Tokmanni yllättää jälleen uudella mainosfilmillään – Herra Tokmanni vierailee kapteenin luona vuonojen keskellä

Tokmanni     Lehdistötiedote     29.1.2024 klo 11.00

Herra Tokmanni vierailee tekemässä kauppoja erilaisten tavarantoimittajien kanssa Suomessa ja ulkomailla. Mainosfilmeistä tuoreimmassa herra Tokmanni kurvaa punaisella rekallaan kalaöljykaupoille Norjaan.

Tokmanni-halpakauppaketjun valtavaa suosiota nauttivien mainosfilmien kavalkadi jatkuu jälleen uudella tarinalla. Tällä kertaa herra Tokmanni on kutsuttu kylään kapteeni Möllerin luo vuonoistaan ja kalastuksestaan tuttuun Norjaan.

Tammi–helmikuun taitteen tienoilla esitysvuorossa olevassa, Herra Tokmanni ja kapteeni Möller -nimisessä mainosfilmissä Tokmanni-halpakauppaketjun Maailman paras ostaja -markkinointikonseptin päähahmo vierailee kalaöljykaupoilla norjalaisen kapteeni Möllerin luona.

Möller-brändin ja Tokmannin aiempia mainosfilmejä mukailevassa tarinassa parrakas, karismaattinen ja hyväntahtoinen kapteeni Möller työntekijöineen kaipaa apua kalaöljyjensä jakelemiseksi Suomeen, ”Norjalle tärkeimpään kumppaniin ja ystävään”. Kalastuksen ja Norjassa kehitetyt tuotteensa erinomaisesti, mutta logistiikan salat selvästi kehnommin tuntevan kapteeni Möllerin apumies keksii kutsua paikalle herra Tokmannin. Hän löytää tuttuun tapaansa ratkaisun norjalaisten pulmaan.

– Elokuvallinen mainosfilmimme Herra Tokmanni ja kapteeni Möller muistuttaa myönteisellä tavalla pohjoismaisesta yhteistyöstä, rennosta kaupanteosta ja halpakaupasta toimivana ja tehokkaana jakelukanavana, Tokmannin markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Veli-Pekka Ääri kertoo.

– Mainosfilmissämme yhdistellään taiten kahta meidän suomalaisten hyvin tuntemaa brändiä. Tarinan alku kalastajahahmoineen viittaa vahvasti Möllerin omien mainosten maailmaan, mutta loppuosa on jälleen kerran tuttua Tokmannia, hän jatkaa.

”Miten saamme kalaöljyä kaikkialle Suomeen?” pohtivat kapteeni Möllerin norjalaisen työntekijät. Avuksi tulee jälleen herra Tokmanni, se tuttu ostaja Suomesta.

Mainosfilmit syntyvät aina tiiviissä yhteistyössä
– Herra Tokmanni ottaa yhteistyökumppaneiden vierailukutsuja vastaan

Tokmanni-halpakauppaketju on esitellyt viimeisen vuoden sisällä peräti kuusi uutta mainosfilmiä. Niissä herra Tokmanni on vieraillut Kouvolan Lakritsin lakutehtaalla Kouvolassa, Hartwallin juomatehtaalla Lahdessa, Novitan käsityölankatehtaalla Kouvolan Korialla, Hau-Haun Nokian Nappulatehtaalla Nokialla, Orthexin säilytyslaatikkotehtaalla ja -varastolla Lohjalla ja Möllerin komentokeskuksessa Norjassa.

Tokmannin mainosfilmit luodaan aina hyvässä hengessä kotimaisia ja kansainvälisiä brändejä edustavien valmistajien ja tavarantoimittajien kanssa.

Herra Tokmanni on reilu ja hyväntahtoinen – kuin kaikkien kaveri. Mainosfilmeissämme tämä tarkoittaa esimerkiksi sisällön suunnittelemista aidosti yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa, Ääri kertoo.

– Mainosfilmiemme tarinat eivät synny itsestään, joten on ollut todella hienoa nähdä monen meille tärkeän yhteistyökumppanin halunneen kutsua herra Tokmannin kylään ja satsata yhteiseen tekemiseemme. Tällaisia kutsuja otamme mielellämme vastaan jatkossakin, hän lisää.

​​​​​​

”Purkillinen puhdasta meren voimaa”, hehkuttaa kapteeni Möller kaupatessaan kalaöljyvalmistettaan herra Tokmannille.

Tokmannin palkittu markkinointikonsepti lyhyesti:

Tokmannin mainosfilmeissä esiintyvä herra Tokmannin on tavattu ajavan Suomen ja Tokmannin asiakkaiden etuja paitsi sinnikkäästi myös rehdisti ja kohteliaasti.

Veli-Pekka Ääri
johtaja, markkinointi ja viestintä

veli-pekka.aari(at)tokmanni.fi

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Noin 5 400 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 370:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.