Tokmannin kotimaisten mainosfilmien sarja jatkuu: herra Tokmanni huristelee punaisella rekallaan nappulakaupoille Nokialle – Tapaa Haun veljekset ja suomenlapinkoira Champin

Tokmanni     Lehdistötiedote     9.10.2023 klo 9.15

Punainen Tokmanni-rekka kiertää ahkerasti myös suomalaisten tavarantoimittajien luona. Herra Tokmannin vierailu Haun veljesten ja suomenlapinkoira Champin luona Nokian Nappulatehtaalla muistuttaa osaltaan Tokmannilla olevan mainioita yhteistyökumppaneita myös Suomessa.

Tokmannin alkuvuodesta käynnistyneen, Suomeen keskittyvän mainosfilmisarjan neljäs osa on juuri saanut ensiesityksensä. Tällä kertaa herra Tokmanni huristelee punaisella rekallaan Nokialle tapaamaan Haun veljeksiä ja suomenlapinkoira Champia.

Lokakuussa esitysvuorossa olevassa, Herra Tokmanni ja veljekset Hau -nimisessä mainosfilmissä Tokmanni-halpakauppaketjun Maailman paras ostaja -markkinointikonseptin päähahmo käväisee koiranruokakaupoilla upouudella Nokian Nappulatehtaalla. Siellä linjastolta valmistuu suomalaisten suosikkeihin lukeutuvan ja Prima Pet Premiumin tuotemerkkeihin kuuluvan Hau-Hau Championin kotimaista koiranruokaa.

Mainosfilmissä nähdään, että suomenlapinkoira Champ on viettänyt Koira toimitusjohtajana -päiväänsä Haun veljesten sanoin ”vain ruoka mielessään”. Tämän seurauksena Nokian Nappulatehtaalla on valmistunut valtavasti – peräti 50 000 pussia – Hau-Hau Championin ravitsevaa, kotimaista koiranruokaa. Odottamattomasta tilanteesta huolestuneet Haun veljekset saavat avun herra Tokmannista, joka lupautuu ostamaan koko valtavan määrän Champin tilaamaa ”kotimaan parasta koiranmurkinaa”.

Herra Tokmanni ja veljekset Hau -mainosfilmimme kertoo Tokmannille tutusta, sujuvasta kaupankäynnistä koko perheen koiraelokuville tuttua, lämminhenkistä tyylilajia mukaillen. Lemmikit ovat lähellä suomalaisten sydämiä, ja onkin mitä mainiointa päästä kertomaan mukavaa tarinaa Nokian Nappulatehtaasta ja herra Tokmannin tapaamisesta Haun veljesten ja suomenlapinkoira Champin kanssa, Tokmannin markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Veli-Pekka Ääri kertoo.

Mainosfilmisarja muistuttaa kotimaisuuden merkityksellisyydestä

Tokmanni-halpakauppaketjun mainosfilmeissä herra Tokmannin on tavattu esiintyvän rehtinä ja hyväkäytöksisenä, Suomen etuja sinnikkäästi ajavana hintaneuvottelijana sekä eri puolilla maailmaa että tänä vuonna myös kotimaassa.

– On hienoa voida muistuttaa kotimaisuuden merkityksellisyydestä myös mainosfilmiemme avulla. Näitä tarinoita ”herra Tokmannin ostosmatkoista” on luontevaa esittää, sillä ne muistuttavat Tokmannin olevan Suomen puolella. Myös todellisuudessa huomattava osa Tokmanni-myymälöistämme löytyvistä tuotteista on hankittu kotimaisilta tavarantoimittajiltamme, Ääri kertoo.

– Tänä vuonna ensiesityksen saaneissa mainosfilmeissämme mukana olevat tuotteet – Kouvolan Lakritsin laku, Hartwallin limonadi, Novitan langat ja nyt Hau-Hau Championin koiranruoka – on myös valmistettu Suomessa, hän lisää.

Lemmikit ovat lähellä suomalaisten sydämiä, joten koiranruoan ostaminen kiinnostaa myös herra Tokmannia. Tokmanni-halpakauppaketjun uusimmassa mainosfilmissä herra Tokmanni vierailee Nokian Nappulatehtaalla hieromassa kauppoja Hau-Hau Championin koiranruoasta.

Herra Tokmannin vierailuja suunnitellaan yhteistyössä tavarantoimittajien kanssa
– Tokmanni kannustaa yhteistyökumppaneitaan hyppäämään punaisen rekan kyytiin

Tokmanni-halpakauppaketju on esitellyt tänä vuonna neljä uutta mainosfilmiä. Niissä Herra Tokmanni on vieraillut Kouvolan Lakritsin lakutehtaalla Kouvolassa, Hartwallin juomatehtaalla Lahdessa, Novitan käsityölankatehtaalla Kouvolan Korialla ja Hau-Haun Nokian Nappulatehtaalla Nokialla.

Mainosfilmeistä Tokmannille kantautunut palaute on ollut lähes yksinomaan erittäin myönteistä.

– On ollut hienoa nähdä, että asiakkaamme ovat pitäneet mainosfilmeistämme ja moni kotimainen tavarantoimittajamme on ollut innolla mukana suunnittelemassa herra Tokmannin reittivalintoja, Ääri kertoo.

– Mainosfilmejämme tehdään aina tiiviissä yhteistyössä erinomaisten tavarantoimittajiemme kanssa. Meihin kannattaa siis jatkossakin olla yhteydessä, jos mieleen tulee sellaisia kotimaisia tai miksei ulkomaisiakin tuotteita, joihin herra Tokmannin olisi hyvä tulla tutustamaan, hän vinkkaa.

​​​​​​

”Nii-i, tais tuo Koira toimitusjohtajana -päivä olla virhe”, tuumii toinen Haun veljeksistä Tokmanni-halpakauppaketjun uusimmassa mainosfilmissä. Veljesten onnistuu huokaista helpotuksesta, kun Nokian Nappulatehtaalle saapuu herra Tokmanni punaisen rekkansa kanssa.

Tokmannin palkittu markkinointikonsepti lyhyesti:

Lukemattomat asiakkaat ovat kehuneet Tokmanni-halpakauppaketjun mainosfilmejä lämminhenkisiksi, oivaltaviksi ja monista perinteisistä mainoksista erottuviksi. Tänä vuonna Tokmanni on halunnut kertoa herra Tokmannin ostosmatkoista Suomessa, sillä huomattava osa Tokmanni-myymälöissä myytävistä tuotteista on hankittu kotimaisilta tavarantoimittajilta.

Veli-Pekka Ääri
johtaja, markkinointi ja viestintä

veli-pekka.aari(at)tokmanni.fi

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Noin 5 400 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 360:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.