Tokmanni laajentaa voimakkaasti ja avaa kerralla neljä uutta myymälää

Kauppaketju Tokmanni avaa neljä uutta myymälää torstaina 26.11.2015, Jämsässä ja Espoon kauppakeskus Lippulaivassa klo 8.00 ja Loimaalla ja Nivalassa klo 9.00. Avajaisten myötä Tokmanni on avannut tänä vuonna jo 13 myymälää, joista 11 myymälää kesän jälkeen. Tokmannin voimakas laajennustahti tulee jatkumaan tulevaisuudessakin.

Uudet Tokmannit sijaitsevat osoitteissa Sirkankatu 2 42100 Jämsä, Kartanonmäenkatu 6 32200 Loimaa, Jyrkäntie 1 85500 Nivala ja Espoonlahdenkatu 4 02320 Espoo.

Myymälät tarjoavat monipuolisen valikoiman esimerkiksi kuivia elintarvikkeita, vaatteita ja asusteita sekä kodin käyttötavaroita, kuten taloustavaroita, kodintekstiilejä, työkaluja sekä vapaa-ajan, teknokemian ja kodintekniikan ja viihteen tuotteita. Myymälöissä on taxfree-palvelut ja Tokmannin verkkokaupan nouto- ja Veikkauksen pelipiste.

Muita uusia Tokmanneja kompaktimpi Espoon kauppakeskus Lippulaivan Tokmanni on suunniteltu Tokmannin syyskuussa lanseeraaman City-myymäläkonseptin mukaisesti siten, että se tarjoaa erityisesti kaupunkilaisten ja keskusta-asujien päivittäisten tarpeiden täyttämiseen kehitetyn tuotevalikoiman, jonka vahvuuksia ovat kotiin liittyvät tuotteet, kuten siivous- ja henkilökohtaiset hygieniatuotteet, kuivat elintarvikkeet ja työkalut. Jämsässä, Loimaalla ja Nivalassa myymälöiden yhteydessä palvelee lisäksi erillinen puutarhamyymälä.

Tokmanni palvelee Jämsässä ja Loimaalla arkisin klo 8–20, lauantaisin klo 8–18 ja sunnuntaisin klo 12–18 sekä Nivalassa ja Espoon kauppakeskus Lippulaivassa arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 8–18 ja sunnuntaisin klo 12–18.

Loimaalla uusi Tokmanni korvaa paikkakunnalla 28. marraskuuta suljettavan vanhan Tokmanni-myymälän.

Jämsässä Tokmannin kokonaispinta-ala on noin 2 500 ja myynti-pinta-ala noin 2 050 neliömetriä. Loimaalla vastaavat luvut ovat noin 3 000 ja 2 450, Nivalassa noin 2 500 ja 2 050 ja Espoon kauppakeskus Lippulaivassa noin 1 350 ja 1 100 neliömetriä.

Jämsässä, Loimaalla ja Nivalassa uudet myymälät avataan avajaispuheiden kera. Jämsässä Tokmannia edustaa myyntijohtaja Panu Porkka ja Jämsän kaupunkia kaupunginjohtaja Ilkka Salminen, Loimaalla Tokmannia aluepäällikkö Tuomo Pekkala ja Loimaan kaupunkia kaupunginjohtaja Jari Rantala sekä Nivalassa Tokmannia toimitusjohtaja Heikki Väänänen ja Nivalan kaupunkia kaupunginjohtaja Kari Valtanen.

Uudet Tokmannit työllistävät myymälästä riippuen noin 10–15 henkilöä eli yhteensä noin 50 henkilöä. Jämsässä Tokmannin myymäläpäällikkönä toimii Niina Laaksonen, Loimaalla Saija Kauti, Nivalassa Kirsi Koskela ja Espoon kauppakeskus Lippulaivassa Niina Kivelä.

Avajaistorstaista sunnuntaihin uudet Tokmannit ovat täynnä avajaistarjouksia. Tokmannin myymäläavajaisista tuttuun tapaan nopeimmille asiakkaille jaetaan tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä ilmaiseksi. Jämsässä, Loimaalla ja Nivalassa yllätysämpäreitä jaetaan 1 000 kappaletta, joista kahdessa on 100 euron lahjakortti Tokmanniin. Espoon kauppakeskus Lippulaivassa yllätysämpäreitä jaetaan 500 kappaletta, joista kahdessa on 50 euron lahjakortti Tokmanniin.

Tokmanni laajentaa voimakkaasti jatkossakin

Tokmanni on kehittänyt myymäläverkostoaan aktiivisesti viime vuosina. Yhtiön voimakas laajentuminen ja mittavat panostukset yhtenäisen Tokmanni-brändin kehittämiseen sekä asiakasviihtyvyyteen ja asioinnin helppouteen viestivät siitä, että yhtiössä uskotaan menestykseen ja hintatietoisuutta korostavan, etenkin Pohjois-Amerikassa yleistyneen Smart Shopping -trendin voimistumiseen myös Suomessa.

– Ihmiset haluavat tehdä järkeviä ostopäätöksiä ja edellyttävät tuotteilta yhä parempaa hinta-laatusuhdetta. Samalla ostamisen tulee olla helppoa ja nopeaa. Me Tokmannilla olemme parantaneet asiakaskokemusta merkittävästi kuluvan vuoden aikana esimerkiksi uudistamalla myymälöidemme ilmettä ja kehittämällä tuotevalikoimaamme. Esimerkiksi sesonkituotteiden myyntiin olemme satsanneet merkittävästi, Tokmannin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Tokmanni pyrkii laajentamaan myymäläverkostoaan yli 10 000 neliömetrillä vuodessa avaamalla vuosittain useita uusia myymälöitä eri puolille Suomea ja tarvittaessa etsimällä nykyisille myymälöilleen uusia, liikenneyhteyksiltään parempia sekä valikoimiltaan monipuolisempia liiketiloja. Uusien Tokmannien avajaisia on vietetty Orivedellä ja Loviisassa toukokuussa, Kuopiossa elokuussa, Kemissä, Lappeenrannassa ja Turun kauppakeskus Skanssissa syyskuussa, Juvalla ja Turun kauppakeskus Wiklundissa lokakuussa sekä Laitilassa aiemmin marraskuussa. Jämsän, Loimaan, Nivalan ja Espoon kauppakeskus Lippulaivan lisäksi uusi Tokmanni avataan tänä vuonna vielä Vantaan Varistossa.1)

– Tokmanneja on jo lähes 160 eri puolilla Suomea. Vaikka avaammekin nyt kerralla neljä uutta myymälää, ei kasvuvauhtimme tule pysähtymään tähän. Etsimme jatkuvasti uusia kauppapaikkoja noin 10 000 asukkaan taajamista, joissa kaupan palvelut ovat noin 15 minuutin ajomatkan päässä. Uskomme menestykseemme ja arvioimme Tokmanneja mahtuvan Suomeen yhteensä noin 200 myymälää, Väänänen kertoo.

1) www.tokmanni.fi/uudetmyymalat

TOKMANNI OY