Tokmanni tukee lapsipotilaita Lastenklinikoiden Kummit ry:n kautta

Tokmanni     Lehdistötiedote     11.5.2020 klo 17.20

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni on lahjoittanut Lastenklinikoiden Kummit ry:n kautta lapsipotilaille yli 6 000 askartelusettiä ja palapeliä. Virkistyspaketteja toimitetaan viiteen eri yliopistolliseen sairaalaan: Turkuun, Tampereelle, Kuopioon, Ouluun ja Helsinkiin. Koronakriisin aikana Tokmanni on lahjoittanut myös siivousvälineitä ja hygieniatarvikkeita Suomen Punaiselle Ristille sekä vaatteita Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry:lle. Lisäksi Tokmanni auttaa Suomen Punaista Ristiä avustusten kuljettamisessa Pohjois- ja Itä-Suomeen logistiikkaverkostonsa avulla.

Tokmannin vastuullisuuspäällikön Emilia Kosken mukaan lahjoitukset ovat yksi osa vastuullisuustyötä, jolla Tokmanni kantaa kortensa kekoon koronaviruksen aiheuttamassa erityistilanteessa yhteiskunnassamme.

– Koronaviruksen aiheuttama poikkeustilanne vaikuttaa Suomessa merkittävästi ihmisten elämään. Haluamme kantaa oman osamme yhteiskunnallisesta vastuusta, tukea hyvinvointia ja auttaa vaikeassa tilanteessa olevia ihmisiä. Toivomme, että lahjoituksemme piristää myös sairaaloiden lapsipotilaiden arkea ja auttaa heitä jaksamaan tänä poikkeuksellisena aikana, hän kertoo.

COVID-19-virus ja siihen liittyvät toimenpiteet rajoittavat lapsipotilaiden elämää lastensairaaloissa ja potilasperheissä.

– Tällä hetkellä esimerkiksi virkistysvierailut lastensairaaloissa on lopetettu. Myös yhteinen leikkitoiminta on siirtynyt potilashuoneisiin. Sairaalat ovat pyytäneet Lastenklinikoiden Kummit ry:n kautta askartelutarvikkeita, lehtiöitä ja piirustusvälineitä sekä muuta ajanvietettä, jotta aika kuluisi potilashuoneissa mukavammin. Lämpimät kiitokset Tokmannille tärkeästä tuesta ja tarpeeseen vastaamisesta, kertoo projektipäällikkö Jaana Roos Lastenklinikoiden Kummit ry:stä.

Koronakriisin aikana Tokmanni on lahjoittanut myös Suomen Punaiselle Ristille kaksi tuotelahjoitusta. Toinen lahjoituksista on tarkoitettu potilaiden hoitamiseen suunniteltuihin SPR:n katastrofivalmiusyksiköihin ja koostuu järjestön toivomista siivoustarvikkeista. Toinen lahjoitus sisältää henkilökohtaisen hygienian tuotteita, joilla täydennetään SPR:n noin 4 000 avuntarvitsijalle jaettavia avustuspaketteja. SPR:lle lahjoitettavien tuotteiden yhteismäärä on lähes 11 500 kappaletta. Lisäksi Tokmanni auttaa Suomen Punaista Ristiä avustusten kuljettamisessa Pohjois- ja Itä-Suomeen logistiikkaverkostonsa avulla. Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry:lle Tokmanni lahjoittaa kuusi rullakollista vaatteita jaettavaksi apua tarvitseville ihmisille.

Emilia Koski
vastuullisuuspäällikkö

emilia.koski(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 700 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2019 Tokmannin liikevaihto oli 944,3 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.