Tokmanni avaa uuden myymälän Leppävirran keskustaan

Tokmanni        Lehdistötiedote        12.4.2021 klo 10.30

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni Oy on tehnyt 7.4.2021 sopimuksen SSA Project Oy:n kanssa uuden liikerakennuksen rakentamisesta Leppävirran keskustaan osoitteessa Kartanontie 8, Leppävirta.

Uuden rakennettavan liikerakennuksen pinta-ala on noin 2 900 neliömetriä ja se tulee valmistuessaan korvaamaan nykyisen, noin 700 neliömetrin suuruisen Tokmanni-myymälän. Tokmannilla on valmius avata uusi ja monipuolinen Tokmanni Leppävirralle vielä vuoden 2021 aikana, mikäli viranomaisluvat sen mahdollistavat.

– Olemme erittäin iloisia voidessamme julkistaa uuden ja monipuolisen Tokmannin rakentamisen ja avaamisen Leppävirran keskustaan. Uuden Tokmannin pinta-ala on noin nelinkertainen nykyisen myymälän pinta-alaan nähden, mikä mahdollistaa myös valikoimien merkittävän lisäämisen nykyiseen myymälään nähden. Uusi Tokmanni tulee valmistuttuaan työllistämään noin 15 tokmannilaista”, iloitsee Tokmanni Oy:n kauppapaikka- ja konseptijohtaja Harri Koponen.

Tokmanni tulee tarjoamaan Leppävirran alueen asiakkaille laajan ja mielenkiintoisen valikoiman kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, sisustukseen, siivoukseen, pukeutumiseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita sekä kuivaelintarvikkeita halvoin hinnoin. Myymälän valikoimissa tullaan panostamaan vahvasti myös piha- ja puutarhatuotteisiin.

– Olemme todella tyytyväisiä Tokmannin uudesta myymäläinvestoinnista. Sen myötä kunnan kaupalliset palvelut kehittyvät merkittävästi”, kertoo Leppävirran kunnanjohtaja Matti Raatikainen.

Uuden liikepaikan kehittämisestä on vastannut SSA Project Oy.

– Yhteinen tavoitteemme on ollut saada hanke käyntiin mahdollisimman nopeasti ja hankkeen valmistelut ovatkin lähteneet hyvin käyntiin. Asioita on ollut ilo edistää ammattitaitoisten henkilöiden kanssa, toteaa SSA:n hankejohtaja Joni Alatyppö.

Rakennuksen suunnittelussa erityistä huomiota tullaan kiinnittämään energiatehokkuuteen. Myymälän valaistus hoidetaan energiatehokkailla led-valaisimilla ja myymälän katolle asennetaan satojen aurinkopaneelien laajuinen aurinkovoimala.

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.