Tokmanni-konserni on myynyt ja vuokrannut takaisin rakennuttamansa Moreeni-logistiikkakeskuksen

Tokmanni     Lehdistötiedote    18.12.2023 klo 12.00

Tokmanni-konserni on 8.12.2023 allekirjoitetulla sopimuksella myynyt Mäntsälään marraskuussa valmistuneen Moreeni-logistiikkakeskuksensa kiinteistösijoitus- ja -kehitysyhtiö NREP Oy:lle. Lisäksi Tokmanni on siirtynyt rakennuksen pitkäaikaiseksi vuokralaiseksi 15.12.2023 allekirjoitetulla vuokrasopimuksella.

Tuoreiden sopimusten taustalla on osapuolten vuonna 2021 solmima hankesopimus. Sen mukaisesti Tokmanni-konserni on myynyt rakennuttamansa Moreeni-logistiikkakeskuksen sen valmistuttua ja vuokrannut tilat takaisin 20 vuoden mittaisella vuokrasopimuksella. Logistiikkakeskuksen velaton myyntihinta oli noin 56 miljoonaa euroa.

Moreeni-logistiikkakeskus sijaitsee Tokmanni-konsernin käyttöön vuonna 2008 valmistuneen hallinto- ja logistiikkakeskuksen naapurissa Mäntsälässä, Lahdentien välittömässä läheisyydessä.

– Tilava ja nykyaikainen Moreeni-logistiikkakeskus on suunniteltu vastaamaan paitsi nykyisiin myös tuleviin tarpeisiimme, kuten myymäläverkostomme ja tuotetarjontamme laajentamiseen, Tokmannilla Moreeni-projektista vastannut johtaja Harri Koponen kertoo.

– Tarvittaessa Moreeni-logistiikkakeskusta voidaan tulevaisuudessa laajentaa merkittävästi. Keskittämällä logistiset toiminnot Mäntsälään kahteen tehokkaaseen logistiikkakeskukseen Tokmannin logistinen kustannustehokkuus paranee merkittävästi, hän täydentää.

Lisätietoa Moreeni-logistiikkakeskuksesta ja sen vaikutuksista Tokmanni-konsernin liiketoimintaan löytyy mm. yhtiön 30.11.2023 julkaisemasta lehdistötiedotteesta.

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Noin 5 400 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 370:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.