• Tokmanni Group Oyj/

Tokmanni laajentaa myymäläänsä Kaarinassa yli tuhannella neliömetrillä – Myymälään on tulossa ensin tilapäinen outlet, ja vuodenvaihteen jälkeen valikoimat laajenevat entisestään

Tokmanni     Lehdistötiedote     1.10.2021 klo 16.50

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni laajentaa Kaarinan Piispanristissä sijaitsevaa myymäläänsä noin tuhannella neliömetrillä ottamalla käyttöönsä myymälänsä viereisen liiketilan. Kaarinan Tokmannin kanssa samassa rakennuksessa sijaitsevaan lisätilaan tulee ensin tänä syksynä outlet-osasto, jossa myydään halpakauppaketjun poistoeriä poikkeuksellisen edullisesti. Ensi vuoden puolella Kaarinan Tokmanni tullaan uudistamaan kattavasti, jolloin outlet tulee väistymään myymäläuudistusten ja valikoimalaajennusten tieltä.

Laajennustyöt alkoivat Kaarinan Tokmannilla syyskuussa, ja tavoitteena on, että outlet avataan asiakkaille lokakuun aikana.

– Olemme saaneet asiakkailtamme Kaarinassa toiveita nykyistäkin laajemmista valikoimista. Lokakuussa avattavan outlet-osaston ja ensi vuoden alkupuolella myymäläuudistuksen myötä laajenevan valikoiman avulla pystymme vastaamaan asiakkaidemme toiveisiin, kertoo Tokmannin myymäläverkostosta ja konseptista vastaava johtaja Harri Koponen.

Tilapäisen outletin rinnalla palveleva Tokmanni-myymälä tarjoaa jatkossakin kattavan ja mielenkiintoisen valikoiman erityisesti kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, sisustukseen, siivoukseen, pukeutumiseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita sekä kuivaelintarvikkeita tokmannimaiseen tapaan erittäin halvoin hinnoin. Lisäksi myymälän yhteydessä palvelevassa puutarhamyymälässä myydään runsaasti erilaisia pihaan ja puutarhaan liittyviä tuotteita, kuten kukkia, kasveja ja kulloiseenkin vuodenaikaan sopivia työkaluja.

Lisää uutta on luvassa ensi vuoden puolella, kun myymälää tullaan uudistamaan Tokmannin uusimman, helppoa ja nopeaa ostamista korostavan myymäläkonseptin mukaiseksi. Uudistusten yhteydessä esimerkiksi myymälän monipuoliset tuotevalikoimat tulevat kasvamaan entisestään.

Osoitteessa Jännekatu 4, 20760 Piispanristi sijaitseva Tokmanni palvelee asiakkaitaan myös laajennustöiden aikana.

Tokmannin myymäläverkosto kasvaa ja uudistuu

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 myymälän laajuiseksi Suomessa. Tällä hetkellä Tokmannilla on 195 myymälää eri puolilla Suomea.

Tokmanni on julkaissut avaavansa uusia myymälöitä Kittilään, Nurmijärvelle ja Oulun Ruskoon. Lisäksi halpakauppaketju tulee muuttamaan nykyistä paremmille liikepaikoille Jyväskylän Kauppakeskus Forum Jyväskylässä ja Leppävirralla. Aiemmin tänä vuonna Tokmanni muutti myymälänsä entistä suurempaan liiketilaan Lahden ydinkeskustan kauppakeskus Triossa, sulki myymälänsä Torniossa, osti TEX-kauppaketjun myymälät Kemistä ja Torniosta sekä avasi uudet myymälät Iitin Kausalassa ja Helsingin Kannelmäen kauppakeskus Kaaressa. Tokmanni on myös uudistanut useita myymälöitään eri puolilla Suomea tänäkin vuonna.

Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2021 ja lähitulevaisuuden jo julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.