• Tokmanni Group Oyj/

Tokmannilla joulu käynnistyy tunteikkaalla joulufilmillä – Koko Suomen joulukaupan upea filmi katsottavissa torstai-illasta 14. marraskuuta alkaen

Tokmanni     Lehdistötiedote     13.11.2019 klo 15.45

Koko Suomen joulukauppa Tokmanni joulufilmi 2019 kuva 1
Tokmannin vuoden 2019 joulufilmillä herra Tokmanni nähdään Suomen talvisissa maisemissa. Reissullaan hän kokee todellisen yllätyksen kohtaamalla joulupukin.

Tänä vuonna joulu käynnistyy Tokmannilla joulufilmillä, joka kertoo tunteikkaan tarinan herra Tokmannin ja joulupukin kohtaamisesta ja yhteisestä pyrkimyksestä tuoda iloa kaikkien ihmisten jouluun. Samalla filmiin kiteytyy Tokmannin joulun slogan Koko Suomen joulukauppa.

– Tokmannin joulufilmi on tunteita herättävä tarina paitsi onnistuneen joulun luomisesta, myös avun merkityksestä ja sydämellisyydestä. Haluamme osoittaa Tokmannin olevan helposti lähestyttävä kaikkien kaveri, joka yllättää myönteisesti ja huomioi jokaisen ihmisen tasavertaisesti. Palvelemme asiakkaitamme valtakunnallisesti, ja uskomme vahvasti siihen, että joulufilmimme rakentaa Tokmannista erittäin positiivista mielikuvaa koko Suomen joulukauppana, markkinointipäällikkö Minna Varsta Tokmannilta kertoo.

Tämän vuoden joulufilmissä on monia luontevia yhtäläisyyksiä Tokmannin aiempiin tarinallisiin mainosfilmeihin. Esimerkiksi koko kansan tuntema ja Tokmanni-rekankin ohjaamossa soinut Huomenta Suomi -kappale on saanut uuden sovituksen.

– Tarinat herra Tokmannin maailmanmatkoilta ovat olleet valtavan suosittuja ja toivottuja. Halusimme joulufilmimme sointuvan mainiosti yhteen aiempien mainosfilmiemme kanssa. Samalla pidimme erittäin tärkeänä sitä, että jouluinen kertomuksemme näyttää ja kuulostaa aidosti suomalaiselta ja Tokmannilta, Varsta kertoo.

Autenttisuus onkin tärkeässä roolissa filmin toteutuksessa.

– Herra Tokmannin ja joulupukin yhteinen tarina kuvattiin Kemijärvellä keskellä yötä. Pakkasta oli yli 30 astetta, joten esimerkiksi hengityshuurut ja lumen kimmellykset voitiin taltioida realistisesti. Näin filmistä saatiin mahdollisimman tunnelmallinen myös värimaailmaltaan, Varsta kertoo.

Tokmannin joulufilmin ensiesitys on MTV:n Kymmenen uutisia edeltävällä mainoskatkolla torstai-iltana 14.11.2019 noin klo 21.55. Samaan aikaan filmi julkaistaan Tokmannin sosiaalisen median kanavissa*.

– Tokmanni on tunnettu monipuolisista valikoimistaan ja halvoista hinnoistaan. Nämä asiat tulevat näkyvästi esiin myös kaikessa joulunajan markkinoinnissa, hän lupaa.

Joulufilmi on toteutettu yhdessä Bob the Robotin kanssa.

Koko Suomen joulukauppa Tokmanni joulufilmi 2019 kuva 2
Tällä kertaa Herra Tokmanni ei ole ostosmatkalla maailmalla, vaan Kemijärvellä. Tokmannin vuoden 2019 joulufilmi kuvattiin kireässä pakkassäässä keskellä yötä. Näin filmin tunnelmasta saatiin mahdollisimman autenttinen.

* Löydät Tokmannin sosiaalisesta mediasta Facebookista (www.facebook.com/Tokmanni.fi, ”Tokmanni”), Instagramista (www.instagram.com/tokmanni, ”tokmanni”), LinkedInistä (www.linkedin.com/company/tokmanni-oy, ”Tokmanni”) ja YouTubesta (www.youtube.com/user/tokmannikonserni, ”Tokmanni”).

Minna Varsta
markkinointipäällikkö, sisällöntuotanto

minna.varsta(at)tokmanni.fi

Mathias Kivikoski
myynti- ja markkinointijohtaja

mathias.kivikoski(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 600 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2018 Tokmannin liikevaihto oli 870,4 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.