Tokmanni jatkaa MIELI Suomen Mielenterveys ry:n tukemista jälleen uudella kampanjalla – Kerää lisää varoja kotimaiseen mielenterveystyöhön ja kriisiauttamiseen

Tokmanni     Lehdistötiedote     2.9.2024 klo 12.00

Tokmanni on tukenut yhteistyökumppaninsa MIELI Suomen Mielenterveys ry:n toimintaa jo vuodesta 2018 lähtien. Juuri nyt Tokmanni lupaa lahjoittaa järjestölle viisi senttiä jokaisesta kuluvan vuoden syys-lokakuussa myymästään Arki 360° -ravintolisätuotteesta.

Tokmanni jatkaa jo vuonna 2018 alkanutta yhteistyötään suomalaisen mielenterveysalan kansalaisjärjestö MIELI Suomen Mielenterveys ry:n kanssa. Tuoreimpana tempauksenaan Tokmanni lupaa lahjoittaa jokaisesta kuluvan vuoden syys–marraskuussa myymästään Arki 360° -tuotteesta viisi (5) senttiä kotimaiseen mielenterveystyöhön ja kriisiauttamiseen. Jo aiemmin tänä vuonna Tokmanni lahjoitti omiin merkkeihinsä Arki 360°:n tavoin kuuluvan Future TT Sportin tuotteiden myynneistä 10 000 euroa järjestön mielenterveystyöhön. Lisäksi Tokmanni myi järjestön Mielinauha-kampanjaan kuuluvia Mielinauhoja hieman yli 40 000 euron arvosta.

Pitkäaikaisella yhteistyöllään Tokmanni ja MIELI Suomen Mielenterveys ry pyrkivät lisäämään tietoisuutta ja myönteistä puhetta mielenterveydestä. Samalla osapuolet haluavat tarjota Tokmannin asiakkaille erittäin konkreettisen ja helpon keinon tukea mielen hyvinvointia Suomessa.

– On äärimmäisen tärkeää pyrkiä vähentämään esimerkiksi mielenterveyteen liittyviä stigmoja ja muistuttamaan ihmisiä siitä, että matalan kynnyksen tukea on tarjolla ja sitä kannattaa hakea. Tähän kaikkeen tarvitaan kuitenkin konkreettisia resursseja, ei korulauseita. Olemmekin jälleen mielellämme mukana pitämässä ääntä mielen hyvinvointiin liittyvistä aiheista ja kerryttämässä uutta lahjoituspottia kotimaisen mielenterveystyön ja kriisiauttamisen hyväksi, Tokmannin henkilöstöstä ja vastuullisuudesta vastaava johtaja Sirpa Huuskonen kertoo.

– Joka toinen suomalainen kokee elämänsä aikana mielenterveyden häiriöitä. Kyse on laajasta ilmiöstä, jossa on tärkeää paitsi auttaa ihmisiä elämän kriiseissä myös vähentää ongelmien syntymistä. Siksi oleellinen osa MIELI ry:n työtä on ylläpitää ja laajentaa yhteistyötä koulujen, nuorisotoimen, harrastusseurojen, työpaikkojen ja ikääntyneiden palvelujen kanssa. Haluamme, että mielen hyvinvointi on osa kaikkien suomalaisten arkea, järjestön viestintäjohtaja Liisa Partio kertoo.

Arki 360° on luonteva valinta osaksi kampanjaa

Arki 360° on Tokmannin oma, erilaisista ravintolisistä koostuva tuotemerkki. Halpakauppaketjun toissa vuonna lanseeraaman merkin valikoimissa on nykyisellään lähes 30 tuotetta, kuten maitohappo-, melatoniini-, Omega-3- ja vitamiinivalmisteita sekä proteiinipatukoita. Tuotteita on myynnissä jokaisessa yli 200 Tokmanni-myymälässä ja Tokmannin verkkokaupassa.

– Lahjoituspotin kerryttämisen kannalta Arki 360° -tuotteemme sopivat mainiosti kampanjaamme, sillä erilaisten ravintolisien suosio kasvaa usein talvikuukausien lähestyessä. Arki 360° -ravintolisämme ovat myös jo entuudestaan tuttuja monille asiakkaillemme, ja olemme saaneet kiitosta esimerkiksi niiden hinta-laatusuhteesta, Huuskonen kertoo.

Mielenterveyden edistäminen on tärkeää, sillä mielen hyvinvointi auttaa kestämään myös erilaisia kriisejä, Tokmannin henkilöstöstä ja vastuullisuudesta vastaava johtaja Sirpa Huuskonen (vasemmalla) ja MIELI Suomen Mielenterveys ry:n viestintäjohtaja Liisa Partio muistuttavat. Kuva: Viivi Virtanen / MIELI Suomen Mielenterveys ry

Tokmannin ja MIELI Suomen Mielenterveys ry:n välinen yhteistyö lyhyesti:

• Tokmannin ja MIELI Suomen Mielenterveys ry:n jo vuonna 2018 alkaneen yhteistyön tavoitteena on lisätä tietoisuutta ja myönteistä puhetta mielenterveydestä sekä tarjota Tokmannin asiakkaille erittäin konkreettisen ja helpon keinon tukea mielen hyvinvointia Suomessa.
  • Tokmanni on muun muassa osallistunut järjestön jokaiseen Mielinauha-kampanjaan tarjoamalla kampanjanäkyvyyttä ja myymällä Mielinauha-keräystuotteita yhteensä lähes 240 000 euron arvosta. Lisäksi Tokmanni on lahjoittanut yhteensä 20 000 euroa omiin merkkeihinsä lukeutuvien Arki 360°:n ja Future TT Sportin tuotteiden myynneistä kotimaisen mielenterveystyön ja kriisiavun tukemiseen.

Tokmanni kertoo kampanjastaan aktiivisesti muun muassa myymälöissään, mainoksissaan, verkkosivuillaan ja sosiaalisen median kanavissaan. Lisätietoa kampanjasta ja Arki 360° -tuotteista löytyy esimerkiksi Tokmannin verkkokaupasta osoitteesta tokmanni.fi/brandit/arki_360.

Lue lisää mielenterveystyöstä MIELI Suomen Mielenterveys ry:n verkkosivuilta mieli.fi ja Tokmanni-konsernin vastuullisuustyöstä yhtiön verkkosivuilta ir.tokmanni.fi/vastuullisuus.

TOKMANNI JA MIELI SUOMEN MIELENTERVEYS RY

Sirpa Huuskonen
johtaja, henkilöstö ja vastuullisuus
Tokmanni

sirpa.huuskonen(at)tokmanni.fi

Tokmanni

Jutta Kajander
MIELI Suomen Mielenterveys ry:n markkinointiviestintä

jutta.kajander(at)mieli.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

MIELI Suomen Mielenterveys ry

MIELI ry tarjoaa matalan kynnyksen tukea ja apua vaikeissa elämäntilanteissa puhelimessa, kasvokkain ja verkossa. Kriisipuhelin päivystää suomenkielisellä linjalla 24 tuntia vuoden jokaisena päivänä. MIELI ry tekee myös edistävää mielenterveystyötä, jotta yhä useampi osaisi vahvistaa omaa ja läheisten mielenterveyttä. Vahva mielenterveys suojaa vaikeassa elämäntilanteessa ja helpottaa kriisistä selviytymistä. Mielinauha on MIELI ry:n kampanja, jolla kerätään varoja mielenterveyden edistämiseen ja kriisityöhön Suomessa.

Tokmanni-konserni

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Yli 6 000 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 370:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2023 Tokmanni-konsernin liikevaihto oli 1 393 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 99 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.