• Tokmanni Group Oyj/

Tokmanni yllättää lifestylebrändi Minyllään – Avaa shop-in-shop-osastoistaan tutulle Minylle seuraavaksi omia myymälöitä

Tokmanni     Lehdistötiedote     15.6.2022 klo 13.20

”Kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista. Me olemme Miny.” Tokmanni lanseerasi Miny-lifestylebrändinsä ja sen shop-in-shop-osastokonseptin kuluvan vuoden helmikuussa. Verkossa ja kymmenen Tokmanni-myymälän sisällä ihastuttanut Miny nähdään jatkossa myös omissa myymälöissään.

Miny-lifestylebrändillään alkuvuodesta yllättänyt Tokmanni tekee jälleen mielenkiintoisen liikkeen: se avaa Minylleen seuraavaksi omia myymälöitä. Ensimmäiset kauneudenhoito-, hyvinvointi- ja sisustustuotteita sekä lukemattomia muita mielenkiintoisia tuotteita tarjoavat Miny-myymälät avataan Espoon kaupunkikeskus Lippulaivaan ja Jyväskylän kauppakeskus Forum Jyväskylään alkusyksystä. Myös Minyn shop-in-shop-osastoja on tulossa lisää valikoituihin Tokmanni-myymälöihin vielä kuluvan vuoden aikana.

Tokmanni uskoo Minyn laajenemisen omiin myymälöihin herättävän runsaasti mielenkiintoa sekä asiakkaissaan että henkilökunnassaan, yhteistyökumppaneissaan ja muissa sidosryhmissään.

– Olemme Minyn laajenemisesta äärimmäisen innoissamme. Miny ja sen tuotteet ovat saaneet osakseen valtavasti mielenkiintoa. On hienoa, että voimme tuoda lifestylebrändimme seuraavaksi myös omiin liikepaikkoihin Tokmanni-myymälöidemme ulkopuolelle, ensi alkuun Espooseen ja Jyväskylään, Tokmannin myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

Espoon kaupunkikeskus Lippulaivaan ja Jyväskylän kauppakeskus Forum Jyväskylään avattavista myymälöistä on tulossa noin 200 neliömetrin kokoisia. Espoossa Miny-myymälä tulee sijoittumaan kaupunkikeskuksen toiseen ja Jyväskylässä kauppakeskuksen kolmanteen kerrokseen.

Miny-myymälöiden henkilöstön rekrytointi käynnistyy kesällä.

– Minyn omiin myymälöihin on tulossa reilusti yli tuhat erilaista tuotetta. Brändi-ilmeeltään Miny-myymälät tulevat olemaan hyvin sukunäköisiä shop-in-shop-osastojen kanssa, Heimo paljastaa.

Miny-myymälät tulevat noudattelemaan jo kymmenestä Tokmanni-myymälästä löytyvän shop-in-shop-osastokonseptin mukaista brändi-ilmettä. Kuvan Minyn shop-in-shop-osasto on löytynyt toukokuusta lähtien Vantaan Porttipuiston Tokmannilta, Kehä III:n ja Lahdentien välittömästä läheisyydestä.

Lisää Miny-myymälöitä ja -shop-in-shop-osastoja on suunnitteilla

Tokmanni kertoi jo keväällä, että Minyn tuotteita on toivottu myyntiin käytännössä kaikkialle Suomeen.

– Näin todella on. Miny on asiakkaitamme varten, joten pyrimme huomioimaan toiveita muun muassa myymälätilojemme niin salliessa. Esimerkiksi Turku sai Minyä keväällä peräti kolmen Tokmanni-myymälämme mitalla ja suurelta osin asiakastoiveiden perusteella, Heimo kertoo.

Tokmannin tavoitteena on avata lisää sekä Miny-myymälöitä että -shop-in-shop-osastoja. Tällä hetkellä Miny-tuotteita on saatavilla Tokmannin verkkokaupasta sekä kymmenestä Tokmanni-myymälästä* Helsingistä, Hyvinkäältä, Maskusta, Turusta ja Vantaalta.

– Etsimme parhaillaan Minyn omille myymälöille sopivia liikepaikkoja eri puolilta Suomea. Samalla suunnittelemme avaavamme Minylle shop-in-shop-osastoja lukuisaan nykyiseen Tokmanni-myymäläämme vielä tämän vuoden aikana. Kerromme niistä lisää lähempänä avajaisia, Heimo kertoo.

Miny ECO -tuotesarjaan kuuluu muun muassa kierrätys- ja biomateriaaleja sisältäviä tuotteita. Tuotesarjan tunnistaa helposti pakkauksissa ja shop-in-shop-osastoilla olevista ECO-merkistä. Miny ECO -tuotteita on Minyn tuotteiden tavoin myynnissä Tokmannin verkkokaupassa ja lifestylebrändin shop-in-shop-osastoilla valikoiduissa Tokmanni-myymälöissä. Miny ECO -tuotteita on tulossa myyntiin myös Minyn omiin myymälöihin.

