Tokmanni on kaikkien kauppa – vuoden 2018 Helsinki Priden virallinen kumppani

Tokmanni Oy
LEHDISTÖTIEDOTE
25.6.2018

Tokmanni on kaikkien kauppa, ja siksi olemme tänä vuonna ylpeästi Helsinki Priden kumppani.

Tavoitteemme on, että Tokmannilla jokainen asiakkaamme ja tokmannilainen kokee voivansa olla vapaasti oma itsensä ja tuntea olonsa mukavaksi. Monimuotoisuus on vahvuus ja tekee yrityksestämme fiksumman ja innovatiivisemman. Tunnistamalla ja hyödyntämällä henkilöstömme ja asiakkaidemme erilaisuuden ja ainutlaatuisuuden edistämme luovuuttamme ja tuemme kasvuamme.

– Meille on tärkeä osoittaa, että olemme vakavissamme ihmisten tasavertaisuuden osalta. Jokainen ihminen on ainutlaatuinen, ja erilaisuus on valtava voimavara, Tokmannin henkilöstöjohtaja Sirpa Huuskonen toteaa.

– Pride-kumppanuus on meille erinomainen tilaisuus osoittaa sitoutumisemme tasa-arvoon ja monimuotoisuuteen. Keskitymme monimuotoisuuteen ympäri vuoden useilla toimilla, ja Pride-kumppanuus on näistä yksi. Syrjimättömyys, kaikkien ihmisten tasavertainen kohtelu ja monimuotoisuus ovat edellytys menestyksellemme, Huuskonen jatkaa.

Haluamme tehdä monimuotoisuuden Tokmannilla näkyväksi käsittelemällä meille tärkeitä aiheita sekä toteuttamalla työtämme myös pitkällä tähtäimellä tukevia toimenpiteitä. Vuonna 2018 tällaisia toimenpiteitä ovat muun muassa Suomen Mielenterveysseuran Mielinauha-kampanjaan osallistuminen, Helsinki Pride 2018 -tapahtuman virallinen kumppanuus sekä yhteistyö esimerkiksi Planin ja Hanken SSE:n kanssa maahanmuuttajien työllistämisen tukemiseksi. Samalla jatkamme työn syrjäytymisriskissä olevien nuorien ja erityisryhmien työllistämiseksi.

TOKMANNI OY

Lisätietoja antaa:

Sirpa Huuskonen

Henkilöstöjohtaja

sirpa.huuskonen(at)tokmanni.fi

Joséphine Mickwitz
Head of IR and Communications
puh.
josephine.mickwitz(at)tokmanni.fi

Tokmanni lyhyesti

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 175:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 797 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.