Tokmannilta merkittävä lahjoitus Veikko ja Lahja Hurstin avustusjärjestölle

Tokmanni luovutti yhdessä elintarvike- ja päivittäistavaratuotteistaan tutun Unilever Finlandin kanssa 30 000 euron arvoisen lahjoituksen Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry:lle. Lahjoitus luovutettiin avustusjärjestön toimintaa johtavalle Heikki Hurstille Tokmannin hallinto- ja logistiikkakeskuksessa Mäntsälässä 1.12.2015.

Hyväntekeväisyyskampanja toteutettiin 9.–22.11.2015. Lahjoitus kerrytettiin Tokmannilla myytyjen noin kymmenen Unileverin tuotemerkin, esimerkiksi Pepsodentin, Comfortin ja Surfin, tuotteiden myynnin perusteella. Kampanjaan kuuluneiden tuotteiden kokonaismyynnistä Veikko ja Lahja Hurstin avustusjärjestölle lahjoitettiin viiden prosentin arvosta kyseisiä tuotteita.

Tokmanni ja Unilever Finland järjestivät hyväntekeväisyyskampanjan jo viidennen kerran peräkkäin. Lahjoituksen tarkoituksena on auttaa jo 1960-luvulla toimintansa aloittanutta avustusjärjestöä tuomaan joulumieltä ja konkreettista apua avun tarpeessa oleville.

Tämän vuoden lahjoituksen myötä Tokmanni ja Unilever Finland ovat lahjoittaneet Veikko ja Lahja Hurstin säätiölle yhteensä noin 140 000 euron edestä erilaisia tuotteita.

– Minulla on valtavan kiitollinen mieli siitä, että saamme tukea järjestömme hyväntekeväisyystoimintaan. On hieno asia, että voimme lahjoituksen avulla jakaa tuotteita niitä tarvitseville ihmisille, Heikki Hursti kertoo.

Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry on suomalainen kristillinen avustusjärjestö, joka tekee arvokasta työtä vähävaraisten auttamiseksi Suomessa. Järjestö toimii jakamalla vaate- ja ruoka-avustuksia ympäri vuoden niitä tarvitseville sekä järjestämällä erilaisia tapahtumia, kuten Helsingissä järjestettävä, vähävaraisille ja syrjäytyneille suunnattu Köyhien Linnanjuhla itsenäisyyspäivänä ja Joulujuhla jouluaattona.

– Me Tokmannilla koemme, että on todella tärkeää olla mukana auttamassa ihmisiä täällä Suomessa. Hyväntekeväisyyskampanjan avulla voimme muistuttaa paitsi meitä tokmannilaisia myös asiakkaitamme Veikko ja Lahja Hurstin avustusjärjestön merkittävästä työstä, Tokmannin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Tokmanni on käyttötavaroiden myyntiin keskittynyt vähittäiskauppaketju. Noin 3 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 150:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2014 Tokmannin liikevaihto oli 734 miljoonaa euroa.

Unilever on yksi maailman johtavia päivittäistavaroiden tuottajia. Suomessa Unileverillä on myynti- ja markkinointiorganisaatio.Unileverin Suomen-yhtiössä työskentelee noin 270 henkilöä.

Oheisessa valokuvassa ovat Tokmannin toimitusjohtaja Heikki Väänänen (vasemmalla), Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry:tä johtava Heikki Hursti ja Unilever Finlandin kategoriajohtaja Jouni Ahlqvist.

TOKMANNI OY

Heikki Väänänen