Tokmannille voitto Parhaat sijoittajasivut -kilpailussa ­– ”Sijoittajasivut ovat yrityksen tärkein viestinnän kanava sijoittajiin päin”

Tokmanni     Lehdistötiedote     27.5.2021 klo 11.30

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni on voittanut Pörssisäätiön ja Suomen Sijoitusanalyytikot ry:n parhaiden sijoittajasivujen kilpailun keskisuurten pörssiyhtiöiden sarjassa. Palkinto Parhaat sijoittajasivut -kilpailussa on jo toinen sijoittajasivuja koskeva tunnustus Tokmannin viisivuotisen pörssitaipaleen aikana, sillä toissa vuonna yhtiö palkittiin samaisessa kilpailussa sarjansa kolmanneksi parhaana.

Vuosittain järjestettävässä Parhaat sijoittajasivut -kilpailussa halutaan kiinnittää huomiota sijoittajaviestintään ja nostaa esiin alan parhaita käytäntöjä. Vuodesta 1999 järjestetyssä kilpailussa arvioidaan kaikkien kotimaisten pörssiyhtiöiden suomenkieliset sijoittajasivut neljässä eri sarjassa: suuret, keskisuuret ja pienet pörssiyhtiöt sekä First North -yhtiöt.

Kilpailussa tarkasteltiin tänä vuonna erityisesti käytettävyyttä ja visuaalista ulkoasua; strategian, kasvun ja kannattavuuden esittämistä; taloudellisista tavoitteista kertomista; pääoman käytön ja operatiivisten riskien kuvaamista sekä tietoja corporate governancesta ja vastuullisuudesta. Kilpailussa arvioitavien tietojen on löydyttävä sijoittajasivuilta nopeasti, suomen kielellä ja suoraan sivustolta.

Voitto on otettu Tokmannilla luonnollisesti ilolla vastaan.

– Sijoittajasivut ovat yrityksen tärkein viestinnän kanava sijoittajiin päin. Samalla ne vahvistavat osaltaan Tokmanni-brändiä. Tavoitteemme on tarjota monipuolista ja ajankohtaista tietoa sijoituspäätösten tueksi, ja voitto parhaiden sijoittajasivujen kilpailussa osoittaa pitkäjänteisen työmme sijoittajaviestinnän eteen tuottavan tulosta, Tokmannin sijoittajasuhde- ja viestintäpäällikkö Maarit Mikkonen kertoo.

– Tänä vuonna olemme yhdessä lukuisten tokmannilaisten kanssa panostaneet erityisesti sijoittajasivujemme vastuullisuusosion kehittämiseen tekemällä siitä entistä selkeämmän ja monipuolisemman. Olemme lisänneet muun muassa paljon konkreettisia esimerkkejä Tokmannin vastuullisuustyöstä, hän täydentää.

Tokmannin sijoittajasivuihin voi tutustua osoitteessa ir.tokmanni.fi. Tallenteen Parhaat sijoittajasivut -kilpailun palkintojenjakotilaisuudesta löydät YouTubesta osoitteesta https://www.youtube.com/watch?v=oWrM1iQ9XTg.

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.