ja lähitulevaisuuden julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta
ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 300 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 200:n okmanni-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 Tokmannin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.