Tokmannin ja Suomen Punaisen Ristin kumppanuus jatkuu – Yhteistyöllä tuodaan auttaminen lähelle suomalaisten arkea

Tokmanni     Lehdistötiedote     26.1.2021 klo 17.15

Kuvakollaasissa on esimerkkejä Tokmannin ja Suomen Punaisen Ristin yhteistyöstä vuosilta 20192020. Kuvakollaasin kuvat: Suomen Punainen Risti (Eeva-Liisa Koskinen ja Maria Santto) ja Tokmanni

Tokmanni ja Suomen Punainen Risti ovat sopineet yhteistyönsä jatkamisesta kahdella vuodella. Halpakauppaketju tukee kansalaisjärjestön ystävätoimintaa ja yksinäisyyden vastaista työtä myös vuosina 2022–2023. Lisäksi Tokmanni sitoutuu osallistumaan Punaisen Ristin Nälkäpäivä-keräykseen.

Vuoden 2019 Nälkäpäivä-keräyksestä käynnistyneen yhteistyön tavoitteena on edistää ihmisten ja yhteisöjen hyvinvointia sekä vähentää yksinäisyyttä ja syrjäytymistä. Jo kertyneitä kokemuksia on pidetty merkityksellisinä, joten osapuolet jatkavat yhteistyötään mielellään näiden teemojen ympärillä.

Yhteistyön puitteissa Tokmanni on esimerkiksi tukenut Punaisen Ristin joulukahviloita ja satojen omaishoitajien ja yksinäisten ihmisten muistamista joululahjoin. Lisäksi Tokmanni on tukenut järjestöä koronapandemian vastaisessa taistelussa lahjoittamalla tuotteitaan ja tarjoamalla logistista apuaan.

Yrityksiltä odotetaan yhä enemmän tekoja yhteiskunnallisesti tärkeissä kysymyksissä

– Yhteistyömme on vahvistanut käsitystämme siitä, että Suomen Punainen Risti sopii erityisesti luotettavuutensa ja laajan toimikenttänsä vuoksi erittäin hyvin Tokmannin yhteistyökumppaniksi. Olemme saaneet runsaasti positiivista palautetta niin omalta henkilökunnaltamme, asiakkailtamme kuin muilta sidosryhmiltämme, ja olemmekin erittäin iloisia siitä, että yhteistyömme jatkuu myös vuosina 2022–2023, Tokmannin toimitusjohtaja Mika Rautiainen kertoo.

– Koronapandemian myötä moni kokee yksinäisyyden, huolen ja epävarmuuden tulevasta lisääntyneen entisestään. Tämä tekee pitkäaikaisesta ja konkreettisesta hyväntekeväisyystyöstämme vielä aiempaakin merkityksellisemmän, hän lisää.

– Yhteistyö Tokmannin kanssa on tuonut Suomen Punaisen Ristin toimintaa entistä lähemmäksi suomalaisten arkea. Esimerkiksi Nälkäpäivän osalta yhteistyö on tuonut uudenlaisia tapoja osallistua Punaisen Ristin toiminnan tukemiseen. Jatkamme ja kehitämme yhteistyötä innostunein mielin, Suomen Punaisen Ristin pääsihteeri Kristiina Kumpula kertoo.

Jatkossa Tokmanni ja Suomen Punainen Risti hyödyntävät yhteistyössään yhä tehokkaammin omia viestintäkanaviaan ja monipuolista osaamistaan.

– On tärkeää, että mahdollisimman moni tokmannilainen voivat halutessaan osallistua ihmisten ja yhteisöjen hyvinvoinnin edistämiseen sekä yksinäisyyden ja syrjäytymisen vähentämiseen. Haluamme yhteistyömme näkyvän yhä vahvemmin esimerkiksi henkilöstöllemme, asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme, Rautiainen kertoo.

Lue lisää Tokmannin ja Suomen Punaisen Ristin pitkäaikaisesta yhteistyöstä Tokmannin verkkosivuilta www.tokmanni.fi/spr.

TOKMANNI JA SUOMEN PUNAINEN RISTI

Tokmanni

Sirpa Solehmainen
varainhankintajohtaja
Suomen Punainen Risti

sirpa.solehmainen(at)redcross.fi

Suomen Punainen Risti on yksi Suomen suurimmista kansalaisjärjestöistä. Punaisen Ristin tehtävänä on auttaa apua eniten tarvitsevia kotimaassa ja ulkomailla.

Punainen Risti auttaa ihmisiä katastrofien ja onnettomuuksien sattuessa ja kouluttaa heitä varautumaan niihin. Järjestö kannustaa ihmisiä hoitamaan terveyttään ja pitämään huolta toisistaan. Inhimillisyyden puolustaminen on yksi järjestön päätavoitteista.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 700 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2019 Tokmannin liikevaihto oli 944,3 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.