• Tokmanni Group Oyj/

Tokmannilta huomionosoitus ”huikeaa työtä” tehneelle yli 3 000 myymälätyöntekijälle ­– ”Kuluva vuosi on ollut erittäin raskas ja koetellut erityisesti myymälähenkilökuntamme työssäjaksamista”

Tokmanni     Uutinen     30.11.2020 klo 12.50

Menestyäkseen yritys tarvitsee osaavia, sitoutuneita ja asiakaspalveluhenkisiä työntekijöitä. Tokmannin myymälöissä sellaisia on yli 3 000 henkilöä, ja tämän raskaan vuoden myötä halpakauppaketju päätti huomioida jokaisen heistä rentouttavalla hieronnalla. Lisäksi Tokmanni sulkee ovensa joulupäiväksi 25.12. myös niissä 15 myymälässään, jotka ovat aiempina vuosina palvelleet asiakkaitaan koko joulun ajan.

Tokmannin yli sadalla paikkakunnalla palveleva myymälähenkilökunta pääsee nauttimaan kehonhuollon ammattilaisten suorittamasta hieronnasta palkallisella työajalla marras-joulukuun aikana. Lisäksi Tokmanni-myymälöiden sulkeminen joulupäiväksi tarjoaa kaikille tokmannilaisille mahdollisuuden viettää joulua rauhassa, ilman kaupan vilskettä.

Teoillaan Tokmanni haluaa edistää henkilöstönsä työhyvinvointia myymälöissä, joissa työ on usein hyvin hektistä ja fyysistä.

– Kuluva vuosi on ollut erittäin raskas ja koetellut erityisesti myymälähenkilökuntamme työssäjaksamista. Olemme äärimmäisen kiitollisia ja ylpeitä henkilöstömme sitoutuneisuudesta, yhteishengestä ja suoriutumisesta myös tänä poikkeuksellisena vuonna, Tokmannin myynti- ja markkinointijohtaja Mathias Kivikoski kertoo.

– Tokmannilaisemme eri puolilla Suomea sijaitsevissa myymälöissämme ovat tehneet kiireen ja haasteellisten olosuhteiden keskellä huikeaa työtä ja ansainneet sekä rentoutumishetken että rauhallisen joulunvieton. Esimerkiksi juuri nyt myymälämme ovat hienosti valmiina jouluostoksilla käyviä asiakkaitamme varten.

Hierontaa myymälässä tai sen ulkopuolella sekä mahdollisuus joulun viettoon koko henkilöstölle

Tokmannilaiset voivat itse valita, haluavatko he hierontaan omassa myymälässään vai esimerkiksi paikallisissa hierontapisteissä. Oman myymälän valitsi marraskuussa esimerkiksi Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevan kauppakeskus Citycenterin Tokmannin henkilökunta, myymäläpäällikkö Birgitta Heittola kertoo.

– Hieronta ilahdutti ja teki todella hyvää. Tuntui ylellistä, että pääsimme hierottavaksi kätevästi työpaikalla ja kesken työpäivän. Ne meistä, jotka eivät olleet sinä päivänä töissä, voivat käydä hieronnassa myöhemmin. Moni meistä valitsi niska-hartiahieronnan, ja tämä herätti varmasti kipinän käydä hierottavana useamminkin.

Järvenpään Tokmanni on yksi 15 Tokmanni-myymälästä, jossa on perinteisesti palveltu asiakkaita läpi joulun. Myymälässä suhtaudutaan erittäin myönteisesti siihen, että joulupäivän voi tänä vuonna viettää vapaalla nauttien ajasta läheisten kanssa.

– Joulupäivä on enemmän kuin tervetullut vapaapäivä. Tieto vapaasta on otettu myymälässämme ilolla vastaan, Järvenpään Tokmannin myymäläpäällikkö Sanna Viita kertoo.

Mathias Kivikoski
myynti- ja markkinointijohtaja

mathias.kivikoski(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 700 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2019 Tokmannin liikevaihto oli 944,3 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.