Tokmanni Group Oyj: Tokmannin nimitystoimikuntaan Rockers Tukun, Cidronin, Elon ja Varman edustajat

Tokmanni Group Oyj                            Pörssitiedote                    5.9.2017 klo 15.00 EEST

Tokmannin nimitystoimikuntaan Rockers Tukun, Cidronin, Elon ja Varman edustajat

Tokmanni Group Oyj:n varsinaiselle yhtiökokoukselle 2018 hallituksen jäseniä ja hallituspalkkioita koskevat ehdotukset valmistelevaan nimitystoimikuntaan valitaan osakasluettelon 1.9.2017 perusteella neljän suurimman osakkeenomistajan nimeämät edustajat sekä asiantuntijajäsenenä Tokmanni Group Oyj:n hallituksen puheenjohtaja, Harri Sivula.

Tokmanni Group Oyj:n osakasluettelon 1.9.2017 mukaan neljä suurinta osakkeenomistajaa olivat:

• Rockers Tukku Oy (9 236 825 osaketta ja ääntä eli 15,69 % osakkeista ja äänistä),
  • Cidron Disco S.A.R.L. (8 952 301 osaketta ja ääntä eli 15,21 % osakkeista ja äänistä),
  • Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö ELO (4 000 000 osaketta ja ääntä eli 6,79% osakkeista ja äänistä) sekä
  • Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma (3 393 252 osaketta ja ääntä eli 5,76% osakkeista ja äänistä).

Lisätietoja antaa:

Tokmanni Group Oyj
Josephine Mickwitz, Head of IR and Communications
puh. +358 400 784 889
s-posti:  josephine.mickwitz@tokmanni.fi

Tokmanni lyhyesti

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppa myymälöiden määrällä ja liikevaihdolla mitattuna. Vuonna 2016 Tokmannin liikevaihto oli 776 miljoonaa euroa ja sillä oli keskimäärin noin 3 200 työntekijää. Tokmanni on Suomen ainoa valtakunnallinen halpakauppa, ja sillä oli eri puolilla Suomea 162 myymälää 31.12.2016.

Jakelu:

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.

• Mika Rautiainen

toimitusjohtaja

Tokmanni Oy, hallinto- ja logistiikkakeskus, Isolammintie 1, FIN-04600 MÄNTSÄLÄ FINLAND (Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa ulkomaanpuhelumaksu.)
  • Markku Pirskanen

talous- ja hallintojohtaja, toimitusjohtajan sijainen

• Maarit Mikkonen

• Asiakaspalvelu
    Kuluttajille suunnattu asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 10.00–18.00. Puhelun hinta 020 33 -alkuiseen palvelunumeroon soitettaessa on 0,084 €/min (sis. alv 24 %).