Tokmanni juhlistaa täyden valikoiman ruokakaupaksi laajentunutta myymäläänsä Mäntässä – Myymälästä saa nyt kaiken tarvittavan illallistarpeista remonttivälineisiin

Tokmanni     Lehdistötiedote     20.10.2021 klo 8.30

Mäntän Tokmannilla myydään nyt myös tuore-elintarvikkeita, kuten erilaisia hedelmiä ja välipalatuotteita. Tarjontaa löytyy myös esimerkiksi kotimaisilta lähi- ja pientuottajilta. Oheinen kuva on Mäntsälän Tokmannilta, jossa toteutettiin Mäntän Tokmannilla nähtäviä uudistuksia viime keväänä.

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni juhlistaa uudistunutta ja monipuoliseksi ruokakaupaksi laajentunutta myymäläänsä Mäntässä kattavin avajaistarjouksin torstaista sunnuntaihin 21.–24.10.2021. Yli 6 000 tuotteen laajuiseksi kasvaneen elintarvikeosastonsa sekä muiden uudistustensa, kuten puutarhamyymälänsä remontin, myötä Mäntän Tokmanni vastaa asiakkaidensa toiveisiin entistäkin paremmin.

Mäntän keskustassa vuodesta 2008 palvellut Tokmanni on uudistunut halpakauppaketjun uusimman, helppoa ja nopeaa ostamista korostavan myymäläkonseptin mukaiseksi.

– Olemme saaneet paitsi runsaasti lisää tuotetarjontaa, myös esimerkiksi uusia opasteita ja toivottua lisätilaa sekä elintarvikeosastollemme että puutarhamyymälämme ja niissä kasvaneiden tuotevalikoimiemme esittelylle. Uudistusten ansiosta voimme toivottaa asiakkaamme tervetulleiksi entistäkin mukavammille ostoksille, Mäntän Tokmannin myymäläpäällikkö Mia Vuokko kertoo.

Valikoimaan lisää laajuutta erityisesti tuore-elintarvikkeista

Mäntän Tokmannin asiakkaat ovat tottuneet löytämään myymälästä erityisesti kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, pukeutumiseen, sisustukseen, siivoukseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita. Myymäläuudistusten yhteydessä laajentuneessa puutarhamyymälässä myydään ajankohdasta riippuen kattavasti esimerkiksi multaa, kasveja ja erilaisia lumityökaluja. Uudistusten myötä myymälän kuiva-elintarvikkeista, juomista ja lemmikkituotteista koostunutta elintarvikeosastoa on laajennettu yli 2 000 uudella tuotteella, joista valtaosa on tuoreita elintarvikkeita. Jatkossa myymälän elintarvikeosastolta löytyykin yli 6 000 erilaista tuotetta hedelmistä ja vihanneksista tuoreeseen kalaan.

– Tarjolla on erilaisia herkkuja myös monilta kotimaisilta lähi- ja pientuottajilta, kuten Pirjon Pakarilta, Edun Herkkukeitaalta, Vilenin Leipomolta, Tampereen Lihajalosteelta sekä Max-Peruna H. Renttolta, Vuokko luettelee.

Tilaa tuotevalikoimaltaan noin kolmanneksen kasvaneella elintarvikekokonaisuudella on lemmikkituotteet mukaan lukien noin 600 neliömetriä. Yhteensä myymälässä on noin 3 200 neliömetriä myyntipinta-alaa.

– Uudistunut valikoimamme on herättänyt jo nyt ilahduttavan paljon mielenkiintoa asiakkaissamme. Ruokakaupaksi laajentumisen myötä helpotamme mänttä-vilppulalaisten ja muiden paikkakunnalla asioivien arkea, sillä voimme tarjota ostettavaa illallistarpeista remonttivälineisiin helposti yhden ja saman Tokmanni-katon alta, Vuokko kertoo.

Myymälän uudistuksissa on kiinnitetty huomiota esimerkiksi ostamisen helppouteen. Esimerkiksi lähi- ja pientuottajien tuotteet ovat oheisen kuvan Mäntsälän Tokmannin elintarvikeosaston tavoin hyvin esillä myös Mäntän Tokmannilla.

Take away -tuotteita ja oma paistopiste

Paikallisuuden ja helppouden lisäksi Mäntän Tokmannilla huomioidaan muitakin ajankohtaisia ruokatrendejä ja erilaisia ruokarajoitteita. Myymälästä löytyy muun muassa oma osasto erilaisille heti syötäville tuotteille, kuten kolmioleiville, täytetyille patongeille ja salaateille. Tarjolla on myös muita take away -tuotteita, kuten erilaisia mehuja ja smoothie-juomia. Kattavien valikoimien ja myymäläopasteiden myötä esimerkiksi luomu- ja uutuustuotteet sekä vegaaniset ja gluteenittomat tuotteet löytyvät erittäin vaivattomasti.

