Tokmanni otti ruplan maksuvälineeksi itärajalla

Tokmanni-konserni alkoi vastaanottaa Venäjän ruplia seteleinä kymmenessä myymälässään syyskuun alussa. Ruplien avulla konserni haluaa palvella Suomessa vierailevia venäläisasiakkaita aiempaa paremmin.

Rupla käy maksuvälineenä konsernin Haminan, Imatran, Joensuun, Kajaanin, Kiteen, Kuhmon, Kuusamon, Lappeenrannan, Sotkamon ja Suomussalmen myymälöissä.

Maksuvälineenä hyväksytään seteliruplat, ja vaihtorahat asiakas saa euroina. Myymälän kassalla asiakkaan ostosten loppusumma ilmoitetaan sekä euroina että ruplina. Käytäntö on tuttua Tokmannille, sillä konsernin keväällä avatussa Tornion myymälässä voi maksaa Ruotsin kruunuilla.

Tokmannin halu palvella venäläisasiakkaita entistä monipuolisemmin ei rajoitu pelkästään valuutan vastaanottamiseen.

– Kesän aikana olemme reagoineet asiakkaiden toiveisiin muun muassa lisäämällä myymälän
myymäläradioon venäjänkielisiä tiedotuksia, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Heikki Väänänen, toimitusjohtaja
Tokmanni-konserni
p. 020 728 6044, etunimi.sukunimi@tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 700 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2019 Tokmannin liikevaihto oli 944,3 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.