Tulossa runsaasti mielenkiintoisia uutuuksia syksyyn

Noin tuhannen Miny-tuotteen valikoima uudistuu myös tänä syksynä, Minyn tuotevalikoiman kehittämisestä vastaava valikoimapäällikkö Anu Nevalainen Tokmannilta lupaa.

– Tarjolla on jatkossakin Minyn sloganin mukaisesti "Kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista" – toisin sanoen runsaasti erilaista yllätyksellistä ja mielenkiintoista ostettavaa. Esimerkiksi Minyn kauneudenhoito- ja hiustuotteet sekä korut ovat olleet ilahduttavan suosittuja. Suosion myötä tulemme laajentamaan muun muassa näiden tuotteiden tarjontaa, hän kertoo.

Minyn omista myymälöistä kaavaillaan Tokmanni-myymälöissä olevia shop-in-shop-osastoja laajempia. Tämä tulee näkymään Miny-myymälöiden tuotevalikoimissa.

– Minyn omissa myymälöissä tullaan myymään myös sellaisten tuoteryhmien tuotteita, joita ei shop-in-shop-osastojemme pienempien tilojen vuoksi voida myydä. Esimerkiksi pehmoleluja ja aluspukeutumisen tuotteita sekä kylpyhuonetarvikkeita on tulossa uutuuksina vain Miny-myymälöihin ja Tokmannin verkkokauppaan.

– Miny-myymälöidemme ja verkkokauppamme valikoimiin on tulossa syksyksi myös lisää liikuntaan liittyviä tuotteita, kuten salihanskoja, juomapulloja ja urheilusukkia. Lisäksi keittiöön ja ruokailuun liittyviä tuotteita, kuten patalappuja ja -kintaita, lautasia, kulhoja ja yksittäin myytäviä aterimia, on tulossa tarjolle, Nevalainen paljastaa.

Minyn omiin myymälöihin on tulossa reilusti yli tuhat erilaista tuotetta. Ensi syksynä brändin tuotevalikoimat kasvavat esimerkiksi kuvan pehmoleluilla.

Myös valikoiduista Tokmanni-myymälöistä löytyvät shop-in-shop-osastot saavat täydennystä syksyksi, Nevalainen lupaa.

– Erityisesti korut, asusteet, taitettavat korit ja termospullot ovat kaiken aikaa olleet hyvin suosittuja. Haluamme vastata asiakkaidemme toiveisiin, joten tuomme niitä tarjolle uusissa, ihanissa syysväreissä.

Huomiotta eivät jää myöskään Miny-kokonaisuuteen olennaisesti liittyvät, muun muassa kierrätys- ja biomateriaaleja sisältävä Miny ECO -tuotesarjan tuotteet.

– Miny ECO -valikoima täydentyy syksyllä lukuisilla mielenkiintoisilla uutuuksilla, kuten kierrätyskuidusta valmistetuilla sukilla ja kierrätetystä metallista tehdyillä koruilla, Nevalainen kertoo.

Tokmanni etsii jatkuvasti uusia tuotteita Miny-tarjontaansa. Esimerkiksi kierrätetystä metallista valmistettuja koruja saapuu Miny ECO -valikoimiin ensi syksyksi.

Minyssä yhdistyvät yllätyksellisyys, mielenkiintoisuus, herkulliset värimaailmat ja erinomainen hinta-laatusuhde.

Minyn tuotteista esimerkiksi taitettavat korit ovat olleet erittäin suosittuja. Syksyksi niitä on tulossa tarjolle uusissa, ihanissa syysväreissä.

Miny lyhyesti

”Kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista. Me olemme Miny.” Tokmannin lifestylebrändi Miny tarjoaa sloganinsa mukaisesti runsaasti erilaista yllätyksellistä ja mielenkiintoista ostettavaa.

Minyyn voi tutustua valikoiduista Tokmanni-myymälöistä löytyvien shop-in-shop-osastojen ja Tokmannin verkkokaupan ohella esimerkiksi Facebookissa, Instagramissa ja TikTokissa, joista lifestylebrändi löytyy nimellä weareminy.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Anu Nevalainen
valikoimapäällikkö

anu.nevalainen(at)tokmanni.fi

Tuotetiedustelut ja painolaatuiset kuvat:

Tokmannin asiakaspalvelu

www.tokmanni.fi/asiakaspalvelu
asiakaspalvelu@tokmanni.fi
(ark. klo 9–18. Puhelun hinta lankapuhelin- ja matkapuhelinliittymästä soitettaessa on 8,4 snt/min [sis. alv 24%].)

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.