Tokmannin kassoille esimerkiksi pisarasuojia, turvaväleistä muistuttavia lattiatarroja sekä kaukaloita käteisen rahan käsittelyyn

Tokmanni     Lehdistötiedote     24.3.2020 klo 19.45

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni haluaa suojella asiakkaidensa ja henkilökuntansa terveyttä ja ottaa siksi kassoillaan käyttöön esimerkiksi pisarasuojia, turvaetäisyydestä muistuttavia lattiatarroja sekä kaukaloita käteisen rahan käsittelyyn. Näiden lisäksi Tokmannin kaikissa myymälöissä eri puolilla Suomea on tehty lukuisia muita turvallisuutta edistäviä toimenpiteitä.

Ensimmäisiä läpinäkyvästä muovista valmistettuja pisarasuojia on jo asennettu Tokmannin myymälöiden kassapöydille asiakkaiden ja myyjien väliin. Asennukset jatkuvat eri puolilla Suomea tällä ja ensi viikolla. Nimensä mukaisesti pisarasuojat suojaavat asiakkaita ja merkityksellistä työtä asiakkaiden palvelemiseksi tekevää henkilökuntaa pisaratartunnoilta. Ostosten maksaminen onnistuu kuitenkin normaalisti.

Lattiatarroilla Tokmanni muistuttaa turvallisesta jonottamisesta myymälöidensä kassa-alueilla. Tarrat asennetaan kahden metrin välein. Asennustyöt alkavat tällä viikolla.

Muita tartuntariskiä vähentäviä toimenpiteitä Tokmannilla ovat esimerkiksi hanskojen käyttäminen myymälöissä työskennellessä, kassakapuloiden poistaminen myymälöiden kassoilta sekä siivouksen tehostaminen. Erityistä huomiota kiinnitetään esimerkiksi maksupäätteiden ja muiden erityisen alttiiden kosketuspintojen puhtauteen.

Merkittäviin ruoan toimittajiin monella paikkakunnalla lukeutuva Tokmanni suosittelee asiakkaita käyttämään maksukorttia ja lähimaksuominaisuutta käteisellä maksamisen sijaan. Tokmanni myös opastaa asiakkaita esimerkiksi käsihygieniasta verkkosivuillaan osoitteessa www.tokmanni.fi/koronavirus, somessa sekä myymälöissään myymäläjulistein ja -radiomainoksin.

Kaikkia Tokmannin työntekijöitä toimistolla, varastolla ja myymälöissä on muistutettu esimerkiksi siitä, ettei töitä saa tehdä edes vähänkään flunssaisena. Myös asiakkaita ohjeistetaan olemaan tulematta ostoksille sairaana.

Tokmannilaiset muistuttavat jokaista pitämään huolta itsestään ja läheisistään.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 700 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2019 Tokmannin liikevaihto oli 944,3 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.