– Meillä on nyt myös oma paistopiste, jossa on tarjolla erilaisia leipiä, croissantteja, pullia sekä muita klassikoita ja vaihtuvia sesonki- ja erätuotteita. Paistovalikoimaamme kuuluu yli 50 erilaista tuotetta, joten maistuvia herkkuja löytyy varmasti jokaiselle, Vuokko kertoo.

Mäntän Tokmannilta löytyy jatkossa esimerkiksi paistopiste, jossa on tarjolla yli 50 tuotteen vaihtuva valikoima esimerkiksi leipiä, leivonnaisia ja muita herkkuja. Oheinen kuva on Järvenpään Tokmannilta, jonne vastaavanlainen paistopiste lisättiin alkuvuodesta 2021.

Huomio myös hävikissä ja energiatehokkuudessa

Tokmanni pyrkii vähentämään hävikkiä muun muassa tuotteiden tilausmääriä ja toimituksia optimoimalla. Lisäksi ketjun myymälöistä voi ostaa vanhenemassa olevia elintarvikkeita puoleen hintaan kaksi tuntia ennen myymälöiden sulkeutumista.

Myymälässä on myös pienelektroniikkaromujen kierrätyspiste, jonne asiakkaat voivat tuoda kahvinkeittimien, porakoneiden ja kuulokkeiden kaltaisia rikkoutuneita pieniä sähkölaitteita.

– Muun muassa kylmälaitteita sisältävässä ruokakaupassa on erityisen tärkeää kiinnittää huomiota energiatehokkuuteen. Me Tokmannilla ostamme toimipisteisimme energiapihejä kylmälaitteita ja vain uusiutuvaa sähköä, Tokmannin myymäläverkostosta ja konseptista vastaava johtaja Harri Koponen kertoo.

– Lisäksi jo joka neljännen myymälämme – myös Mäntän Tokmannin – katolla tuotetaan uusiutuvaa aurinkoenergiaa aurinkopaneelien avulla, hän täydentää.

Lisää henkilökuntaa, laajat aukioloajat sekä kattavat avajaistarjoukset

Ruokakaupaksi laajentumisen myötä Tokmanni on voinut työllistää Mäntän myymäläänsä noin viisi uutta tokmannilaista. Jatkossa myymälän noin 20 kaupan alan ammattilaista palvelevat asiakkaitaan laajoin aukioloajoin: arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 8–20 ja sunnuntaisin klo 10–18. Myymälän osoite on Pohjaväreenkuja 1, 35800 Mänttä.

Uudistuneessa Tokmanni-myymälässä on avajaisten kunniaksi runsaasti erityisesti ruokaan keskittyviä avajaistarjouksia torstaista sunnuntaihin 21.–24.10.2021.

Myymälässä kiinnitetään erityistä huomiota turvalliseen asiointiin. Jonoja välttääkseen Tokmanni jakaa maankuuluihin yllätysämpäreihinsä oikeuttavia ämpärilipukkeita Mäntän myymälän 500 ensimmäiselle maksavalle asiakkaalle torstaina 21.10.2021. Asiakkaat voivat noutaa yllätysämpärinsä lipuketta vastaan avajaispäivänä turvallisesti ilman jonoja. Kahteen ämpäriin on piilotettu 50 euron lahjakortti Tokmannille.

Jatkossa 18 tuore-elintarvikkeita myyvää Tokmannia

Tokmannilla on Mäntän myymälä mukaan lukien 18 tuore-elintarvikkeita myyvää ruokakauppaa ympäri Suomea. Ruokakauppojen joukossa ovat myös Tokmannille elokuun alussa siirtyneet TEX-ketjun myymälät Torniossa ja Kemissä.

Kaikissa Tokmannin ruokakaupoissa myydään myös muista Tokmanni-myymälöistä tuttuja tuotteita.

– Ruokakauppamme sijaitsevat monipuolisesti eri puolilla Suomea, kuten Kajaanissa, Oulussa, Joensuussa, Kylmäkoskella, Maskussa ja nyt siis myös Mäntässä. Esimerkiksi tänä vuonna uudistimme ja laajensimme tuore-elintarvikeosastojamme asiakkaidemme toiveita huomioiden myymälöissämme Järvenpäässä ja Mäntsälässä, Koponen kertoo.

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.