Tokmanni juhlistaa Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuotta lahjoittamalla 365 päivää vapaaehtoistyötä

Tokmanni lahjoittaa 365 päivää vapaaehtoistyötä maamme 100-vuotisen itsenäisyyden kunniaksi vuoden 2017 aikana. Tarinoita ja kokemuksia tokmannilaisten tekemästä vapaaehtoistyöstä tullaan jakamaan Tokmannin verkkosivulla www.tokmanni.fi/suomi100 ja sosiaalisessa mediassa aihetunnisteella #tokmanni365 läpi juhlavuoden.

Lahjoituksessa 365 tokmannilaisen on tarkoitus työskennellä vapaaehtoistyön parissa yhden palkallisen työpäivän ajan kuluvan vuoden aikana. Vapaaehtoistyötä tokmannilaiset voivat tehdä esimerkiksi lasten, nuorten, vanhusten tai eläinten parissa töitä tekevien organisaatioiden kanssa joko yksin tai ryhmissä.

– Olemme erittäin iloisia voidessamme juhlistaa itsenäisen Suomen juhlavuotta vapaaehtoistyön merkeissä. Vapaaehtoistyöllä haluamme vahvistaa yhteisöllisyyttä ja yhteenkuuluvuuden tunnetta maassamme, yhdistää erilaisia ihmisiä ja innostaa ihmisiä auttamaan apua tarvitsevia, Tokmannin henkilöstöjohtaja Sirpa Huuskonen kertoo.

Tokmannin juuret ovat Kainuussa, Itä-Suomessa, Satakunnassa, Kymenlaaksossa, Uudellamaalla ja Hämeessä sekä Oulun seudulla toimineissa pienissä yrittäjävetoisissa halpakaupoissa, joista vanhimmat ovat 1970-luvulta. Useista perheyrityksistä yhdeksi suomalaiseksi menestystarinaksi kasvanut yritys palvelee asiakkaitaan jo noin 120 suomalaispaikkakunnalla noin 3 200 ihmisen voimin.

– Suomalaisuus ja siihen liittyvät arvot ovat tärkeitä Tokmannille. Meillä on paljon yhteisiä kokemuksia ja elämyksiä eri vuosikymmeniltä ja eri puolilta Suomea. Olemme aina pyrkineet olemaan helposti lähestyttävä koko kansan yrittäjähenkinen kauppaketju, joka työllistää paikallisia ja on lähellä palvelemassa asiakkaita, Huuskonen kertoo.

– Emme halua unohtaa juuriamme myöskään Suomi 100 -juhlavuonna, joten kannustamme työntekijöitä hakeutumaan erityisesti paikallisiin vapaaehtoistyökohteisiin. On mahtavaa, jos lahjoituksemme ja siitä viestiminen innostavat paitsi omaa henkilökuntaamme, myös esimerkiksi asiakkaitamme ja muita sidosryhmiämme tekemään vapaaehtoistyötä Suomessa, hän lisää.

Tokmannin vapaaehtoistyöhanke on osa Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden ohjelmaa.

Sirpa Huuskonen
henkilöstöjohtaja