Tokmanni-konsernin Dollarstore jatkaa laajentumistaan Tanskassa – Suunnittelee kahdeksan Big Dollar -myymälän avaamista vuosien 2024–2025 aikana

Tokmanni Group Oyj     Lehdistötiedote     10.7.2024 klo 14.00

Big Dollarilla on tällä hetkellä viisi myymälää Tanskassa. Niistä viimeisin avattiin Frederikshavniin kuluvan vuoden toukokuussa. Big Dollarin toiminnasta vastaa ruotsalainen halpakauppaketju Dollarstore, jonka suomalainen Tokmanni-konserni osti vuoden 2023 elokuussa. Oheinen kuva on Big Dollar -myymälästä Tanskan Hjørringistä.

Tokmanni-konsernin vuoden 2023 elokuussa ostama ruotsalainen halpakauppaketju Dollarstore on tehnyt sopimuksia kahdeksan uuden Big Dollar -myymälän avaamisesta Tanskaan vuosien 2024–2025 aikana. Näiden myymäläavausten myötä Big Dollarin myymäläverkosto kasvaa 13 myymälän laajuiseksi. Huomioitavaa on, että alla mainitut avausaikataulut ovat tämänhetkisten tietojen mukaisia ja saattavat muuttua.

Dollarstoren operoima Big Dollar -myymäläketju avaa näiden sopimusten mukaisesti Tanskaan vielä kaksi uutta myymälää tänä vuonna. Myymälät avaavat ovensa ensi kertaa Randersissa ja Grenaassa (Grenå) marraskuussa. Viimeisin uusi ja samalla Big Dollarin myymäläverkoston viides myymälä avattiin Frederikshavniin kuluvan vuoden toukokuussa.

Vuonna 2025 Big Dollarin tavoitteena on avata kuusi uutta myymälää. Vuoden 2025 toisen vuosineljänneksen aikana myymäläavajaisia on tarkoitus viettää Aalborgissa, Esbjergissä ja Skivessä. Vuoden viimeisellä neljänneksellä tavoitteena on avata uudet Big Dollar -myymälät Ringstedtiin, Sønderborgiin ja Thistediin.

Big Dollarilla on tällä hetkellä viisi myymälää: Frederikshavnissa, Hjørringissä, Holbækissa, Næstvedissä ja Brønderslevissä.

Yleisilmeiltään, brändi-identiteeteiltään ja tuotevalikoimiltaan Dollarstore ja Big Dollar noudattavat ketjunimiä lukuun ottamatta pitkälti toisiaan. Molemmat halpakauppaketjut pyrkivät tarjoamaan asiakkailleen jotain ylimääräistä ja ilahduttavan ostokokemuksen, joka aina yllättää. Asiakkaille myymälöissä asioimisen on tarkoitus tuntua eräänlaiselta aarteenetsinnältä, jossa tarjolla on loistavia tuotteita ja halpoja hintoja. Dollarstore ja Big Dollar -myymälät tarjoavat laajan valikoiman esimerkiksi kauneuteen, henkilökohtaiseen hygieniaan, siivoukseen, herkutteluun, sisustukseen ja sesonkeihin liittyviä tuotteita sekä paljon muuta, joten myymälöistä löytyy ostettavaa jokaiselle.

”Olemme erittäin iloisia voidessamme laajentaa läsnäoloamme Keski-Jyllantiin Randersiin ja Grenåhon myöhemmin tänä vuonna avattavien myymälöidemme myötä. Lisäksi vuoden 2025 aikana eri puolille maata sijoittuvien kuuden myymäläavauksemme avulla voimme tarjota yhä useammille asiakkaille loistavia tuotteita edullisin hinnoin. Olemme tästä erittäin innoissamme”, Big Dollarin maajohtaja (Country Manager) Peter Jacobsen kertoo.

”Kaikki nämä uudet lisäyksemme Dollarstore-perheeseemme ovat osa laajentumisstrategiaamme, joka tulee jatkumaan myös tulevina vuosina”, hän lisää.

Big Dollar -myymälöistä on suunniteltu kokonaispinta-alaltaan noin 3 200 neliömetrin ja myyntipinta-alaltaan vähintään 2 600 neliömetrin kokoisia.

Dollarstore tulee kertomaan lisää tulevista Big Dollar -myymälöistään lähempänä myymäläavajaisia.

Tokmannin asiakkaiden suuresti suosimat yllätysämpärit ovat matkanneet Suomesta Ruotsiin ja Tanskaan. Näitä kuuluisia ämpäreitä on täytetty erilaisilla tuotelahjoilla ja jaettu Tokmannin myymäläavajaisten ensimmäisille asiakkaille vuosikymmenten ajan.

Big Dollar ja Dollarstore keskittyvät tarjoamaan mielenkiintoisen, yllättävän ja ilahduttavan ostokokemuksen ja ovat erittäin ylpeitä voidessaan ylittää asiakkaidensa tuotevalikoimiin ja hintoihin liittyvät odotukset. Oheinen kuva on Dollarstore-myymälästä Ruotsin Järnfallasta.

TOKMANNI GROUP OYJ

Josefin Augustsson
viestintäpäällikkö
Dollarstore (ml. Big Dollar)

puh. +46 70 085 23 28
josefin.augustsson(at)dollarstore.se

Tokmanni

Dollarstore

Vuonna 1994 perustettu Dollarstore on yksi Ruotsin suurimmista halpakaupan toimijoista Ruotsissa. Dollarstorella on laaja tuotevalikoima esimerkiksi muodin ja kauneuden, välipalojen ja juomien, kodin sisustuksen, siivouksen, kauden ja juhlan, vapaa-ajan ja lelujen ja lemmikkitarvikkeiden tuoteryhmissä. Dollarstorella on tällä hetkellä 131 Dollarstore-myymälää eri puolilla Ruotsia sekä viisi Big Dollar -myymälää Tanskassa. Dollarstore työllistää noin 2 000 henkilöä.

Tokmanni-konserni

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Yli 6 000 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 370:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2023 Tokmanni-konsernin liikevaihto oli 1 393 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 99 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.