Tokmannilla on jo yli miljoona kanta-asiakasta – Katso, mikä halpojen hintojen ystäviä Tokmanni Klubissa erityisesti kiinnostaa

Tokmanni     Lehdistötiedote     13.4.2022 klo 14.25

Tokmannin kanta-asiakasohjelma Tokmanni Klubi on ollut erittäin suosittu heti lanseerauksestaan lähtien. Tokmanni Klubiin liittyviä toiveita kuunnellaan huolella, sillä Tokmanni haluaa jatkossakin sekä vastata asiakkaidensa odotuksiin että yllättää heidät myönteisesti.

Tokmannin viime elokuussa lanseeraama kanta-asiakasohjelma Tokmanni Klubi on saanut jo miljoonannen kanta-asiakkaansa – eli halpojen hintojen ystävänsä. Tokmanni Klubiin liittyminen kannattaa, sillä sen jäsenet saavat runsaasti tarjouksia ja muita mainioita etuja. Jo ensimmäiset kuukaudet ovat osoittaneet monta mielenkiintoista asiaa Tokmanni Klubista ja sen asiakkaiden mieltymyksistä.

Miljoonan kanta-asiakkaan rajapyykin jo huhtikuun alussa – eli vain vajaassa kahdeksassa kuukaudessa – saavuttanut Tokmanni Klubi kiinnostaa kattavasti koko Suomessa, mutta muutamalla paikkakunnalla halpojen hintojen ystävien osuus korostuu erityisesti.

Esimerkiksi tänä vuonna eniten Tokmanni Klubin jäsenenä tehtyjä ostoksia kaikista Tokmannilla tehdyistä ostoksista on tehty Loimaan, Parikkalan ja Kausalan Iitin Tokmanni-myymälöissä. Myös muun muassa Halikossa ja Orimattilassa ostoksilla käyminen halpojen hintojen ystäväksi tunnistautuneena asiakkaana on ollut erityisen suosittua.

– On ollut erittäin vaikuttavaa nähdä, että Tokmanni Klubi on herättänyt valtavasti kiinnostusta maamme joka kolkassa. Meillä on jo yli miljoona kanta-asiakasta eli tuttavallisesti halpojen hintojen ystävää eri puolella Suomea, ja heille kaikille haluamme tarjota yhä parempia klubitarjouksia ja muita etuja nyt ja jatkossa, Tokmannin markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Veli-Pekka Ääri kertoo.

Etenkin nämä tuotteet ja tuoteryhmät kiinnostavat Tokmanni Klubin jäseniä

Runsaat kanta-asiakastarjoukset ovat herättäneet suurta mielenkiintoa Tokmanni Klubin jäsenissä heti kanta-asiakasohjelman ensimetreiltä lähtien. Jo nyt on käynyt selväksi, että etenkin lemmikkituotteet sekä erilaiset sisustukseen, siivoukseen ja muuhun vahvasti kotiin liittyvät tuotteet kiinnostavat Tokmanni Klubin jäseniä.

Äärin mukaan yksi tuote on noussut halpojen hintojen ystävien erityiseen suosioon.

– On selvää, että kanta-asiakkaamme rakastavat suklaata. Halpojen hintojen ystävät ovat poimineet Karl Fazerin maitosuklaalevyjä ostoskoreihinsa ja -kärryihinsä jo huimat yli puoli miljoonaa kappaletta. Myös Fazerin rukiisia riisipiirakoita kanta-asiakkaamme ovat ostaneet ruokakaupoistamme valtavasti – lähes neljännesmiljoonan kappaleen verran, Ääri paljastaa.

Tokmanni Klubin jäsenten suosikkituotteiden joukossa on myös esimerkiksi Serlan Hellä Valkoinen -WC-paperia, Meiran Kulta Katriina -kahvia ja Tokmannin omiin tuotemerkkeihin kuuluvan Energy+:n AA-koon paristoja.

– Ilahduttavaa on, että kanta-asiakkaamme ovat löytäneet myös esimerkiksi Tokmannin rekka-aiheisen kestokassin, Ääri kertoo.

Halpojen hintojen ystävien määrä on kasvanut vauhdilla

Tokmanni Klubi on ollut ilahduttavan suosittu heti viime elokuisesta lanseerauksestaan lähtien. Jo reilussa kahdessa viikossa kanta-asiakkaiden määrä kasvoi noin neljännesmiljoonaan.

Puolen miljoonan liittyneen raja ylittyi marraskuun alkupuolella, ja hetki vuodenvaihteen jälkeen Tokmanni Klubiin kuului jo noin 750 000 jäsentä. Miljoonan kanta-asiakkaan rajapyykki saavutettiin huhtikuun alussa.

– Tätä historiallista hetkeä on syytä juhlia ja toki miljoonas jäsen myös palkita. Kerromme siitä lisää lähiaikoina, Ääri kertoo.

Tokmanni Klubi tarjoaa vaikka mitä jo nyt, mutta jatkossa vielä enemmän

Tokmanni Klubiin on jo ensimetreistään lähtien kuulunut olennaisena osana erittäin hyvät tarjoukset. Viimeisten kuukausien aikana kanta-asiakasohjelman ominaisuuksia on hiottu, ja esimerkiksi maaliskuusta alkaen Tokmanni Klubin tarjouksia ja muita etuja on ollut tarjolla myös Tokmannin verkkokaupassa.

Niin ikään maaliskuussa asiakkaat saivat käyttöönsä myös esimerkiksi tuotteiden ostotiedot yhteen kokoavan takuu- ja kuittipankin.

Lisäksi ensimmäistä vain Tokmanni Klubin jäsenille suunnattua klubi-iltaa vietettiin maaliskuun lopussa. Klubi-illassa kanta-asiakkaat saivat 15 prosentin alennuksen lähes kaikista Tokmannin verkkokaupan tuotteista.

– Kehitämme Tokmanni Klubia jatkuvasti sekä omien ideoidemme että asiakkaitamme saatavien toiveiden perusteella. Tulossa on muun muassa asiakkaidemme toivomia kumppanietuja ja arvontoja, Ääri lupaa.

Liity Tokmanni Klubiin helposti ja nopeasti esimerkiksi verkossa osoitteessa www.tokmanni.fi/tokmanniklubi!

Veli-Pekka Ääri
markkinointi- ja viestintäjohtaja

veli-pekka.aari(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.