Tokmanni laajentaa ja uudistaa myymäläverkostoaan edelleen

Kuluvan vuoden aikana uusia myymälöitä avannut ja jo olemassa olevia aktiivisesti uudistanut Pohjoismaiden suurin halpakauppakonserni Tokmanni jatkaa voimakasta kasvuaan. Konserni on tehnyt rakennussopimuksen uuden Tokmanni-myymälän rakentamisesta Loviisaan ja Orivedelle sekä hankkinut myymälää varten tontin Orivedeltä. Uusien myymälöiden ohella konserni jatkaa nykyisten myymäläketjujensa yhdistämistä yhden Tokmanni-brändin alle. Seuraavaa myymäläavausta vietetään jo huomenna torstaina 11.9.2014 klo 9.00, kun Tokmanni avaa entisen Tarjoustalo-ketjumyymälän Tokmanni-ketjunimellä Espoon Olarissa.

Tokmanni-konsernin tavoitteena on avata sekä Loviisassa että Orivedellä pinta-alaltaan noin 2 500 kokoisen myymälän. Molempien myymälärakennusten yhteyteen Tokmannilla on tavoitteena rakentaa erillinen noin 300 neliömetrin kokoinen puutarhamyymälä.

Loviisaan suunnitellun myymälän osalta Tokmanni-konserni odottaa tällä hetkellä kaupungin päätöstä tonttikaupasta Loviisan Länsiportin alueelta. Kaupunginhallitus käsittelee kauppaa 15. syyskuuta.

Orivedellä tontin maanrakennustyöt ovat sen sijaan jo alkaneet. Myymäläavajaisia Tokmanni-konserni arvioi vietettävän molemmilla paikkakunnilla jo ensi kevään aikana.

– Tokmanni tunnetaan maassamme runsaasta tuotevalikoimastaan ja halvoista hinnoistaan. Loviisan Vanhankylän Robinhood-ketjumyymälämme myötä olemme jo ennestään tuttu Loviisassa, mutta uuden ja modernin Tokmanni-ketjumyymälän myötä voimme palvella alueen asukkaita jatkossa myös Länsiportissa. Myös Orivedellä uskomme menestymiseemme, sillä kuten lisääntyneet asiakasmäärämme ja selvästi kasvanut markkinaosuutemme osoittavat, Tokmanni koetaan olevan kiinnostava, edullinen ja valikoimiltaan asiakkaiden toiveet täyttävä ostopaikka, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Tokmanni-konsernin tavoitteena on tarjota uusissa myymälöissään monipuolinen valikoima edullisia, laadukkaita ja ajankohtaisia kodin käyttötarvikkeita. Loviisaan ja Orivedelle suunniteltujen myymälöiden tuotevalikoimiin on suunniteltu kuuluvan muun muassa taloustavarat, vaatteet ja asusteet, kengät, lelut, kodintekstiilit, teknokemian tuotteet, työkalut, sesonki- ja pienelektroniikkatuotteet, vapaa-ajan välineet sekä kuivaelintarvikkeet. Myymälöiden on lisäksi suunniteltu sisältävän muun muassa Taxfree-palvelut ja Veikkauksen pelipalvelut sekä konsernin TokNet-verkkokaupan tilausten noutopisteen.

Paikkakuntien palvelutarjonnan kasvattamisen ohella myymälöillä on usein myös tärkeä työllistävä vaikutus.

– Tokmannilla on erikokoisia myymälöitä, joten myös työntekijöiden määrä vaihtelee myymälöittäin. Tyypillisimmillään Tokmanni-konsernin myymälät työllistävät noin viidestä viiteentoista henkilöä. Suurimmissa noin 6000 neliömetrin myymälöissämme työskentelee jopa noin 50 henkilöä, Väänänen kertoo.

Tokmanni pyrkii avaamaan vuosittain kolmesta viiteen uutta myymälää, uudistamaan nykyisiä myymälöitään sekä etsimään nykyisille myymälöille uusia, liikenneyhteyksiltään parempia sekä valikoimiltaan suurempia ja sitä kautta paikkakuntien asukkaita monipuolisemmin palvelevia liiketiloja. Kuluvan vuoden aikana Tokmanni on avannut myymälän jo Saarijärvellä huhtikuussa, Rovaniemellä toukokuussa ja Pirkkalassa elokuussa. Vielä ennen vuodenvaihdetta Tokmanni avaa uuden myymälän Oulun Ritaharjussa, Siilinjärvellä ja Vaasassa.

Tokmannin brändimuutos laajenee Espooseen

Uusien myymälöiden lisäksi konserni jatkaa myös olemassa olevan myymäläverkostonsa kehittämistä. Osana konsernin Yksi yhtenäinen Tokmanni -strategiaa se yhdistää Tarjoustalo-, Robinhood-, Maxi-Makasiini-, Maxi-Kodintukku- ja Säästöpörssi-myymäläketjunsa Tokmanni-brändin alle vuoden 2015 loppuun mennessä. Alkusyksyn aikana Tokmanni-brändin alle on siirretty Sotkamon ja Suomussalmen Maxi-Makasiini- sekä Hangon ja Karkkilan Säästöpörssi-ketjumyymälät. Tällä hetkellä kaikista konsernin 147 myymälästä jo lähes 100 on Tokmanni-myymälöitä.

Seuraavaa myymäläavausta vietetään jo huomenna torstaina 11.9.2014 klo 9.00, kun Tokmanni avaa entisen Tarjoustalo-ketjumyymälän Tokmanni-ketjunimellä Espoon Olarissa. Länsiväylän välittömässä läheisyydessä osoitteessa Pihatörmä 1 sijaitsevan myymälän tuotevalikoimiin kuuluvat Loviisaan ja Orivedelle suunniteltujen myymälöiden tapaan muun muassa taloustavarat, vaatteet ja asusteet, kengät, lelut, kodintekstiilit, teknokemian tuotteet, työkalut, sesonki- ja pienelektroniikkatuotteet, vapaa-ajan välineet sekä kuivaelintarvikkeet. Myyntipinta-alaltaan 3250 neliömetrin myymälän yhteydessä palvelee puutarhasesonkeina myös erillinen puutarhamyymälä. Myymälässä myydään myös nestekaasua.

Espoon Olarin Tokmanni-myymälä palvelee asiakkaitaan pitkin aukioloajoin: arkisin klo 9–20, lauantaisin klo 9–18 ja sunnuntaisin klo 12–18. Myymäläpäällikkönä toimii Birgitta Heittola.

Tokmannille tyypilliseen tapaan myymäläavajaiset ovat täynnä erittäin edullisia avajaistarjouksia. Espoon Olarin Tokmannilla ensimmäiselle 1 000 asiakkaalle jaetaan avajaisaamuna myös erilaisia tuotelahjoja sisältävä avajaisämpäri. Kahdessa ämpärissä on tuotelahjojen lisäksi 100 euron lahjakortti Tokmanni-konsernin myymälöihin.

TOKMANNI OY

Heikki Väänänen

etunimi.sukunimi@tokmanni.fi

Tiedotteen valokuvat ovat kuvituskuvia Tokmanni-konsernin aiemmista myymäläavajaisista. Median käyttöön tarkoitettuja valokuvia löytyy osoitteesta http://www2.emmi.fi/tokmanni/media.