Tokmanni tuli Jyväskylään

Tokmanni avasi tänään ensimmäisen myymälänsä Jyväskylään. Tilaisuudessa avajaispuheen piti Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen, ja Jyväskylän kaupungin tervehdyksen toi apulaiskaupunginjohtaja Timo Koivisto.

Seppälänkankaalla sijaitseva uusi Tokmanni on liikenneyhteyksiltään erinomainen. Myymälään on helppo tulla myös yleisillä kulkuneuvoilla, ja autolla asiointia helpottaa laaja pysäköintialue.

Myymäläpinta-alaa uudessa Tokmannissa on peräti 5 000 m2. Lisäksi liikkeen yhteydessä on laaja puutarhamyymälä. Tokmannin kattavasta valikoimasta löytyvät tuotteet niin arkeen kuin juhlaan: tekstiilit ja jalkineet, taloustavarat, lelut, kodintekstiilit, teknokemian tuotteet, työkalut, sesonki- ja vapaa-ajantuotteet, pienelektroniikka sekä elintarvikkeita. Lisäksi myymälässä on pullonpalautus sekä Veikkauspiste.

Myymälä työllistää 20 henkeä. Asiakkaita palvellaan pitkin aukioloajoin: maanantaista perjantaihin 9–20, lauantaisin 9–18 ja sunnuntaisin 12–18.

Toimitusjohtaja Heikki Väänänen on tyytyväinen Tokmannin vahvistuvasta markkina-asemasta Keski-Suomessa: ”Jyväskylään laajentaminen on vastaus toiveisiin, joita seudulta on meille usein esitetty. Uskomme että myymäläkonseptimme, jonka mukaisesti tarjoamme laajan valikoiman hyviä tuotteita edulliseen hintaan, saa suosiota myös tällä seudulla, kuten on saanut muuallakin Suomessa. Myöhemmin syksyllä avaamme Jyväskylän keskustaan Forumin kauppakeskukseen city-konseptimme mukaisen pienemmän myymälän.”

Voimakkaan kasvustrategiansa mukaisesti Tokmanni-konserni tulee lähivuosina kasvattamaan myyntipinta-alaansa yli 10 000 neliömetrillä vuodessa. Tämä toteutetaan laajentumalla joko täysin uusille myymäläpaikkakunnille, kuten nyt Jyväskylässä, tai etsimällä nykyisille myymälöille uusia, suurempia tiloja.

LISÄTIETOJA:

toimitusjohtaja Heikki Väänänen, Tokmanni-konserni, puh 020 728 6044